به بهانه‌ مرگ یک تروریست وحشی به نام یحیی سنوار!

اکنون اعلام شده که یحیی سنوار، تروریست جنایتکار و خون آشام نیز  توسط ارتش اسرائیل کشته شده است!
  همچنانکه پیشتر نیز بارها اعلام کرده بودیم: ضمن اعلام خوشحالی خود از مرگ چنین جنایتکاران‌مشابهی‌ در ایران  و اسرائیل و‌ غزه و ‌لبنان و  در منطقه خاورمیانه،
باید تاکید کنیم که واقعیت این‌است  تا زمانی که کلیت جمهوری فاشیست اسلامی و دولت مذهبی فاشیستی کنونی نتانیاهو و دیگر دولتها و تروریستهای ملیگرا و یا اسلامگرایان مدافعین هردو سوی این ‌ دو حکومت تروریست و قاتل بر جامعه ما حاکمیت خود را ادامه دهند، جهان همچنان و هرگز روی آرامش ،صلح ، عدالت ،امنیت و رفاه بر خود نخواهد دید !
از اینرو  هر گونه  تلاشی در جهت سوق دادن مبارزات کارگران و جامعه در جهت  منافع یک قطب جنایتکار امری کاملا غیر  انقلابی  غیر سرنگونی طلبانه متکی به توده کارگر و زحمتکش و  کاملا بدور از اهداف و استراتژی سوسیالیستی میباشد!
 اعتراض صرف و‌ یک جانبه علیه حکومت اسلامی ایران یا بر عکس تمرکز روی یکی از آنان نتیجه ای جز  دمیدن در آتش جنگ جاری تروریسم دولت فاشیست اسلامی و دولت فاشیست نتانیاهو نیست!
 و یا در بهترین حالت با سکوت اختیار کردن در مقابل یکی از  این جنایتکاران عملا همسویی با قطب دیگر تروریستی  ترجمه خواهد شد!
با چنین سیاستی ما با عوارض بسیار منفی آن مواجه شده ایم: متاسفانه بر عکس سیاستمداران چپ‌و راست خودفریب، ما‌ شاهد عروج یک جنبش مترقی غیر مذهبی متحد ضد جنگ و ضد ترور و کشتار و نسل کشی در بعد جهانی روبرو نبوده و نیستیم. که پرچم متحد آن از جمله این موارد باشند:نه به جنگ‌و‌تروریسم ، مرگ بر فاشیستهای بورژوا- مذهبی حاکم بر ایران و اسرائیل! مرگ بر نظام سرمایه داری!  دفاع از حکومت مستقل فلسطینی!،در راس مطالبات آن قرار بگیرد!

در این راست توجه شما را به باز پخش مقاله  کوتاهی از  من در باره جدال و‌کشمکش نظامی در باره امریکا و‌جمهوری اسلامی،  و اکنون همچنین  اسرائیل و حماس و حزب الله و … نیز  افزوده شده اند، و اما در ادامه همان بستر ارتجاعی و‌بحران قابل تعریف میباشد، جلب مینمایم.

سلام زیجی
۱۸ اکتبر ۲۰۲۴
۲۷ مهر ۱۴۰۳
—-
نه به جنگ و کشمکش تروریستی سرمایه داران!
اگر چه ماهیت و ریشه کلیه این بحرانها همچنان در کشمکشهای جهان ضد انسانی سرمایه داری نهفته است، اما اکنون مدتها است که دامنه آن گسترده تر و بعد عملی تر و مخرب تری بخود گرفته است. این جنگ جهانی کاپیتالیستی وارد فاز جهانی تر و تقسیم عملی مجدد جهان شده است. ارکان ارتجاعی این جنگ بر دو پایه استوار است:جنگ در بعد اقتصادی و‌تکنولوژی و در بخش دیگری در شکل جنگ گرم و بمب دارد پیش میرود! روشن است که قربانیان اولیه هر دو بعد این جنگ نرم و‌خونین نیز، مانند کل تاریخ نظام نکبت سرمایه داری،جامعه انسانی است! این جدال و بحرانها در تداوم همان سیاست و اهداف ارتجاعی و تروریستی است،که اکنون در پرتو جنگ جاری و ضد انسانی در غزه و خاورمیانه تا اروپا در اکرائین و روسیه زندگی صدها هزار انسان بیدفاع را به تباهی کشانده اند.
اما متاسفانه جهان همچنان شاهد عدم حضور یک صف واحد، با اهداف مشترک و قدرتمند ضد کاپیتالیستی و ضد تروریستی ،هم علیه آدمکشی اسلامی و هم علیه بازی دمکراسی امریکائی و همپیمانانشان باشد، هستیم! طبعا منظور ما از حضور هر نوع صفی( آنگونه که اکنون شاهدش هستیم) نیست!،ما از وجود خلا بسیار جدی “جنبش سوم”ی با صف کاملا مجزا و مستقل سخن میگوییم! صف مستقل و واحد انقلابی- توده ای و کارگری علیه توحش ‌و قتل و عام، و علیه تروریسم لجام گسیخته از جانب هر دو سوی جنگ تروریستهای اسلامی و اسرائیلی-امریکائئ! پایان دادن به جنگ و‌کشتار با بر افراشتن پرچم صلح و حق آزاد زیستن برای همگان، طرفداری از استقرار دو کشور مستقل برای مردم فلسطین و اسرائیل باید تاکید نمود!،نه آنچه که اکنون در جریان هست و در بخش عمده آن”جنبش اعتراضی” اوضاع در دست جمهوری اسلامی و حماس و همپیمانان آنها و یا در دست اسرائیل و امریکا و همپیمانانشان میباشد! در غیاب تامین این چنین صف و سیاست مستقل سوسیالیستی ای،جنگ و ترور و نسل کشی و جنایات سرمایه داری -ملی گرایانه و اسلامی ‌و مذهبی، هرگز پایان نخواهد یافت! ۱۹ مه ی ۲۰۲۴

http://www.simroz.org

سلام زیجی

Google Translate