بلشویک وار سرنگونی طلب هستیم! … جوابی کوتاه به اسد گلچینی


جوابی کوتاه به رفیق اسد گلچینی

بلشویک وار سرنگونی طلب هستیم!

اسد جان استدلال هایت در نوشته(( سرنگونی طلبی با آویزان شدن بر ارابه دیگران)) تکرار ملال‌آور بحثهای خط رسمی و محمود قزوینی و… است. 

سیاست و مواضع اینها در ارتباط با وضعیت سیاسی کنونی سابقه نسبتا طولانی دارد. محمود قزوینی و خط رسمی با شروع خونین جنگ اسرائیل و حماس موضعی کاملا پرو محور مقاومتی دارند‌. با پرچم فلسطین حزب الله و حماس و دیگر سازمانهای اسلامی در جبهه محور مقاومت جمهوری اسلامي را جمع کرده، و عملا بحث سرنگونی جمهوری اسلامي را فریز کرده اند. طبیعی است که احزاب، سازمان و فعال سیاسی با پرچم فلسطین با شعارهای محور مقاومت و همصدا با او ، مبارزه برای سرنگونی را تا اطلاع ثانوی باید بایگانی و فریز کند. تحت تاثیر این همگرایی و پرو محور مقاومتی ها در چنین شرایطی است که شما هم متاسفانه به لحاظ سیاسی در سیاست‌های این دوستان ذوب شده ای، حزب کمونیست کارگری را سرزنش میکنید که فضای جنگی را چرا بلشویک وار به سرنگونی، دقت بفرما به سرنگونی جمهوری اسلامي تبدیل کرده است.

اسد جان مساله و اختلاف محوری همین است. به نظر من در حال حاضر دو جبهه دو نبرد سیاسی و مبارزه اجتماعی و قطبی شده در ایران شکل میگیرد.

نیرویی که با پرچم فلسطین و پرو محور مقاومت شعار و خواستشان را بر روی جنگ دو نیروی تروریست( دولت فاشیستی و نژادپرست نتانیاهو از یک طرف و محور مقاومت به رهبری حکومت تبهکار جمهوری اسلامي متمرکز کرده اند. حزب حکمتیست خط رسمی، و دو حزب کمونیست کارگری کردستان و عراق، و فعالین سیاسی امثال آذر ماجدی، محمود قزوینی و… و… در جبهه پرو محور مقاومت این جبهه فعالانه قرار گرفته اند. 

و اما حزب کمونیست کارگری در جبهه جنبش و انقلاب زن زندگی آزادی برای تحقق این انقلاب که پرچم خواستهایش نابودی حکومت جمهوری اسلامي است، قرار گرفته و به همین دلیل بلشویک وار برای سرنگونی هارترین، جنایتکارترین رژیم فاسد و دیکتاتور جمهوری اسلامي تلاش میکند.

اسد جان گل همین جاست همین جا برقص.

اما چند نکته حاشیه نوشته شما!

ادعاهای سطحی و من در آوردی در باره موقعیت اجتماعی و سازمان حزبی حزب کمونیست کارگری قابل جواب نیستند. دیگران و از جمله مخالفین سرنگونی جمهوری اسلامي، این صحبتهای شما را سالیان دراز ی است تکرار می‌کنند. 

در مورد سوریه ای شدن وضعیت اعتراضی و مبارزات کنونی علیه جمهوری اسلامي شما نکته تازه ای ننوشته ای. مدت‌های مدید است که اصلاح طلبان حکومتی از جمله روزنامه اعتماد پزشکیان رئیس جمهور با گفتمان سوریه ای شدن مبارزات سرنگونی طلبانه مردم در ایران، مردم را از سرنگونی می‌ترسانند. 

در مورد آویزان شدن حزب کمونیست کارگری به سازمانهای راست و سلطنت طلبان و… بدون تعارف از همه شما اگر نه کمتر بلکه بیشتر، موضع مخرب سلطنت طلبان، منشور جورج تاون، منشورحقوق بشری کورش و … را نقد کرده ایم. 

اسد جان باور بفرما این شرایط زودگذر است، مردم ما و شما را بر مبنای مواضعمان قضاوت می‌کنند. 

فکر نکنم شما نمره خوبی بگیرید، به این دلیل مردم در ایران به شدت بلشویک وار سرنگونی طلب هستند، به این دلیل از آموخته های بسیار بزرگ و کف خیابانی لنین با سرنگونی تبهکارترین رژیم دنیا به دنیایی فارغ از ناعدالتی اجتماعی، اعدام، حجاب اجباری و لغو آپارتاید جنسیتی اگر دسترسی کامل پیدا نکنند، برای تحقق آنها قدرتمندترین نیروی اجتماعی تا برقراری شوراهای حاکمیت مردم، تبدیل می‌شوند. 

نسان نودینیان ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate