حمایت کارگران غیر رسمی نفت از تجمع ١٧ اسفند برای افزایش دستمزد

حمایت کارگران غیر رسمی نفت از تجمع ١٧ اسفند برای افزایش دستمزد

کارگران غیر رسمی نفت طی بیانیه ای حمایت خود را از تجمع هفدهم اسفند در مقابل وزارت کار که از سوی تشکلهای مستقل کارگری، معلمان و بازنشستگان داده شده اعلام کردند. این تجمع در ساعت ده و نیم صبح برگزار خواهد شد. اعتراض کارگران به پایین اعلام کردن رقم نرخ سبد هزینه دوازده میلیونی به ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان از سوی کمیته مزد رژیم است. کارگران غیر رسمی نفت در بیانیه خود ضمن تاکید بر افزایش دستمزدها به بالای دوازده میلیون و اعلام حمایت از تجمع هفدهم اسفند در مقابل وزارت کار مینویسند:

” درحالیکه صدای اعتراض ما کارگران از هر گوشه بلند شده و اعلام کرده ایم که دستمزدهای زیر خط فقر را نمی پذیریم و بر خواست افزایش دستمزدها به بالای نرخ سبد هزینه ١٢ میلیونی تاکید کرده ایم، کمیته مزد به صورت دلبخواهی رقم سبد هزینه را به نصف تقلیل داده است، تا به همان نسبت سطح دستمزدها را پایین بکشد. این اقدام تلاشی در جهت تعرض بیشتر به زندگی و معیشت ماست و ما کارگران آن را قبول نمی کنیم. همه میدانیم که جنبش برای خواست افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون امروز یک جنبش وسیع و اجتماعی است و یک خواست مهم اعتراضات ما هزاران کارگر غیر رسمی نفت تاکید بر همین خواست بود و امروز با توجه به رشد سرسام آور قیمت ها با تاکید بیشتری بر آن پای میفشاریم. هم اکنون کارگران فولاد اهواز نیز با بیانیه خود همین را اعلام کرده اند و این گفتمان همه کارگران است”.

جنبش برای خواست افزایش دستمزد قدرتمند تر از هر سال به جلو میرود. از جمله در صف مقدم این جنبش هزاران کارگر نفت، کارگران فولاد اهواز قرار دارند و دامنه آن دارد به مراکز کارگری بیشتری کشیده میشود. تجمع هفدهم اسفند ماه از سوی ده تشکل کارگری و بازنشستگان و معلمان مورد حمایت قرار گرفته است.

حزب کمونیست کارگری همگان را به شرکت وسیع در اعتراض سراسری هفدهم اسفند در دفاع از زندگی و معیشت خود و برای داشتن یک زندگی انسانی فرامیخواند. وسیعا باید به جنبش برای خواست افزایش دستمزدها پیوست و صدای آن را جهانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

١٥ اسفند ۱۳۹۹، ٥ مارس ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate