سخنی کوتاه با اسماعیل بخشی

تاریخ کسی را به خاطر نحوه مردنش “بزرگ” نخواهد کرد. هیتلر هم تا آخرین لحظه برای آرمانهای فاشیستی خود مقاومت کرد و نهایتا بسیار حقیرانه خود را کشت و دستور داد جسدش را بسوزانند تا نعش او به دست “دشمن” نیفتد. اسمش در تاریخ ماند نه بخاطر نحوه مردنش، بلکه بخاطر فاجعه ای که آفرید و منجر به کشته شدن ۴۰ میلیون انسان گردید. کم نیستند از این شخصیتها در تاریخ؛ بسیاری از شاهان در میدان جنگ با “رشادت بسیار تا آخرین نفس” جنگیدند و کشته شدند، جنگهای برای تصرف و غارت زندگی. حتی دوره های از تاریخ به نام آنان ثبت شده است.

فرض بگیریم حماس به برتری نظامی دست یابد. فکر میکنید چه بر سر مردم اسراییل، “قوم یهود” می آورد؟ جواب بسیار روشن است. همان میکند که دولتهای حاکم بر اسراییل نزدیک به هشتاد سال است بر سر مردم فلسطین آورند، نسل کشی و آوارگی. نمونه آخرش، نتانیاهو و کابینه جنگی اش. اما نمونه کار حماس در ابعاد بسیار کوچک، ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جلو چشمان رخ داد. فاجعه آن روز به فرماندهی یحیی سنوار شکل گرفت. تصور اینکه با تسلط حماس بر “سرزمینهای فلسطینی” کشتارهای عظیمی راه خواهد افتاد و جمعیت دیگر از مردم آواره میشوند، اصلا سخت نیست.

اما حماس با خود مردم فلسطین چه خواهد کرد؟ از سال ۲۰۰۷ با کودتا کنترل غزه را بدست گرفت. باحمایت اسراییل و دولتهای منطقه و بخصوص جمهوری اسلامی سیطره خود را بر زندگی مردم غزه گستراند. غزه با محاصره اسراییل به بزرگترین زندان روباز دنیا تبدیل شد و حماس به عنوان زندانبان، فقر و نکبت ناشی از محاصره را تثبیت کرد. فکر میکنید اولین کاری که حماس در غزه با جدیت تمام اعمال کردند چه بوده؟ تحمیل حجاب، سرکوب زنان. فردای تسلط بر کل خاک اسراییل یا فلسطین، شک نکنید مشابه نمونه اصلی آن یعنی جمهوری اسلامی سنگسار و اعدام را گسترش خواهد داد. فکر میکنید با کسی مانند سپیده غلیان چه خواهند کرد؟ و با پخشان عزیزی، شریفه محمدی و وریشه مرادی و … سارینا و نیکا و محسن محمدپور و نداآقا سلطان و …. شاهرخ زمانی… و توماج و سه تن دیگر از رهبران شوراهای مردم ترکمن صحرا… هزاران هزار کسانی مانند شما چه خواهند کرد؟ همه اینها را توسط حکومتی کشته شدند که حامی اصلی حماس است؛ حماس زائده چرکین آن است. 

فکر میکند با کسی مانند شما که در پی احقاق حق کارگران است و لعنت بر زندگی میفرستد که کارگر برای چندر غاز حقوق تحقیر میشود و خودکشی میکند، چه خواهند کرد؟ بر سر اسماعیل بخشی متولد غزه همان می آورند که با شما کردند. 

فاشیستهای اسلامی به اندازه کافی و وافی سخنگو برای دفاع از جنایات و شخصیتهایشان دارند. شما با ادامه مبارزه با یک اصلی ترین بخشهای جنبش اسلامی کاری کنید که بار دیگر زمین زیر پای شما بلرزه درآید. بگذارید اسماعیل بخشی متولد غزه، اسماعیل بخشی متولد تل آویو مانند شما روزی روی چهار پایه، وسط میدان شهر فریاد برآورد: ” نان کار آزادی اداره شورایی”

یاشار سهندی


Google Translate