معنی این سکوت چیست؟

معنی این سکوت چیست؟

چند سالی است که امارات، مدعی شده مالک جزایر سه گانه است. عیبی بر این نوجوان که در میان کشورهای کهن سال بُر خورده نیست. به فرمان علیاحضرت الیزابت به دنیا آمد تا روزی همانکه او را بالا برد بر زمینش بزند. اما این واقعیت به خودش مربوط است، حتی در این دوران بحرانی که از یکسو اسرائیل مشغول جنایت علیه بشریت است، و همزادش جمهوری اسلامی مشغول جنایت و سرکوب ملتی مظلوم و ستمدیده، اما هرلحظه می رود تا از هم فروپاشد، سخن گفتن در باره تازه به دوران رسیده ها اتلاف وقت است، هرچند که این قبیل ادعاهای فرمایشی، که آبش خورش پیر استعمار است، می بایست، حتی در چند خط، محکوم شود.

سالهاست که امارت ادعا می کند و سالهاست که از اپوزیسیون می پرسم «چرا سکوت»؟ بالاخره در ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، سخنگوی مجاهدین به ناگاه و در مطلبی «فوری» علیه موضعگیری مشترک اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس که جزایر سه گانه را به امارات بخشیده اند، موضعی قاطع و درخور گرفته است.

به نظر من، یکی از دلایل رسیدن امارات به این حد از گستاخی، عدم موضعگیری اپوزیسیون، بخصوص مجاهدین و شورا، بوده است. اپوزیسیون، همانموقع که امارات و چین، و سپس امارات و روسیه چنین غلطی کردند می بایست موضع می گرفت، و چون این اجانب متوجه شدند که جمهوری اسلامی ضعیف است و از پایگاه مردمی هم بی بهره، و نمایندگان واقعی مردم ایران (اپوزیسیون سرنگونی طلب) ساکت نشسته اند، کودکانه نتیجه گرفته که بایستی از موقعیت سود جسته و از آب گل آلود خلیج همیشه فارس ماهی بگیرد.

خوشبختانه سخنگوی مجاهدین در چند خط توپ سیاسی را به زمین اروپا و امارات پرتاب کرد. اما، این کافی نیست، بقیه سازمانها و نهادهای سرنگونی طلب هم می بایست خط خود را از سلطنت طلبان و رضا پهلوی در تمام موارد، از جمله این دسیسه، جدا کرده و بر تمامیت ارضی ایران که شامل جزایر سه گانه و دیگر جزایر ایران در خلیج فارس می شود، تأکید کنند.

ناگفته روشن است که چنین اقدامی نمی تواند و نبایستی اپوزیسیون را از مسیر اصلی خود – سرنگونی، تمامیت نظامی فاشیستی-مذهبی جمهوری اسلامی، و در مقطع کنونی علیه جنگ بین دو نظام افراطی، منحرف کرده و ما را به لبه پرتگاه پوپولیستی و شووینیستی هُل دهد.

متن موضعگیری مجاهدین که دیرکرد داشت، اما دیر بهتر از هرگز است، در زیر آمده است.

سخنگوی مجاهدین: اتحادیه اروپا به‌جای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به بذل و بخشش جزایر ایران روی آورده است

اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق ایران
۱۴۰۳/۰۷/۲۶
سخنگوی مجاهدین –۲۶ مهر ۱۴۰۳

فوری

اتحادیه اروپا به جای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به بذل و بخشش جزایر ایران روی آورده است!

این، تفرقه‌اندازی بین مردم ایران و اعراب و بهترین کادو به فاشیسم دینی حاکم بر ایران است تا برای گریز از سرنگونی، خود را در انظار ایرانیان حافظ تمامیت ایران و پرچمدار دروغین ملی‌گرایی جلوه دهد.

مردم ایران خواهان آزادی تمام ایران و یک جمهوری دموکراتیک غیراتمی با جدایی دین از دولت و خواهان صلح و همزیستی و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی به‌ویژه با همسایگان خود هستند. برای مردم ایران سرنگونی دیکتاتوری ضدایرانی و ضداسلامی و ضدانسانی ولایت فقیه مقدم بر هر موضوع و هر تضاد دیگری‌ است که مبارزه متحد جبهه خلق را به‌سود رژیم به انحراف بکشاند.


Google Translate