با جان باختن یکی دیگر از مصدومین معدن طبس شمار جانباختگان معدن طبس به ۵۳ نفر رسید

با جان باختن یکی دیگر از مصدومین معدن طبس شمار جانباختگان معدن طبس به ۵۳ نفر رسید

اعتصاب و  اعتراض رانندگان خودرو در مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری

بنا بر گزارشها متاسفانه یکی دیگر ازمصدومین فاجعه معدنجوی طبس به نام کاظم نخعی از اهالی بخش  انابد شهرستان بردسکن، که در بیمارستان صدوقی یزد بستری بود، جان خود را از دست داد. جانباختن این عزیز را به خانواده اش و همگان تسلیت میگوییم. طبق خبرها همسر کاظم نخعی اعتراض خود  را از اینکه در این مدت هیچ مسئولی از بردسکن، یزد یا طبس پیگیر وضعیت همسرش و خانواده آنها نشده ابراز کرد.

از سوی دیگر  محمد بهمدی، یکی از کارگران آسیب دیده معدن طبس طی سخنانی میگوید: “همان معدن دوباره راه افتاده و معدن با همان وضعیت مشغول کار است.  پیمانکار و مسئولین همه مشغول کار هستند و کسی تغییر نکرده است . تأمین اجتماعی ۷ میلیون می‌دهد، من با ۷ میلیون به عنوان سرپرست خانواده چگونه هزینه‌ها را تأمین کنم؟

این گفته ها و اتفاقی که در معدن طبس روی داد ابعاد جنایتکارانه این فاجعه انسانی را نشان میدهد. اکنون نیز با راه افتادن دوباره معدن با همان شرایط نا امن قبلی و با مدیریت مسئولین جنایتکارش که علیرغم هشدار کارگران آنها را به اعماق معدن و به کام  مرگ فرستادند، خطر جانی همچنان کارگران معدنجو را تهدید میکند.  معدن معدنجوی طبس این معدن مرگ آفرین باید تعطیل شود و در فاصله ای که شرایط  امن برای بازگشت کارگران به کار فراهم میشود، باید به آنها حقوق کامل پرداخت شود. در عین حال باید خانواده های ۵۳ کارگری که در این فاجعه انسانی جان خود  را از دست دادند، از حقوق ماهانه مکفی برخوردار شوند.  کارگرانی هم که خسارت جانی دیده اند باید تحت درمان رایگان قرار گیرند.

یک خبر دیگر مربوط  به اعتصاب و  اعتراض رانندگان خودرو در مرز ریمدان پس از اعمال جریمه های سنگین توسط شرکت نفت چابهار در روز گذشته است.  در این روز ده‌ها راننده خودروی سنگین و تریلی که پشت مرز زمینی دویست و پنجاه ریمدان در شهرستان دشتیاری معطل بودند بدلیل اعمال جریمه‌های سنگین برای آنان از سوی شرکت نفت منطقه چابهار با اعتصاب و با بوق ممتد صدای اعتراض خود را بلند کردند.

بنا بر خبرها  شرکت نفت چابهار اخیرا اقدام به صدور جریمه‌های سنگین برای خودروهایی کرده که باک سوخت دیپ می‌زنند و این در حالی است که رانندگان معترض معتقدند که سوخت آنها برای مسیری که دارند ناکافی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ آبان  ۱۴۰۳، ۲۵  اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate