اخباروگزارش های کارگری ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ 

– ادامه اعتراضات بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ نسبت به عدم اعمال  کامل رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی با تجمع مقابل دفاتربهارستان نشینان شیراز وداراب

– تجمع اعتراضی کارگران عوارضی امام زاده هاشم شرکت آزاد راه قزوین – رشت نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– تجمع اعتراضی کارگران یک باغ پسته‌ رفسنجان نسبت به عدم پرداخت  حقوق مقابل دفترباغدار

– تجمع اعتراضی جمعی ازکشاورزان گرمسار نسبت به عدم اختصاص حقآبه برای کشت پاییزه مقابل شورای اصناف و خانه کشاورز

– تجمع اعتراضی جمعی از زنان منطقه تفتان  نسبت به فعالیت مخرب معدن طلا تفتان

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خورهه شهرستان محلات نسبت به فعالیت مخرب معدن سنگ تمبوسه

– اعتراض رانندگان خودروها در مرز ریمدان نسبت به جریمه های سنگین بدلیل زدن دیپ دیجیتالی در باک ها با تجمع و بوق زدن

– وخامت حال وریشه مرادی پس از دو هفته اعتصاب غذا در زندان

– حکم بازگشت به زندان تینا دلجو، با اتمام مدت حبس با پابند الکترونیکی 

– آزادی کامیار فکوراززندان اوین پس از تبدیل محکومیت حبسش به رای باز

– اخراج؛ تبعیت تام از رویه قرون وسطایی علیه عقلانیت

بیانیه اعتراضی انجمن فرهنگیان هرسین در محکومیت حکم اخراج سمیه اختر شمار عضو کانون صنفی معلمان مریوان ودانشجویان دانشگاه تربیت معلم رجایی

– جان باختن یک کارگر در کامیاران براثر سقوط از ارتفاع

– مرگ ومصدومیت ۲ کارگر مقنی در خمین براثر سقوط در چاه

– جان باختن یک کارگرکارخانه ام دی اف کشت وصنعت نیشکر هفت تپه حین کار براثر سکته قلبی

*******

*ادامه اعتراضات بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ نسبت به عدم اعمال  کامل رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی با تجمع مقابل دفاتربهارستان نشینان شیراز وداراب

روزپنج شنبه ۳ آبان، اعتراضات بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ نسبت به عدم اعمال  کامل رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی با تجمع مقابل دفاتربهارستان نشینان شیراز وداراب،ادامه پیدا کرد.

شعارها:

« مشکل ما حل نشه اینجا قیامت میشه»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«وعده زیاد شنیدیم اما عمل ندیدیم»

*تجمع اعتراضی کارگران عوارضی امام زاده هاشم شرکت آزاد راه قزوین – رشت نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

کارگران عوارضی امام زاده هاشم شرکت آزاد راه قزوین – رشت برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بدنبال بیکاری با ۱۵ سال سابقه کاری بدلیل الکترونیکی شدن اخذ عوارض دست به تجمع زدند.

برپایه گزارش منتشره بتاریخ ۳ آبان،این کارگران حق طلب به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند: ما ۱۵ سال در اینجا مشغول به کار بودیم، اما اکنون به دلیل الکترونیکی شدن سیستم، عملاً از کار بیکار شده‌ایم.

آنها افزودند: پیشتر وعده داده شده بود که در صورت هوشمندسازی، به موقعیت‌های دیگری منتقل خواهند شداما پس از گذشت زمان توخالی بودن وعده ها آشکارشد.

*تجمع اعتراضی کارگران یک باغ پسته‌ رفسنجان نسبت به عدم پرداخت  حقوق مقابل دفترباغدار

روز چهارشنبه ۲ آبان، کارگران یک باغ پسته‌ واقع در روستای علی آباد هراتی شهرستان رفسنجان برای اعتراض به عدم پرداخت  حقوق مقابل دفترباغدارتجمع کردند.

*تجمع اعتراضی جمعی ازکشاورزان گرمسار نسبت به عدم اختصاص حقآبه برای کشت پاییزه مقابل شورای اصناف و خانه کشاورز

فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۳ آبان،حاکی از تجمع اعتراضی جمعی ازکشاورزان گرمسار نسبت به عدم اختصاص حقآبه برای کشت پاییزه مقابل شورای أصناف و خانه کشاورز،می باشد.

*تجمع اعتراضی جمعی از زنان منطقه تفتان  نسبت به فعالیت مخرب معدن طلا تفتان

روزپنج شنبه ۳ آبان،جمعی از زنان منطقه تفتان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به معدن فعالیت مخرب طلا تفتان دست به تجمع و تشکیل زنجیره انسانی زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، زنان معترض بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام صادر کردند.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خورهه شهرستان محلات نسبت به فعالیت مخرب معدن سنگ تمبوسه

جمعی از اهالی خورهه محلات برای اعتراض به فعالیت مخرب معدن سنگ تمبوسه تجمع کردند و خواستار تعطیلی معدن شدند.

 براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳ آبان به دنبال تجمع اهالی روستای خورهه شهرستان محلات مبنی بر آسیب زیست محیطی و آسیب بصری به آثار تاریخی روستا به دلیل حفاری در معدن سنگ تمبوسه، اهالی روستا بهره برداری از معدن سنگ در نزدیکی محوطه تاریخی شهریاری و محوطه تاریخی معبد خورهه را موجب آسیب به منظر این آثار تاریخی و موجب کاهش گردشگر دانسته واز بی‌مهری‌ها در نگهداری از این اثار تاریخی هم گلایه دارند.

اهالی همچنین بهره برداری از این معدن در نزدیکی روستا را باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی همچون ریزگرد‌ها، آسیب به منابع آب زیرزمینی به دلیل استفاده از انفجار در بهره برداری و استخراج، آسیب به مزارع کشاورزی و ابنیه روستایی می‌دانند و خواستار تعطیلی این معدن هستند.

*اعتراض رانندگان خودروها در مرز ریمدان نسبت به جریمه های سنگین بدلیل زدن دیپ دیجیتالی در باک ها با تجمع و بوق زدن

روزپنج شنبه ۳ آبان، رانندگان خودروها در مرز ریمدان با تجمع و بوق زدن اعتراضشان را نسبت به جریمه های سنگین بدلیل زدن دیپ دیجیتالی+ در باک ها بنمایش گذاشتند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،شرکت نفت چابهار در حالی اقدام به صدور جریمه های سنگین پس از دیپ زدن در باک کامیون ها کرده که رانندگان معتقدند این سوخت در مسیر مرزی ریمدان کافی نیست.

+سیستم دیپ دیجیتالی طرحی است که کنترل باک تمام کامیون‌های باری را به طور دقیق و سیستمی محاسبه و کنترل می کند.

*وخامت حال وریشه مرادی پس از دو هفته اعتصاب غذا در زندان

هم‌زمان با اعتصاب غذای زندانیان و ادامه کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» وریشه مرادی، فعال سیاسی متهم به بغی و در شرف حکم اعدام نیز با وجود ضعف شدید به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد. مرادی دلیل این اعتصاب غذا را اعتراض به احکام سنگین و اعدام‌های جمهوری اسلامی خوانده و از این طریق همراهی خود با تمامی گروه‌ها و نهادهای بین‌المللی علیه اعدام را اعلام کرده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*حکم بازگشت به زندان تینا دلجو، با اتمام مدت حبس با پابند الکترونیکی 

تینا دلجو، فعال مدنی ساکن رشت که پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده، با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود از بازگشت به زندان لاکان رشت خبر داد.

به نوشته این فعال مدنی، او پس از داشتن نزدیک به ۸ ماه پابند و تحت نظارت قرار داشتن، روز ۳۰ مهر ماه سال جاری پابند را تحویل داده و برای تاریخ ۹ آبان به زندان لاکان باز می‌‌گردد.

برگرفته از کانال بیدارزنی

*آزادی کامیار فکوراززندان اوین پس از تبدیل محکومیت حبسش به رای باز

برپایه گزارش های منتشره درشبکه های اجتماعی بنقال از مازیار فکور برادرکامیار،روزچهارشنبه ۲ آبان، کامیار فکور فعال کارگری اززندان پس از تبدیل محکومیت حبسش به رای بازاز زندان اوین آزاد شد وقرارشد باقیمانده دوران محکومیت خود را خارج از زندان اوین سپری کند.

*اخراج؛ تبعیت تام از رویه قرون وسطایی علیه عقلانیت

بیانیه اعتراضی انجمن فرهنگیان هرسین در محکومیت حکم اخراج سمیه اختر شمار عضو کانون صنفی معلمان مریوان ودانشجویان دانشگاه تربیت معلم رجایی

شکست عمیق سیاست های فرهنگی _ ایدئولوژیکی، بواسطه بهره گیری از قدرت نظامی/ امنیتی و ناکارآمدی و عدم مقبولیت عام، دولت را بر آن داشته که هژمونی خود را با سرکوب و خشونت سیستماتیک، فارغ از اقناع عقلانی، در عرصه آموزش و پرورش تثبیت کند. غافل از اینکه استفاده از این رویه شوم، اقرار به شکست سیاست های اعمال شده ی تاریک اندیشی است.

وقتی آموزش، فقط در خدمت حداقلی از صاحبان قدرت و ثروت در آید، و محلی برای تولید برده و انباشت سرمایه برای پیش بردن اهداف سیاسی غیر دموکراتیک باشد، قطعا نقد و اعتراض عقلا و اهالی خرد را در پی خواهد داشت.

نمی توان با مهندسی مناسبات سیاسی_اقتصادیِ فرودست سازیِ مهلکِ دولت ها ( کارگزاران صرف حاکمیت)، که خروجی آن رقم دو میلیون نفری بازماندگان از تحصیل را در پی دارد، انتظار پیروی کورکورانه ی #معلمان و #دانشجو_معلمان و #کانون_های_صنفی_معلمان_مستقل را در ذهن پروراند. این همان محل تضارب آراء حکومتگران و فرهنگیان خردگرای مستقل است که دغدغه آموزش غیر ایدئولوژیک، رایگان و ضد طبقاتی را دارند.

اخراج معلم دردمند، #سمیه_اختر_شمار و #دانشجو_معلمان اندیشگر و نقادِ دانشگاه تربیت معلم رجایی، که نشان از حیات موثر جنبش #ژن_ژیان_ئازادی است، هیچ کمکی به تداوم ارعاب در فضای پادگانی آموزش و پرورش، با مدیریتِ نا اهلانِ خرد گزیز نخواهد کرد، بلکه باز نمود شکست رسمی سیاست های حاکم بر نظام آموزشی کشور می باشد که نتایج درخشان آن:

 خودکشی دانش آموزان، ترک تحصیل فزاینده، رشد مدارس کپرنشین و چینه ای، پولی سازی آموزش، ایجاد درّه ی هولناک فقیر و غنی، تکثیر کودک همسری و کودکان کار و ممانعت از حق زندگی توام با آموزش می باشد. 

ما،  تداوم پدیده شوم اخراج در آموزش و پرورش  و تقویت نهاد های امنیتی تحت نام حراست ها و هیئت های تخلفات اداری، همراه با مردم آگاه و معلمان سراسر جهان محکوم می کنیم و اعلام می داریم:

خشونت و سرکوب علیه فعالین و تشکل های صنفیِ مستقلِ معلمان، هیچ خللی در اراده آنان برای داشتن جهانی آزاد و برابر برای کودکان وارد نخواهد کرد.

انجمن فرهنگیان هرسین 

سوم آبان ماه ۱۴۰۳

*جان باختن یک کارگر در کامیاران براثر سقوط از ارتفاع

روزشنبه ۲۸ مهر،حسن نعمتی اهل شهر کامیاران حین کار در ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

*مرگ ومصدومیت ۲ کارگر مقنی در خمین براثر سقوط در چاه

یک کارگر مقنی ۲۷ ساله حین کار در چاه واقع  در یکی از روستا‌های شهر خمین دراستان مرکزی براثردرچاه جان خودرا ازدست داد ویک کارگر ۷۵ ساله مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگرکارخانه ام دی اف کشت وصنعت نیشکر هفت تپه حین کار براثر سکته قلبی

کارپرداز ۳۲ ساله کارخانه ام دی اف کشت وصنعت نیشکر هفت تپه بنام جواد لرستانی حین کار براثر سکته قلبی جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate