اخباروگزارش های کارگری ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ 

– ششمین تجمع اعتراضی خانوادگی کارگران مناطق عملیاتی صنعت نفت ساکن شهرک‌های مسکونی جم نسبت به عدم افزایش کامل حقوق مقابل فرهنگسرای این شهرک

– بازی کنکور، دانش آموزان بازیچه و معلمان کارشناسان اصلی درحاشیه ؟!

بیانیه انجمن‌صنفی فرهنگیان خراسان‌شمالی پیرامون دغدغه‌ ای بنام کنکور

– کانون نویسندگان ایران:

حکم سه سال و شش ماه زندان مهسا بدیعی ‌اجرا شد

– جان باختن یک کارگردر داورزن بر اثر ریزش آوار

*******

*ششمین تجمع اعتراضی خانوادگی کارگران مناطق عملیاتی صنعت نفت ساکن شهرک‌های مسکونی جم نسبت به عدم افزایش کامل حقوق مقابل فرهنگسرای این شهرک

روزپنج شنبه ۲۶مهر، ششمین تجمع اعتراضی کارگران مناطق عملیاتی صنعت نفت ساکن شهرک‌های مسکونی جم نسبت به عدم افزایش کامل حقوق بهمراه خانواده مقابل فرهنگسرای این شهرک درشهرستان جم ،استان بوشهر باشعار«فیش حقوقی داغون خلاف شرع و قانون»برپاشد.

*بازی کنکور، دانش آموزان بازیچه و معلمان کارشناسان اصلی درحاشیه ؟!

بیانیه انجمن‌صنفی فرهنگیان خراسان‌شمالی پیرامون دغدغه‌ ای بنام کنکور

پس از سالها سوءاستفاده مافیای کنکور و مؤسسات آزاد و غیرانتفاعی، و استرس‌ها و اضطراب کنکور یک روزه تصمیم برین شد که سوابق تحصیلی و آموزشی نوجوانان در سرنوشت آینده تحصیلی شان تاثیر مستقیم و بیشتری داشته باشد.

هنوز تاثیر قطعی امتحانات نهایی دوره متوسطه دوم به اولین سال اجرایش نرسیده می رود تا به تیغ سلیقه و به پای منافع به خطر افتاده گروهی ذبح گردد.

با زمزمه و تایید و تکذیب شروع شد پای خواسته های مردم را به میان کشیدند، تریبونها و برنامه ها ساختند در فضای مجازی تولید محتوا کردند تا اینکه امروز شورای انقلاب فرهنگی در یک قدمی تغییر قانونی باشد که عمر اجرایش به شش ماه هم نمی رسد.

این قانون از همان روز اول گرفتار هجمه ها و فضاسازیهای اقلیتی قرار گرفت که همه امکانات و انگیزه های لازم را برای ابتر کردن آن داشتند کسانی که منافع عظیم مالی خود را در خطر جدی می دیدند بیکار ننشستند برای خود همراه ساختند از سلبریتی غوغا سالار فضای مجازی تا کاربدستانی در دل  ادارات کل و وزارت خانه و تا شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس و صدا و سیما!

تقسیم کار انجام شده و همه را به پای کار آوردند تا همین قانون و اجرای نیم بندش را به محاق ببرند

البته که ناگفته پیداست شوربختانه ضعف در برگزاری آزمون نهایی در خرداد امسال و مشکلات تصحیح اوراق منفعت طلبان را در موضع حق به جانب تری قرار داد 

تا تصمیم سازان را به نقطه ای برسانند که به جای حل اشکالات اجرا و رفع موانع و مشکلات شروع به پاک کردن صورت مسئله نمایند.

به نظر می اید طراحان سناریو موفق شده اند و قانونگذار قول بازنگری و کار کارشناسی مجدد داده و حتی زمزمه حذف پایه دهم از امتحانات نهایی هم شنیده می شود. 

نکته مهم اینجاست حال که به ظاهر صحبت از بررسی و نظر کارشناسی است چرا از سزاوارترین و لایق ترین گروه کارشناسی که در این زمینه می تواند صاحب رای و نظر باشد چیزی نمی پرسند؟ چرا در مورد اینچنین موضوعی بدون در نظر گرفتن نظر فرهنگیان قرار است تصمیم گیری شود؟

حقیقتا نظر و رای چه کسی در این زمینه می تواند معیار و ارزش نظر جمعی معلمان را داشته باشد؟

متاسفانه هرگز و در هیچ سطحی از معلم پرسیده نشد که نظرش در رابطه با تاثیر قطعی امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه چیست؟

امروز  صدای بلند سلبریتیهای مجازی تا نمایندگان سیاسی مافیاهای کنکور انقدر بلند و فراگیر است که  جایی برای صدای فرهنگیان و معلمان نمانده!

ولی ما معلمان از حق مسلم خود که همانا  ابراز نظری کارشناسانه است کوتاه نیامده و مشخصا از شورای انقلاب فرهنگی و رییس جمهوری که شعارش شنیدن نظر کارشناسان بود به جد درخواست داریم تا قبل از هر تغییری ابزار و بستری ایجاد کنند و  نظر و رای معلمان را بپرسند و هر گونه تغییر را منوط به نتیجه وخروجی نظر جمعی معلمان نمایند که در این موردنظر و رای هیچ کسی شایسته تر از رای معلم نیست.

هشدار می دهیم اگر چنین کاری انجام نشود و بدون نظر خواهی از معلمان (بویژه معلمان مشغول در دوره متوسطه دوم ) و با فشار گروههایی خارج از مجموعه آموزش و پرورش تصمیم به تغییر قانون نمایند نه تنها نبایستی  انتظار همراهی و همکاری بدنه عظیم معلمان را داشته باشند بلکه باید پیشاپیش مسئولیت پیامدها، و نافرمانی های حاصل از تصمیمات و تغییرات خلق الساعه خود و نتایج ویرانگر آن را بر عهده بگیرند.

از تمامی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و صاحب نظران و دلسوزان واقعی سرنوشت و سرگذشت دانش آموزان انتظار می‌رود پیرامون این موضوع اظهار نظر کنند.

*کانون نویسندگان ایران:

حکم سه سال و شش ماه زندان مهسا بدیعی ‌اجرا شد

به گفته‌ی خبرگزاری‌ها، مهسا بدیعی روز ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳ پس از مراجعه به شعبه‌ی اجرای احکام دادگاه انقلاب رشت، بازداشت و برای اجرای حکم به زندان لاکان رشت منتقل شده است.

‏بدیعی با دو اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام» در دادگاه انقلاب رشت محاکمه و جهت سپری کردن دوران محکومیت ۳ سال و ۶ ماه حبس به زندان لاکان رشت منتقل شد. 

مهسا بدیعی در صفحه‌ی اینستاگرام خود به معرفی کتاب و کتابخوانی می‌پرداخته و این صفحه نیز مسدود شده است. در خبرها آمده که «در حکم صادره علیه او وجود برخی کتاب‌ها در خانه‌اش را به عنوان ادله‌ی اثبات جرم محسوب کرده‌اند».

*جان باختن یک کارگردر داورزن بر اثر ریزش آوار

یک کارگر ۴۶ ساله حین کار در کنار دیواری قدیمی، در یکی از روستاهای شهرستان داورزن دراستان خراسان رضوی بر اثر ریزش آواردردم جان باخت و ۲ همکارش مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate