تجمع معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ در شیراز

تجمع معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ در شیراز
و دو خبر اعتراضی دیگر

امروز سوم آبانماه جمعیت قابل توجهی از معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ برای پیگیری مطالباتشان جلوی دفتر نمایندگان مجلس اسلامی درشیراز تجمع کردند. اعتراض این بازنشستگان به سطح نازل حقوقها و عدم اجرای رتبه بندی که باعث کاهش ۴ میلیون تومان از دریافتی آنها شده است و بی پاسخ ماندن دیگر مطالباتشان است. بازنشستگان ۱۴۰۰ دررابطه با این موضوع تجمعات متعددی داشته و از جمله در یکم آبان تجمع بزرگی مقابل سازمان برنامه و برپا کردند و دست به اعتراض زدند. در تجمع امروز در شیرازآنها از جمله شعار میدادند: “مشکل ما حل نشه، اینجا قیامت میشه”، و ” وعده زیاد شنیدیم، اما عمل ندیدیم”.

اعتراضات در میان بخش های مختلف کارگران گسترده است. روز دوم آبانماه تمامی کارگران کارخانه سیمان دورود لرستان در اعتراض به مشکلات کارخانه ، تعویق پرداخت دستمزدها و وضع بد کاری و معیشتی خود تجمع کردند. برکناری مدیر عامل یک خواست فوری این کارگران است. کارگران سیمان دورود اعلام داشتند که تا وقتی پاسخ نگیرند هر روزه تجمع خواهند کرد.

کارگران خدمات شهری نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقها و بیمه و جبجایی نیروها و مشکلات کاری و معیشتی شان در مقابل شهرداری شهر ابدانان تجمع و اعتراض کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آبان ۱۴۰۳، ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate