تجمع بازنشستگان فولاد در اصفهان، شرکت لاستیک پارس و چند خبر دیگر

تجمع بازنشستگان فولاد در اصفهان، شرکت لاستیک پارس و چند خبر دیگر

– روز ١٠ اسفند همزمان با تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان فولاد نیز در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند. در این تجمع حضور زنان بسیار قابل توجه بود. در این تجمع بازنشستگان با شعار بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است صدای اعتراض خود را بلند کردند. بازنشستگان فولاد خواستار افزایش حقوق ها به بالای خط فقر ١٢ میلیون، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و داشتن یک زندگی انسانی هستند.

– روز شنبه ۹ اسفند جمعی از کارگران شرکت لاستیک پارس در ساوه در ادامه اعتراضاتشان دست به تجمع زدند.  این اعتراضات از سوم اسفند در اعتراض به شرایط اسفناک کاری و معیشتی و  بروز مشکلاتی در صندوق پس‌انداز شرکت، کسری حقوق و قطع شدن وام کارگری ودزدی ها و اختلاس ها شروع شده است.  شرکت لاستیک پارس ساوه همانطور که قبلا گزارش کردیم دو سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده و  مثل همه جا تحت عنوان خصوصی سازی تعرضات به معیشت کارگران بیشتر شده است. از جمله  بخشی از شرکت به پیمانکاری سپرده شد  و در نتیجه امنیت شغلی کارگران به خطر افتاده و سطح مزدشان کاهش یافته است.

–  روز ١٠ اسفند کارکنان بدون بیمه شهرداری تبریز در اعتراض به وعده های عملی نشده جلوی شورای اسلامی شهر تجمع کردند.

– بنا بر خبر منتشر شده در نهم اسفند ماه اسماعیل عبدی از معلمان زندانی و دبیرکل سابق کانون صنفی معلمان ایران به دستور دادستان تهران و با نامه سازمان نظارت بر زندان های تهران از بند ۶ به بند  ۸ (۳۵۰ سابق) انتقال یافت. طبق خبر با تغییرات اعمال شده در سال گذشته، تمامی  زندانیان سیاسی از این بند به زندان های دیگر منتقل شده اند.اسماعیل عبدی با ٦ سال حکم در ١٩ آبان ٩٥ راهی زندان شد. سپس  در اردیبهشت ٩٩ طی پرونده سازی امنیتی جدیدی ده سال دیگر حکم به او داده شد. اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران در سال ٩٥ از درون زندان مبتکر کارزاری علیه امنیتی کردن مبارزات بودند و این اقدام آنها با استقبالی وسیع روبرو گردید و به  کارزاری اجتماعی تبدیل شد. خواست مشخص این کارزار مسدود شدن پرونده های امنیتی کارگران زندانی، معلمان و تمامی فعالین اجتماعی بود. پرونده امنیتی تشکیل شده برای اسماعیل عبدی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا بسته شود و تمامی آنها بدون قید و شرط از زندان آزاد شوند.

– صبح روز ٩ اسفند کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری بندر ماهشهر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود  با تجمع در مقابل شهرداری و فرمانداری بندر ماهشهر تجمع کردند. در این تجمع کارگران دست نوشته هایی با موضوع اعتراض به عدم پرداخت طرح طبقه بندی مشاغل و عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران شهرداری همراه داشتند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ اسفند ۱۳۹۹، ٢٨ فوریه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate