تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر و اخباری دیگر

جنگ افروز ی کافیه سفره ما خالیه

امروز ششم آبانماه  بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در شهرهای کرمانشاه ،اهواز، اصفهان و کرمان برای پیگیری مطالباتشان تجمعات اعتراضی برپا داشتند. این تجمعات بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده و در ادامه یکشنبه های اعتراضی این بخش از بازنشستگان صورت میگیرد. در کرمانشاه و اهواز بازنشستگان با شعار “جنگ افروزی کافیه، سفره ما خالیه” و با بنری با نوشته ی «جنگ افروزی رو رها کن، فکری به حال ما کن» نسبت به تنش آفرینی های جنگی و سیاست های جنگ افروزانه حکومت و با شعار علیه بساط دزد سالار حاکم که حکومت که ۴۵ سال است زندگی و معیشت آنها را  به یغما برده است صدای اعتراض خود را بلند کردند.

 در کرمانشاه یکی از بازنشستگان  پیرامون “وعده های طلایی” در مقطع انتخابات مسئولین و شکاف طبقاتی عمیق تر بدنبال برنامه های تبعیض آمیز سخنرانی کرد و سخنان او با استقبال تجمع کنندگان روبرو شد. بازنشستگان با شعارهای” حاصل کار دولت، غارت جیب ملت”، “اختلاس نجومی، فلاکت عمومی” بساط دزدسالار حاکم را به چالش کشیده و با فریاد “درد ما درد شماست مردم بما ملحق شوید” همه مردم را به اعتراض فرا میخواندند. دیگر شعارهای اعتراضی این بازنشستگان عبارت بودند از:” دلار شصت و پنجه، بازنشسته در رنجه”، “دلار شصت و پنجه، آقازاده رو گنجه”،”رنج ما رنج ما ، غارت دسترنج ما”،  “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “اسماعیل گرامی ، آزاد باید گردد”، “رسول بداقی آزاد باید گردد”، و اتحاد اتحاد، علیه فقر و فساد”.

بازنشستگان در اهواز با شعار “درمان رایگان حق مسلم ماست ” و با فریاد “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن” پیگیر مطالباتشان شدند. در این تجمع بنری با نوشته “شاغل و بازنشسته اتحاد، اتحاد” قابل توجه بود.

در این روز همچنین  بازنشستگان فولاد در اصفهان و اهواز و بازنشستگان زغال سنگ در کرمان با پرپایی تجمع پیگیر مطاالباتشان شدند. این بازنشستگان با شعار  “حاصل کار دولت ، غارت جیب ملت” صدای اعتراض خود را علیه دزدی ها و اختلاس های حاکمین بلند کردند و با فریاد ” فولادی دادبزن/ حقتوف فریاد بزن” بر پیگیری اعتراضاتشان تاکید نمودند.

اجرای کامل همسان‌سازی و افزایش حقوقها به بالای نرخ سبد معیشتی که امروز از ۴۵ میلیون صحبت میشود و درمان رایگان و پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها و سرکوبگریها و جنگ افروزیهای حکومت خواستهای مشترک همه بازنشستگان است . در رابطه با همین مطالبات برای فردا ۲۸ آبان بازنشستگان کشوری در تهران به تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه و در کرمانشاه به تجمع در مقابل صندوق بازنشستگی فراخوان داده اند. کانون صنفی معلمان ایران و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز از این فراخوانها اعلام پشتیبانی کرده است. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند و از خواستهای و اعتراضاتشان وسیعا حمایت کنیم.

 اعتراض بر سر معیشت در سطح جامعه گسترده است.  دانشجویان در دانشگاههای مختلف علیه شهریه های نجومی از جمله در دانشگاه‌های آزاد تهران، اصفهان، دانشگاه بهشتی، تجمعات داشته و این اعتراضات ادامه دارد. در دانشگاه آزاد علوم پزشکی اصفهان خانواده‌ها نیز با اعتراضات دانشجویان همراهی کردند.

امروز ششم آبانماه رانندگان ناوگان عمومی مسافربری در اعتراض به مسدود شدن کارت سوخت و بیکاری و وضع بد معیشتی خود در مقابل استانداری زاهدان تجمع کردند. این رانندگان میگویند که ۹۰ روز است که کارتهای سوخت اتوبوس درون شهری و بروی شهری  آنها مسدود شده  و کسی جوابگو نیست.

پرستاران نیز بخش دیگر معترضین جامعه به وضع بد معیشتی و مشکلات کاری خود هستند.  پرستاران در ادامه اعتراضات گسترده و سراسری قبلی خود به اعتصابی سراسری برای روز هفدهم آبانماه برای پیگیری مطالباتشان فراخوان داده اند. در همین راستا روز گذشته پنجم آبانماه پرستاران در شوشتر تجمع و اعتراض داشتند. افزایش حقوقها و پرداخت کامل و بدون تبعیض تعرفه ها،  حذف اضافه کاریهای اجباری و استخدام پرستار به میزان کافی، بازگشت به کار پرستاران اخراجی و بهبود شرایط کاری و پرداخت تمامی طلبها و مطالبات از جمله خواستهای فوری پرستاران است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶  مهر ۱۴۰۳، ۲۷  اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate