اخباروگزارش های کارگری ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ 

– در سه شنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در منطقه‌ی عملیاتی چشمه‌ خوش تجمع برگزارشد

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری آبدانان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و بیمه وجابجایی های شغلی

– تجمع  اعتراضی کارگران کارخانه سیمان دورود نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

– ادامه اعتراضات دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد کشور نسبت با افزایش ۲۰۰ درصدی شهریه با تجمع در أصفهان با بنر«ما فقط ۱۵۰ نفر نیستیم»

– اخراج چندین دانشجوی دانشگاه رجایی

– دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده قدردان، در رشت برگزار شد

– قرار بازداشت امان جلالی نژاد ، معلم شاغل در اهواز،  تمدید شد.

– برخورد تند و غیر انسانی دادیار ناظر بر زندان اوین با خانواده نسرین جوادی

– بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران اینبار در جاده بندر امام و مصدومیت ۹ کارگر

– جان باختن یک کارگر در قصرشیرین براثرسقوط از ارتفاع

*******

*در سه شنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در منطقه‌ی عملیاتی چشمه‌ خوش تجمع برگزارشد

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری آبدانان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و بیمه وجابجایی های شغلی

فیلم منتشره در رسانه هابتاریخ ۲ آبان،حاکی از تجمع اعتراضی روز سه شنبه یکم آبان کارگران شهرداری آبدانان دراستان ایلام نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و بیمه وجابجایی های شغلی،می باشد.

*تجمع  اعتراضی کارگران کارخانه سیمان دورود نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

برپایه فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی روز سه شنبه یکم آبان، کارگران کارخانه سیمان دورود برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به تجمع زدند.

*ادامه اعتراضات دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد کشور نسبت با افزایش ۲۰۰ درصدی شهریه با تجمع در أصفهان با بنر«ما فقط ۱۵۰ نفر نیستیم»

براساس فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی، اعتراضات دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزادکشور نسبت با افزایش ۲۰۰ درصدی شهریه با برپایی تجمع روز چهارشنبه ۲ آبان با بنر«ما فقط ۱۵۰ نفر نیستیم»،ادامه یافت.

«ما فقط ۱۵۰ نفر نیستیم»پاسخ به مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد است که گفته بود تنها ۱۵۰ نفر از دانشجویان نسبت به افزایش شهریه معترضند.

*اخراج چندین دانشجوی دانشگاه رجایی

دولت پزشکیان در آموزش و پرورش همان مسیری را می‌رود که رئیسی می رفت.

طی چند روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر رجایی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، از دانشگاه اخراج شدند.

براساس گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی، این دانشجویان که پس از جنبش زن زندگی آزادی با پرونده‌های انضباطی مواجه بودند، طی چند روز گذشته با دریافت پیامکی از دانشگاه اخراج شده اند.

*دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده قدردان، در رشت برگزار شد

امروز چهارشنبه ۲ آبان‌ماه، دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده قدردان برگزار شد.

وی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت با اتهامات عضویت در جمعیت‌های معارض کشور، تحریک و اغوای مردم در جهت برهم زدن امنیت کشور، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و ایجاد حریق عمدی در جهت برهم زدن امنیت، محاکمه شد.

او پیش‌تر دو بار در سال ۱۴۰۲ بازداشت و با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت، آزاد شده بود.

منبع:کانال بیدارزنی

*قرار بازداشت امان جلالی نژاد ، معلم شاغل در اهواز،  تمدید شد.

قرار بازداشت امان جلالی نژاد، متهم سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. وی بیش از شش ماه است که در بلاتکلیفی بسر میبرد.

 قرار بازداشت آقای جلالی نژاد به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است. علیرغم گذشت ۱۹۹ روز از زمان بازداشت، وی کماکان بصورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز نگهداری میشود.

امان جلالی نژاد، ۳۳ ساله، متولد زاهدان و اهل بیرجند، فارغ التحصیل رشته نقاشی، معلم و عضو شورای هنرستان امیرکبیر اهواز در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در محدوده ورودی شهر اهواز بازداشت شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*برخورد تند و غیر انسانی دادیار ناظر بر زندان اوین با خانواده نسرین جوادی

بدنبال انتقال تنها فرزند نسرین جوادی به بخش احیای بیمارستان شهدای تجریش و مراجعه یکی از فامیل ایشان به اجرای احکام زندان اوین جهت اخذ مرخصی برای نسرین، نیری دادیار ناظر بر زندان اوین با برخوردی تند و غیر انسانی حاضر به شنیدن حرفهای او نشده است. این درحالی است ‌که دیروز یکی دیگر از مسئولین اجرای احکام اظهار داشته بود که در خواست مرخصی نسرین بدستمان رسیده است و داریم کارهایش را انجام می‌دهیم.

فرزند نسرین جوادی با توجه به فوت پدر و نداشتن برادر و خواهر،  تنها زندگی می‌کند و روز ۲۹ مهر ماه همسایه‌ها متوجه حال بد ایشان و بیهوشی‌اش شده و او را به بخش احیای بیمارستان شهدای تجریش منتقل می‌کنند اما به‌رغم این وضعیت و ارائه درخواست مرخصی از سوی نسرین به اجرای احکام زندان اوین نه تنها توجهی به شرایط خطیر پیش آمده برای او نشده است بلکه امروز در کمال خشونت کلامی با یکی از فامیل‌های نسرین که پیگیر مرخصی وی بود برخورد شده است.

نسرین جوادی با ۶۸ سال سن که خود از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد مدت نزدیک به سه سال است در بند زنان اوین محبوس می‌باشد و در این مدت به‌رغم درخواست‌هایش، نهادهای امنیتی و قضایی با مرخصی درمانی او موافقت نکرده‌اند.

چنین خشونت و جنایتی در حق نسرین جوادی در حالی از سوی نهادهای امنیتی و قضایی و اجرای احکام اعمال می‌شود که تنها جرم او به عنوان یک کارگر بازنشسته دفاع از حقوق صنفی خود و هم‌طبقه‌ای‌هایش بوده است.

ظالمانی که در نهادهای امنیتی و قضایی یک کارگر ۶۸ ساله بازنشسته را به جرم فعالیت صنفی و شرکت در مراسم مسالمت‌آمیز روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی به زندان افکنده و با اعمال شدیدترین فشارهای روحی و روانی هر روزه در حال شکنجه او هستند باید بدانند که با دار و درفش و زندان قادر به جلوگیری از حق‌خواهی کارگران و معلمان شاغل و بازنشسته نخواهند شد و دیری نخواهد پایید که بساط ننگین ظلم و جورشان بدست کارگران و دیگر ستمدیدگان برچیده خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دوم آبانماه ۱۴۰۳

*بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران اینبار در جاده بندر امام و مصدومیت ۹ کارگر

صبح روز چهارشنبه ۲ آبان،بدنبال تصادف خودروی ون حامل کارکنان یکی از شرکت‌های مستقر در خوزستان با گارد ریل در محور بندر امام بعد از پایانه ۹ کارگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

*جان باختن یک کارگر در قصرشیرین براثرسقوط از ارتفاع

یک کارگرحین کار در ساختمانی در قصرشیرین دراستان کرمانشاه براثرسقوط از ارتفاع خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate