اخباروگزارشات کارگری ١٤ و ١۵ اسفند ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ١٤ و ١۵ اسفند ماه ١٣٩٩

– در تجمع روز ۱۷ اسفند پرچم مطالبه افزایش حداقل دستمزد به بالای ۱۲ میلیون تومان را برافرازیم

– کارزار تقاضای افزایش حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته بر مبنای نرخ تورم واقعی

– تجمع اعتراضی کارگران قراردادی شرکت‌های توزیع برق کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق مقابل مجلس

– اعتصاب کارگران راه آهن ورامین دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات و وضعیت ناروشن شغلی

– پایان تحریم غذای کارگران کارخانه تولید آلومینیوم ایران پس ازیک هفته بدنبال دستیابی به بخشی از خواسته هایشان

– کشته وزخمی شدن ۳ کارگر درماهشهر زیر آوار

– جان باختن یک کارگرجوان دریزد درحادثه تصادف قطار

*در تجمع روز ۱۷ اسفند پرچم مطالبه افزایش حداقل دستمزد به بالای ۱۲ میلیون تومان را برافرازیم

کارگران ایران از گروه ملی فولاد اهواز تا کارگران صنایع نفت، از بازنشستگان تامین اجتماعی تا معلمان به میدان آمده‌اند تا متحد و یکپارچه پرچم مطالبه افزایش حداقل مزد به بالای ۱۲ میلیون تومان را برافراشته نگاه دارند.

امسال نیز نمایندگان دولت و‌ کارفرما و نمایندگان فرمایشی کارگری قصد دارند تا حداقل مزدی چندین برابر زیر خط فقر به طبقه کارگر ایران تحمیل کنند.

کارگران ایران یکصدا حداقل مزد بالای ۱۲ میلیون تومان را فریاد میزنند و خواهان مزدی بر پایه تأمین سبد معیشت واقعی هستند.

در همین راستا، کارگران و بازنشستگان و‌ معلمان در روز ۱۷ اسفند ساعت ۱۰/۳۰ صبح در محل وزارت کار دست به تجمع اعتراضی خواهیم زد.

کارگران و همسرنوشتان؛

با برافراشته نمودن خواست افزایش حداقل مزد به بالای ۱۲ میلیون تومان در این تجمع بزرگ حضور خواهیم یافت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

*کارزار تقاضای افزایش حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته بر مبنای نرخ تورم واقعی

نظر به این که بر اساس  مواد ۱۲۵ و ۶۴  قانون مدیریت خدمات کشوری  ،  مصوب سال ۱۳۸۶ و اصلاح شده در سال ۹۸  نظام پرداخت كارمندان دستگاه‌هاي اجرايي براساس ارزشيابي عوامل شغل و شاغل و ساير ويژگي‌هاي مذكور خواهد بود و امتياز حاصل از نتايج ارزشيابي عوامل ذکر شده در اين فصل ضرب در ضريب ريالي، مبناي تعيين حقوق و مزاياي كارمندان قرار مي‌گيرد و براي بازنشستگان و موظفين يا مستمري بگيران نيز به همين ميزان تعيين مي‌گردد. و با توجه به تبصره ی همین ماده ضريب ريالي مذكور می باید با توجه به شاخص هزينه زندگي در لايحه بودجه سالانه پيش‌بيني و به تصويب مجلس شوراي اسلامي مي‌رسید. و از آن جا که در بسیاری از سال ها پیش و پس از تصویب این قانون  ،  افزایش حقوق ها به مراتب  ، حتی کم تر از تورم رسمی اعلام شده بوده  ،  به این وسیله از تمامی شاغلان و بازنشستگان عزیز می خواهیم که با امضای این کارزار  ،  به اجرای دقیق مواد  ۱۲۵ و ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری  ،  یعنی افزایش حقوق بر مبنای نرخ تورم  ،  تاکید نمایند. 

لازم به یاد آوریست که  بعضی  آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و محاسبات نیز دولت ها را مکلف به اجرای این قانون و حتی پرداخت مابه التفاوت سنوات گذشته به شاغلان و بازنشستگان کرده است.

لطفا نام و نام خانوادگی خود را به فارسی تایپ کنید.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScr9ehNmp1vPKY_0pJ_YA995p7h9gTFZqcOfy1iva9PIZjIgw/viewform

منبع:کانال کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

*تجمع اعتراضی کارگران قراردادی شرکت‌های توزیع برق کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق مقابل مجلس

روز پنج شنبه ۱۴ اسفند، کارگران قراردادی شرکت‌های توزیع برق کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق دست به تجمع مقابل مجلس زدند وخواهان حذف شرکت های پیمانکاری،تبدیل وضعیت و یکسان سازی حقوق شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،دلیل تجمع اعتراضی کارگر‌های قراردادی شرکت‌های توزیع جلوی درب شمالی مجلس  یکسان سازی حقوق ،استخدام بدون آزمون و قطع دست شرکت‌های تامین نیرو عنوان شده است. 

*اعتصاب کارگران راه آهن ورامین دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات و وضعیت ناروشن شغلی

روز پنج شنبه ۱۴ اسفند، کارگران  راه آهن ورامین(شرکت تراورس) دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات و وضعیت ناروشن شغلی دست به اعتصاب زدند واز رفتن برسرکارشان خودداری کردند.

درهمین رابطه:فراخوان  اعتصاب کارگران  راه آهن ورامین

روزچهارشنبه ۱۳ اسفند، کارگران  راه آهن ورامین(شرکت تراورس)فراخوانی برای اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و مطالبات و وضعیت شغلیشان بدلیل ناروشنی وضعیت شرکت،منتشرکردند.

بخشی از این فراخوان که درشبکه های اجتماعی منتشر شده بقرارزیراست:

با توجه به وضع بسیار اسفناک اقتصادی کارگران در این روزهای پایان سال، ما کارگران شرکت تراورس در حوزه ورامین دیگر بیش از این نمیتوانیم شرمنده زن و بچه خود باشیم آن هم در شب عید که چشمان فرزندانمان به دنبال حداقل ها در سفره ی شب عید است.

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و طلب های انباشته از حقوق و عیدی و بن شب عید و همچنین نا مشخص بودن وضعیت شرکت و راه آهن تصمیم گرفتیم که دست به اعتصاب بزنیم تا شاید به حق و حقوقی که ده سال است از ما پایمال شده برسیم.

*پایان تحریم غذای کارگران کارخانه تولید آلومینیوم ایران پس ازیک هفته بدنبال دستیابی به بخشی از خواسته هایشان

 کارگران کارخانه تولید آلومینیوم ایران اراک(ایرالکو) بدنبال  موافقت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت با بخشی از خواسته هایشان بتاریخ چهارشنبه ۱۳ اسفند،به تحریم غذایشان پس ازیک هفته خاتمه دادند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،روز چهارشنبه ۱۳ اسفند درنشست هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ایرالکودررابطه با تحریم غذای کارگران تصمیمات زیر اتخاذ شد:

۱- پیرو درخواست تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی شرکت با کلیات موضوع مبنی بر افزایش مدت قراردادهای پرسنل موافقت شد و مقرر شد موضوع مذکور توسط کارگروهی زیر نظر مدیرعامل بررسی و آئین نامه مخصوصی در این خصوص تدوین و طی ۳ ماه آتی ارائه و جهت تصویب به هیئت مدیره ارائه شود.

۲- آئین نامه انضباط کار اصلاح شود.

۳- درخصوص تصدی پست های روسا و سرپرستان، در صورت نداشتن مدرک لیسانس، سابقه خدمت و ساعت های آموزشی گذرانده می تواند جایگزین لیسانس با نظر کمیته طبقه بندی مشاغل شود.

۴- مقرر شد کارگروه پنج نفره تبدیل وضعیت نیروی انسانی مصوب هیات مدیره موضوع را بررسی و با توجه به تعداد نیروهایی که در پایان سال به کارگاه های تولیدی اضافه می شوند چنانچه باز هم کمبود نیرو داشتیم به هیات مدیره اعلام کند تا مجوز بکارگیری تعدادی نیروهای جدید از طریق فرزندان پرسنلی که می توانند بازنشسته شوند و شرایط احراز را دارند و حاضر هستند یک ماه کمتر حق سنوات بگیرند اخذ شود.

۵- مقرر شد پاداش جبران خدمات به مبلغ ۱۳۰۰۰۰۰۰ریال به کلیه افراد، مشابه سال گذشته پرداخت شود. و نیز سبدهای سال ۱۳۹۹ به افراد معمولی که پرداخت نشده است طبق روال سال قبل پرداخت شود.

۶- درخصوص تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکاری مطرح و مقرر شد طبق مصوبه هیات مدیره هر یک از پرسنل شرکت های تامین نیرو که سابقه پنج سال خدمت را داشته باشند تبدیل وضعیت شوند.

۷- درخصوص یکسان سازی ساعت اضافه کاری برای کلیه پرسنل در همه سطوح مطرح و مقرر شد مدیرعامل در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

۸- درخصوص رفاهیات کارگری به علت شیوع ویروس کرونا مطرح و مقرر شد طبق روال مصوبات ستاد ملی کرونا برای پرسنل نیز اعمال شود.

۹- با خرید هتل آریان تور جهت جایگزینی مراکز اقامتی موجود در شمال از محل فروش املاک موجود موافقت شد.

درهمین رابطه:چهارمین روز تحریم غذای کارگران کارخانه تولید آلومینیوم ایران دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و تغییر آیین نامه انضباطی

روز سه شنبه ۱۲ اسفند برای چهارمین روز، کارگران کارخانه تولید آلومینیوم ایران(ایرالکو) واقع دراراک برای انعکاس بیشتر صدای اعتراضشان به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و تغییر آیین نامه انضباطی از خوردن غذای شرکت خودداری کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،خواسته های کارگران ایرالکو بدین شرح است: تغییر قراردادهای مدت معین به دائم، برگشت آیین نامه انضباطی به سنوات قبل و تصمیم گیری توسط کمیته انضباطی نه شخص مدیرعامل، ارتقای شغلی براساس تجربه نه تحصیل، جایگزینی فرزندان پرسنل با پدران بازنشسته، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، جذب نیرو در بخش تولید با هدف کاهش فشار کار به پرسنل این قسمت، استخدام ایثارگران شرکت و فرزندشان، تبدیل وضعیت قرارداد پرسنل پیمانکاری و حذف پیمانکاران تامین نیروی انسانی، یکسان سازی ساعت اضافه کاری برای تمام سطوح پرسنلی، تامین ابزار و وسایل کارگاه ها، اختصاص کمک هزینه مسکن به پرسنل(برخی پرسنل در خانه های ویلایی زندگی می کنند)، پرداخت معوقه سرانه ورزشی و رفاهیات.

*کشته وزخمی شدن ۳ کارگر درماهشهر زیر آوار

ظهر جمعه ۱۵ اسفند،درحادثه ریزش آواریک ساختمان درماهشهر دوکارگر جانشان را ازدست دادند ویک کارگرمجروح وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگرجوان دریزد درحادثه تصادف قطار

دوشنبه شنبه شب(۱۱ اسفند)، یک کارگر جوان روی پل قطار سیلو یزد براثربرخورد قطاربا وی جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate