استوری اسماعیل بخشی در کانتکست اشتباه قابل بررسی نیست … جوابی کوتاه به سیاوش دانشور!

جوابی کوتاه به رفیق سیاوش دانشور!

سیاوش جان استوری اسماعیل بخشی در کانتکست اشتباه قابل بررسی نیست. 

استوری بخشی موضعگیری عمیقا سیاسی، تحت تاثیر فضایی که احزاب و فعالین سیاسی عمدتا در خارج از ایران که پرو محور مقاومتی هستند، قابل نقد جدی است. 

تحلیل‌های سطحی کارساز نیست. شرایط سیاسی جامعه و صف بندی ها عادی نیست. بر بستر وضعیت عادی و یا روتینی مبارزه استوری اسماعیل بخشی “اشتباه” یی نوشته نشده. 

این استوری بر متن خونین ترین حملات دولت فاشیستی نتانیاهو و فتوای تبهکارانه به دریا ریختن مردم اسرائیل توسط حماس و خامنه ای، نوشته شده. توسط گرایش سیاسی معینی گفتمان سیاسی شده که در جبهه مردم دستانشان در زندگی کودک و مردم غزه و منطقه خاورمیانه و ایران هر ثانیه و دقیقه خونین میشود، نوشته شده. 

گرایش جهانی و منطقه ای شناخته شده است. 

بقدرت رسیدن ضد انقلاب اسلامی و جنگ ۸ ساله ایران و عراق حاصل جانفشانی این گرایش، به نام نامی چپ ضد امپریالیست است. 

در شرایط بسیار پیچیده کنونی این گرایش تحت هژمونی حزب الله، حماس و خامنه ای در جبهه ای وسیع بنام محور مقاومت با بیشترین زرادخانه تسلیحاتی و دوز بالای ایدئولوژیک مذهبی جبهه های مدافع خود را سازماندهی میکنند. با اوجگیری جنگ و حملات حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جبهه پرو محور مقاومت هم در حال شکلگیری و جمع کردن نیرو شده است.

رویدادها و مواضع اخیر بویژه با به هلاکت رسیدن سران حزاب لله و حماس نیروهای محور مقاومت اگر که در جبهه ای وسیع با پرچم فلسطین جمع شده اد، اما این روزه با استواری و مواضع پرو محور مقاومتی آفتابی تر از همیشه شده اند. 

استوری بخشی دومینویی سیاسی است که توسط پرو محور مقاومتیها به گفتمان سیاسی درآمده است. 

استوری های <پرو یحیی سنوار > 

ضربه زدن به رادیکالیسم انقلابی جامعه و انقلاب زن زندگی آزادی است! باید برای مقابله با این حملات و ضربه هایی که تحت عنوان استوری در مدح و ثنای یحیی سنوار تروریست نوشته می‌شود، بایستیم. اگر خوب بایستیم، اسماعیل بخشی ها را خواهیم داشت.

ما منتقد و مخالف سرسخت نیروهای محور مقاومت و پرو محور مقاومت هستیم. به همین دلیل بلشویک وار برای سرنگونی جمهوری اسلامي تلاش می‌کنیم.

ما باید تلاش کنیم تلفات انسانی را از این آفت و میکروب اسلام سیاسی یعنی جبهه پرو محور مقاومتی ها را کم کنبم.

نوشته شما متاسفانه به این امر سیاسی و نیت خوب شما در مورد اسماعیل بخشی عزیز کمک کننده نیست!. 

سابقه با ارزش مبارزات بخشی و هزینه هایی که این فعال کارگری محبوب در طول سالیان دراز تحمل کرده، ستودنی است. 

ما گفتمان اداره شورایی بخشی را پاس میداریم. از او آموختیم و با این آموخته ها مبارزات کارگران متعین و متشکل تر شد. 

اما: متاسفانه اسماعیل بخشی تا اطلاع ثانوی به دستاوردهای گفتمان اداره شورایی و مبارزاتش پشت کرده، بدون لکنت زبان با استوری پرو یحیی سنوار پرو محور مقاومتی شده. 

دفاع از کرامت، حرمت انسانی اسماعیل بخشی در گرو نقد سیاسی بدور از اتهامات شکننده، است. 

نقش و تاثیرات اسماعیل بخشی در مبارزات کارگران هفت تپه و بویژه گفتمان اداره شورایی را پاس میداریم، و میگوییم دنیای بدور از ظلم و استثمار و جامعه ای که با اداره شورایی و اراده مصمانه مردم مستقر شود، با شرکت و حضور اسماعیل بخشی با شکوه خواهد بود. 

رفیق اسماعیل بخشی بمان! جبهه تو دوستان مردم و انقلاب زن زندگی آزادی است!

نسان نودینیان

۲۰ اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate