یحیا سینوار “تروریست وحشی ” یا اسطوره مقاومت در مقابل صهیونیزم؟

مقدمه:

در دیای غجیبی زندگی می کنیم که ارزشها و ضد ارزشها قاطی شده اند و کلمات در این جنگ بین ارزشها و ضد ارزشها گاهی رسا نیستند و لذا یک عرصه نبرد فکری اینست که ارزشها و ضد ارزشها را روشنفکری به صف کند و مرزها را روشن کند تا تکلیف ادمها روشن شود و کلمات دوباره معانی خود را بیابند.

این معضل توسط من کشف نشده و ادمهای زیادی همه جای این دنیا متوجه این قاطی شدن ها شده اند و دغدغه من را داشته اند و دارند.

بخش مهمی از فعالیتهای فکری جنبش ازادیخواهی و برابری طلبی بطور طبیعی این بوده که کلمات را از دست جانیان و حاکمان و شعبده بازان تئوریسینشان نجات بدهند و سر جای خودش بنشانند.

از جمله این کلمات همین “تروریست و تروریزم” است که اینقدر توسط حکومتها خصوصا در چند دهه اخیر تکرار شده که دیگر ظاهرا عامل تعیین کننده تروریست همان تروریستهای اصلی یعنی حکومتها شده اند و مردم حتی مدعیان مبارزه برای مردم خوداگاه یا ناخوداگاه همین واژه را گاها در همان کانتکس بکار می برند.

اذعان دارم که روشن کردن کلمات در این خر توخری کار ساده ای نیست اما بی تردید اینکار را وظیفه روشنفکری انقلابی و ازادیخواه می دانم.

حالا این مقدمه را داشته باشید برسیم به ماجرای ۷ اکتبر و الان ماجرای کشته شدن یحیا سینوار که بطور رسمی توسط تبلیغات صهیونیستی “اعمالی تروریستی” معرفی شده و الانهم ینوار را هم وازرات خارجه امریکا و هم دستگاه کثیف صهیونیستی بعنوان تروریست ادم کش که تلاش داشته که “هولاکاست یهودی” بسازد به دنیا معرفی می کند. در کنار اینها البته اپوزسیون راست ایرانی را داریم و تعدادی “چپهای پرواسرائیلی” که نمونه اش همین مقاله جناب زیجی (۲)است که دلیرانه به میدان امده تا در مسابقه تروریست و حشی خواندن یحیا سینوار از حکومتها و صهیونیستها و پهلوی چی ها عقل نماند خدای نکرده! 

در این مقاله تلاش می کنم تصویری که من می بینم ارائه دهم که با توجه به مواضع قبیلم طبیعتا هم ضدیت دارد با سهیونیزم و امپریالیزم و سرمایه داری و هم با رژیم جنایتکار اسلامی و جریانات اسلام سیاسی این را بعنوان پایه و فرض می گویم تا وارد بحث شوم:

(۱)یحیا سینوار کی بود و چه کردو صهیونیستها چه با او کردند؟

یحیا سینوار بچه بدنیا امده در همین عزه بود و شجاعانه هم در همین غزه جنگید و سازمان داد و مرگ او هم تصویر برداری شد که مرگی حماسی و تاریخی است در ابعاد خود ۷ اکتبر و بی تردید او و نامش عامل مهم تداوم مبارزه با صهیونیزم در منطقه خواهد بود. همانطور که بارها گفتم ۷ اکتبر صحنه شکستن بزرگترین زندان انسانی دنیا بود و صفحه تاریخ را عوض کرد و حکومت صهیونیستی هر.ز دیگر به دوران قبلش باز نخواهد کرد و از طراحان ۷ اکتبر همین یحیا سینوار یود و همان کرد تا اخر که گفته بود بر عکس اکثر مخالفان او که شهامت ادامه دادن این چنین و مرگ این چنین نداشته اند و ندارند.

اینها را که گفتم بعنوان یک کمونیست مخافل اسلام سیاسی و صهیونیزم و نظم سرمایه داری می گویم. شعور دارم که بزرگی را هم در دشمنم هم مخالفم ببینم و این را عین شهامت می دانم.حداقل شهامت.

یحیا سینوار از ۱۸ سالگی وارد مبارزه با صهیونیزم شد و تا سن ۶۲ سالگی که در قرارگاهش روی زمین کشته شد یک دم کوتاه نیامد و ۲۲ سال زندانی و شکنجه دید از صهیونیستها و در زندان صهیونیستها زبان عبری یاد گرفت و کتاب به زبان عبری نوشت در دانشگاه درس خواند و فرمانده عملیاتی زبده ای بود و بارها گفت که زیادی زنده مانده و اماده مردنست و این مردن را افتخار می داند. خوب اینها فاکت است.تحلیل نیست.

او گفت که مادرش از کیسه های اهدائی سازمان ملل برای او لباس می دوخت و اینجور او با مردم غزه در هم امیخته شد و با اینکه برای سرش میلیونها دلار جایزه گذاشته بودند  بعد یکسل ورود سربازان جانی اسرائیل به غزه مردم غزه او را لو ندادند و او می رفت و می امد و سازمان می داد و در تونلها مخفی نشد و اسرای جانی اسرائیلی را هم سپر خود نکرد.

او از یک فرمانده نظامی به رهبری سیاسی حماس رسید و بعد او هم صف کشیده اند جانشتینش شوند و او عامل تداوم سنت مبارزه با صهیونیزم بود و هست و خواهد بود. اینها برخی فاکتها.

(۲)تبلیغات صهیونیستی و ترور شخصیتی بر علیه سینوار:

تا قبل این مرگ بارها حکومت نتنیاهو مزده کشته شدن او را داده بود و ادعای اینکه او ترسوئی است توی تونلها را تکرار کرده بود و هزاران فلسطینی را کشته بود تا سینوار را پیدا کند.این فیلم کشته شدن سینوار(۱) را نخوااسته پخش کردند تا ثابت کنند که “رهبر مرده تسلیم شوید” که به روی صورتشان شترک زده و نمی دانند چطور جمعش کنند.

همانطور که انتشار عکس چگوارا توسط دولت بولیوی ننگ دیگری برایش خرید الانهم صحنه مرگ سینوار تا ابد سند خواهد شد  که صهیونیستها چقدر پست هستند و چقدر دروغگو!

الانهم شایعه کردند که ۱۱ هزار دلار کنار جسدش پیدا شده که می خواسته از غزه فرار کند! خب اینهم جوک دیگر از ضهیونیستهای رذل!

نتنیاهوی بزدل و شارلاتان و دزد اعلام کرده که اگر حماسیها تسلیم شوند او حماس را رها خواهد کرد و گروگانهای اسرائیلی ازاد شوند داستان جنگ را فیصله خواهد داد! خیالات یک صهیونیست ورشکسته مستاصل!

(۳)رژیم اسلامی ایران و موج سواری با مرگ سینوار:

طبیعی است رژیم اسلامی که فلسطین را ماسکی برای خود کرده و پشتش مخفی شده و بسیاری از مبارزان فلسطین و لبنان  هم فهمیده اند که این رژیم از داستان فلسطین استفاده ابزاری می کند این روزها زور می زند که خود را صاحب غزا نشان دهد.

اینکه مبارزان لبنان و فلسطین مدتهاست در بازیهای پشت پرده بین رژیم اسلامی و صهیونیستها و امریکا دچار سرگیجه شده اند امری علنی است.

هر چه هست داستان مبارزات مردم در لبنان و فلسطین و جاهای دیگر بتدریج از داستان ملاهای ایران سوا خواهد شد همانطور که جنبشهای ناسبونالیستی و ملی از پاسخ نهائی ابه مسائل جامعه ناتوان بوده اند ابرها کنار خواهد رفت.

بر کسی پوشیده نیست که حتی در حماس هم جناح های مخالف رژیم اسلامی کم نیستند و جنبش برای ازادی فلسطین هم جنبش یکدست اسلامی نیست. مبارزه برای سرنگونی صهیونیزم یک مبارزه مهم بشریت قرن ۲۱ است.

(۴)”اسلامی بودن یحیا سینوار” و حماس مبنا باشد یا نباشد؟

جریانات پرواسرائیل “چپ” این ماجرا از از این زاویه نشان می دهند.ظاهرا اینها با اسلامی بودن حماس مشکل دارند و البته با دموکراتیک بودن حکومت اسرائیل مشکل ندارند.

خوب دقت کنید.من ادعا دارم اولی بهانه است تا دومی را بپوشانند.

ادعای من اینست که حماس یا هر کس الان در منطقه در مثابل صهیونیستها ایستاده باید با عمل مشخصش بررسی شود.اعتقاداتش انچه در برنامه بقدرت رسیدنش بوده که فعلا وجود خارجی ندارد  البته افشا شود اما معیار دوم است.

این یحیا سینوار چه کرده که جناب زیجی او را به وحشی و تروریست ملقب کرده؟ واقعا؟!

یحیا سینوار در خاک خودش بدنیا امده و در خاک خودش مردانه جنگیده و کشته شده تروریست کیلو چند؟ وحشی اوست یا این جانیان صهیونیست؟ اینکه سینوار اسلامی بوده و اسلام یعنی نابرابری و تبعیض سر جایش باید تکرار کرد .اینکه حماس نسبت به سایر نیروهای سیاسی فلسطین سیاست سرکوب داشته سر جای خود و باید افشا شود .اما اینکه مبارزه اساسی سینوار در تمام عمرش با حکومت صهیونیستی بوده هم امر واقعی است.

(۵) جای کمونیستها در عزه خالی است؟ 

امثال یحیا سینوار اگر جنبش رادیکالتر کمونیستی بود ایا می رفتند توی حماس؟ اینهمه مردم فلسطین بستر مادی ندارند؟ کارگر نیستند؟ کمونیستها مجایند؟ رفقای اقای زیجی در فلسطین هستند؟ خوب اگر نیستند اون جوان که لباسش از پاکتهای اهدائی سازمان ملل دوخته شده به چه اویزان شود برای مبارزه؟ به حامیان دموکراسی اسرائیلی؟

خوب اینها را برای تغییر فکر امثال زیجی نمی نویسم اما ادمهای عاقل و بالغ ادمهائی که دردشان پایان نظم سرمایه داریست و مذهب را ابزار حفظ نظام موجود مخاطب ثرار می دهم.

اقایان همفکران شما در فلسطین در غزه کجا هستند؟ ادرس بدهید. هم اوا شدن با صهیونیستها و تف انداختن روی جنازه یجیا سینوار برایتان ابرو نمی سازد.

بلد شوید به دشمنتان به مخالفتان وقتی شجاعت دارد و می رزمد احترام بگذارید.

رسمی زیبا در جبهه نبرد که سرابزان به جنازه دشمنشان ادای احترام می کنند.از اونها کمتر باشید!

با شجاعت می گویم که یجیا سینوار که افکارش ارتجاعی بود و محدود بلد شد زندگی کند و بلد شد خوب بمیرد.کاشکی ما کمونیستهائی در حد او داشتیم کاشکی چگوارائی در سطح او در خرابه های غزه داشتیم بجای سوت کشیدن برای صهیونیستها.

یحیا سینوار انچه بود که خاورمیانه توانست از ازادیخواهی و انسانیت ارائه دهد. این سطح و عمق و عقل خاورمیانه است.این سطح و ارتفاع خاورمیانه و غزه است.بفرمائید جلوتر از او ادرس بدهد تا مردم غزه اشکهاشان را پاک کنند و بدور او حلقه بزنند.

هیچ جامعه انسانی منتظر قهرمانهای نرسیده نشده .بدون قرهمانها که در بستر جامعه ساخته شده اند هیجچ جامعه ای توان جلو رفتن ندارد.سینوار اون قهرمانی بود که مردم غزه لازم داشتند تا زیر بمبارانها سر بلند کنند و همچنان اسلحه بدست گیرند.

..می گویند هزاران جوان غزه این روزها مشغول اموزش نظامی هستند.. چه خبر شیرینی شاید تی شرت یحیا سینوار بپوشند و بنامش برخیزند!

کاشکی ما امروز در عزای کمونیستی شجاع می گیریستیم که لباسش را از گونی ها دوخته بودند و در زندانهای صهیونیستها زبان عبری اموخته بود و مردانه تا اخرین نفس می جنگید.اما تا انروز اجازه بدهید به جنازه یحیا سینوار بی احترامی نکنیم تا بزرگ شویم!

منابع بیشتر:

(۱)لحظات اخر یحیا سینوار

https://www.youtube.com/watch?v=zYuHqBnCdrw

(2)به بهانه‌ مرگ یک تروریست وحشی به نام یحیی سنوار(سلام زیجی)!

www.azadi-b.com/?p=48987

از: سعید صالحی نیا

۱۹ اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate