ماموريت پزشكيان و عملكرد اسرائيل!

پس از روى كار آمدن مسعود پزشكيان حرفهايى زده است كه صداى ارزشى هاى رژيم فاشيستى مذهبى را درآوزده است. از جمله ى اين ارزشى ها حسين شريعتمدارى سرپرست و نماينده ولى فقيه در كيهان است. مسعود پزشكيان در زمان تائيد صلاحيت اعضاى كابينه خود در مجلس و پس از آن خيلى حرفهاى تند و گافدارى را زد كه صداى ارزشى ها را در آورده بود در مورد مسائل امنيتى و پشت پرده انتخابات گفته بود،”اگر رهبرى نبود نام من از صندوق انتخابات در نمى آمد!”روزنامه همشهرى  از قول حسين شريعتمدارى نوشت : “ادعای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «‌هماهنگی‌» شده است، با واکنش حسین شریعتمداری مواجه شد.”

جناب پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس و پیش از آن نیز به تلویح و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «‌هماهنگی‌» شده است! این ادعای ایشان بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد که با استناد به اظهارات آقای پزشکیان، باعث ميشود تا مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رئیس‌جمهور را در جمهوری اسلامی ایران به زیر بکشند!

نماينده خامنه اى ، در پايان اينطور نتيجه  گرفت: جناب آقای پزشکیان، ادعای غیرواقعی دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است.

پزشكيان ، در اولين حضورش در سازمان ملل هم از صلح و آشتى سخن گفت ، وى قصد داشت  چهره ى كريه رژيم را عوض كند ولى كيست كه ناپيداهاى رژيم را نداند؟ آيا حرفهاى رئيس جمهورى كه با شعار وفاق ملى روى كار آورده اند از سر سادگى است يا اينكه  ميخواهد خط ولى فقيه را پيش ببرد؟در واقع پزشكيان  به گفته خودش تمام و كامل در خدمت خامنه اى است . او ميخواهد، تمام گذشته رژيم را كه سراسر جنايت است را پاك كند. در واقع يك چراغ سبز به او نشان دادند تا تمام خط كشى هاى گذشته را عوض كند. حرفهاى كنونى پزشكيان در مقايسه   با رئيس جمهورهاى ديگر فرق دارد . او آمده است رژيم را از اين گندابى كه قراردارد نجات دهد.

حسن روحانى كه آمد، كارت قدرتمند ديگرى را رو كرد و امضاءى برجام را از غربى  گرفت . نخست اينكه ، امروز پزشكيان مى خواهد فراتر  از روحانى حركت كند، خصوصن اينكه برجام را از دست داده اند اكنون بدنبال زنده كردن آن هستند.

دوم اينكه ، چون فشارهاى بين المللى خصوصن فشار غرب بر روى رژيم زياد است از طرفى، گروه هاى نيابتى هايش رو به زوالند و وضعيت اقتصادى بيش از اندازه وخيم است ، پزشكيان ميخواهد وضعيت بدتر از اين نشود. ولى چون برنامه اى براى وضعيت موجود ندارد نمى تواند رژيم را از بحرانها بيرون بياورد.

رژيم سعى دارد كه تا انتخابات  پيش روى آمريكا، از غرب امتيازها لازم را بگيرد. بخاطر همين از تاكتيك عقب نشينى و چرخش قهرمانانه استفاده مى كند. امروز اين كارها را با حضور پزشكيان جلو مى برد. خامنه اى ميخواهد با كارت پزشكيان  بحرانهاى را  حل كند ولى اوضاع اقتصادى و سياسى اجتماعى به قدرى خراب است   كه محال است  بتواند اوضاع تغيير دهد! رژيم مانند ماشين قراضيه اى است كه از جاده اسفالت خارج شده و به  جاده خاكى افتاده است و هر لحظه به پرتگاه نزديك تر مى شود تا جايى كه ديگر امكان حركت نيست ! اكنون نگرانى مسافران اين ماشين  از خودى و غير خود قوز بالا قوز (بدبختی و بیچارگی   )شده است.

از طرفى عقب نشينى هاى خامنه اى  همچنان ادامه داد  امروز كه جنگ بالاى سرش قرار گرفته نه خود و نه پزشكيان ميتواند اين  بحرانها را حل كنند.با ضرباتى كه بر فرماندهان نيروهاى نيابتى  وارد آمده رژيم ج اسلامى فلج شده است و غربى ها بيشترين سود را از ضعيف شدن عمامه داران ميبرند..حال اگر شعارهايى كه پزشكيان در نيويورك داد غربى ها را راضى كند وارد مذاكرات تازه اى به خاطر برجام خواهند شد. اكنون  احتمال ِحمله اسرائیل به ايران مانع بزرگى است كه تا حل نشود مذاكرات صورت نخواهد گرفت.

غرب در طول اين چند سال اوضاع ايران را بررسى ميكند و بخوبى ميداند ج اسلامى هر روز ضعيف تر ميشود، لذا بدنبال امتياز گيرى بيشتر از اين وضعيت هستند. از طرفى ميدانند كه اين خامنه اى است كه تصميم گير نخست است  پس وقعى بر آن حرفهاى پزشكيان نمى گذارند!امما پزشكيان هر روز نظرات نويى از خود ارائه ميدهد، او در نيويورك گفته بود ” مردمِ كشورهاى جهان متوجه مقاومت جمهورى اسلامى  شده اند ! يعنى با اسلام و وضعيت كنونى در منطقه موافقند !”

آيا خامنه اى در روش سياسى خود تغييرى داده است؟

درست است كه خامنه اى  قبلا از   ٧ اكتبر با حماس تماس داشته و كلى كار ها با  نظر او صورت  گرفته است.

 چند شب پيش در تونلهاى لابيرانتى غزه مداركى از دست نوشته هاى «يحيا سنوا »رييس فعلى و تروريست حماس ، اسناد بسيارى بدست اسرائیلى ها افتاده كه نوشته ها خطاب به خامنه اى است: «سنوا»نوشته :”شما نيم ميليارد دلار به ما ( حماس ) بدهيد ما اسرائیل را نابود ميكنيم.. دوم اينكه ، مداركى بدست آمده كه نشان ميدهد خامنه اى حمله به اسرائيل را در ٧ اكتبر٢٣ صادر كرده است. خبرى مخفى و مهم  ديگرى هم بود مبنى بر اينكه ٣ ماه قبل از حمله ٧ اكتبر ٢٠٢٣،  حماسى ها نشستى با حضور سران سپاه و شايد هم خامنه اى و نماينده هايش در تهران تشكيل داده بودند، تا فاجعه ٧ اكتبر را عملى كنند. خصلت رژيم هاى توتاليتر و سركوبگر همان آشوب طلبى و آنارشى و ايجاد فتنه  است كه  امروز در منطقه خاورميانه  بخوبى ديده  ميشود.  البته از قلم نبايد انداخت ، تنها جمهورى إسلامى  نبوده،آنها به همراه كشور  قطر در اين جنايت دست داشته اند. فقط نتانياهو  و آمريكا را مقصر ندانيم.

پزشكيان رييس جمهور ولى فقيه را با موضع سازشكارانه ترى روانه نيورك كردند تا با كارت او  رژيم آدمكش را از وضعيت كنونى  بيرون آورند.پزشكيان ادعا كرد ” با ما كنار بيائيد تا ما منطقه را آرام كنيم! البته اين موضع براى غربى ها قابل قبول نبوده و نيست. غربى ها  در ظاهر ، ميگويند تا خودتان را به جد درست نكنيد ،ما با شما كنار نخواهيم آمد!البته ، همانطور كه اشاره كردم ، چنين موضعى از طرف  پزشكيان مورد قبول ارزشى ها رژيم قابل قبول نبوده و نيست.

اكنون خبرها ناشى از آن است كه  بخاطر زير ذره بين رفتن بيشتر ، حماس  را تنها گذاشته اند و  ميخواهد حزب الله را هم تيز تنها بگذارد . خامنه اى ميخواهد ، توسط پزشكيان ، ضعفها و اشتباهات خود را  بپوشاند تا رابطه خود با غربى ها را بهتر كند و برجام را دوباره احياء كند ، تا بدين شكل ،تنش هاى بين آنها كمتر يا از بين برود. از طرفى ،با چنين موضعى  و عملكرد آنها ، تنش ها بين رژيم و نيابتى ها بيشتر ميشود.با اينكه گروه هاى  نيابتى به اين موضوع پى برنده اند، خامنه اى مرتب هندوانه زير بغل حزب الله و گروه هاى نيابتى ميدهد تا تنش هاى بين خود و نيابتى كمتر شود، ولى اين تنش ها روبروز بيشتر ميشود و قدرت رژيم از هر طرف  نه تنها بيشتر كه كمتر هم ميشود. با از بين رفتن حسن نصرالله و جانشين او  حزب الله ،روبه افول خواهد رفت و اميد خامنه اى به نااميدى تبديل خواهد شد . بايد  ديد آيا حزب الله بدون حسن نصرالله ميتواند به حيات خود ادامه دهد؟ آيا رژيم با پرشكيان تن به خواسته هاى آمريكا خواهد داد. با آمدن احتمالى ترامپ اوضاع به كدام سمت خواهد رفت؟ آيا عقب نشينى خامنه اى تاكتيكى است ؟ بايد منتظر ماند .براى همين بود كه خامنه اى ، وقتى اوضاع را وخيم ديد گفت ما با دنيا قهر نيستيم! معنى اين حرف چيست ؟ يعنى  به ما رحم كنيد و بيائيدآشتى كنيم ؟ براى همين بود كه نماينده اسرائیل در إجلاس سازمان ملل خطاب به خامنه اى و رژيم ولايت فقيه و  در رابطه با صحبتهاى پزشكيان  گفت: آنها دروغ ميگويند و  باز به نيروهاى نيابتى خود كمك ميكنند، او اشاره كرد رژيم ايران ، هنوز به حشد الشعبى و حزب الله و حماس كمك ميكنند . اينها تنها جواب اسرائیل نيست،  به اين رژيم تروريست پرور نيست .آنها آماده ميشوند تا جواب موشك پرانى هاى رژيم را مفصلتر و در موقعيت مناسب بدهند.در آخرين لحظات بنا بر اين شد كه اسرائیل جواب موشك پرانى را تا پنجم نوامبر دهد بشرطى كه به مناطق نفتى و پايگاههاى اتمى حمله نكند!

بايد منظر ماند تا عملكرد إسرائيل  را در روزهاى آينده ديد.

ـ

بابك رحمتى


Google Translate