” ما در آستانه جنگ سوم جهانی قرار گرفته ایم ! دیپلمات اسپانیائی – موراتینو

” ما در آستانه جنگ سوم جهانی قرار گرفته ایم ! دیپلمات اسپانیائی – موراتینو

برخی دیگر مانند ابوغزاله اردنی بر این باور هستند که از شروع جنگ در اوکراین، جنگ سوم جهانی آغاز شد و جنگ در خاورمیانه در دنباله آنست . اینکه شروع شده است و یا در آستانه آن هستیم سئوال اساسی نیست، زیرا که به نظر من و با دیدن واقعیات شروع می شود. جامعه سرمایه داری عصر ما و رشد تضادها و تناقضات این جامعه بانی و مسبب جنگ هستند و نمی شود از جنگ با وجود این سیستم گریزی داشت:
“جنگ مولود تکامل نیم قرنی سرمایۀ جهانی و میلیاردها رشته و ارتباطات آن است.
 جنگ مولود اراده شرارت بار سرمایه داران درنده خو نیست، گرچه بدون شک فقط به نفع آنها انجام می گیرد و فقط بر ثروت آنان می افزاید ، بدون خارج ساختن قدرت دولتی از دست سرمایه داران، بدون انتقال قدرت دولتی به طبقۀ دیگر یعنی پرولتاریا، نمی توان از جنگ امپریالیستی بیرون جست و نمی توان یه یک صلح دموکراتیک و غیر تحمیلی نایل آمد.”، انقلاب ما، و وظایف طبقه کارگر در آم ۱۹۱۷
  حالا سئوال اساسی در این است که آیا می توان جلوی شروع و یا اگر جنگ  نسل کُش را جلو گرفت و یا جنگ در نطفه خفه کرد تا از ویرانی جهان – کره زمین – نسل انسان جلوگیری کرد؟ زیرا این جنگ که به جنگ هسته ای بین بلوک امپریالیستی غرب به سرکردگی امپریالیسم  آمریکا ( باید در این رابطه از یک مسئله اجتناب شود و آن این است که طبقه سرمایه دار امپریالیست غرب  را با غرب – با جامعه ی غرب – بطور کلی و یا برعکس جامعه را با طبقه سرمایه دار امپریالیست،یکی – اشتباه  – نگرفت که خیلی ها به عمد این کوشش را می کنند، تا کنون هم باید اعتراف کرد که موافق بوده اند  که از آن شعارهای ارتجاعی مثل مرگ بر آمریکا و … که لق لق دهان هر مرتجعی است، ناشی می شود. زیرا که در جامعه  یا جوامع غربی هم مانند هر جامعه طبقاتی دیگر طبقات متضادالمنافع آشتی ناپذیر مانند طبقه سرمایه دار و طبقه کارگر و طبقات و اقشار بینا بین زندگی می کنند. نادیده گرفتن این مسئله که خیلی به سادگی انجام می گیرد فجایع بسیار بوجود آورده و می آورد.
بطور کلی باید درک کنیم  که ما کارگران میهن و وطن و این قبل خرعبلات را  نداریم و باید به کنار بگذاریم که یک طبقه جهانی هستیم و وطن و مرزهایش زندان ماست، محل استثمار و کشتار ماست و ما نباید برای منافع زندانبان و جلاد خویش همدیگر را بکشیم.  ) و کلا گروه ۷ امپریالیستی و از طرف دیگر  امپریالیست های چین و روسیه و متحدین قدیم و جدید آنها مثل ایران سرمایه داران و ارتجاعی  و… است، خفه نمود؟
آیا می شود کاری کرد؟ آری، اما تنها نیروی اجتماعی که می تواند، نقش رهائی بخش را بازی کند،طبقه کارگر است. زیرا که تنها طبقه کارگر می تواند سیستم موجود اجتماعی – سیستم سرمایه داری امپریالیستی – را لغو کند. سیستم سرمایه داری بانی و مسبب جنگ است. پایان جنگ فقط با نابودی سیستم سرمایه داری امپریالیستی امکان پذیر می باشد و لاغیر.
بنا براین،
کمونیست ها – کارگران آگاه اساسا_  ( نوشتم اساسا زیرا که بر این نظر هستم که از میان طبقات و اقشار دیگر هم می توانند با ترک صفوف طبقاتی خویش به صف طبقه کارگر به پیوندند و نقش کمونیست را بازی کنند. این ها کسانی هستند که نقش رهائی بخش طبقه کارگر را می پذیرند و برای رهبر شدن به صف طبقه کارگر نمی آیند، هر چند که کارگران آگاه باید در تمام طول مبارزه ی طبقاتی مراقب اینها باشند، زیرا که منافع طبقاتی و فرهنگ طبقاتی چیزهائی نیستند که به راحتی قادر گردید که از آنها صرف نظر کرد، ) تنها صادق ترین و پایدارترین و سخت ترین و مبارزترین ضد جنگ هستند، زیرا که منافع شان در نابودی بنیادهائی هست که جنگ را موجودیت می دهد یعنی سیستم سرمایه داری امپریالیستی ، رهائی طبقه کارگر از کارگر بودن- از برده نوین بودن – برده کارمزدی بودن – از استثمار ، ازتحقیر، از فقبر تر شدن، از گرسنگی و مرگِ در هر لحظه در کمین بودنشان، در مرگ سرمایه و ایجاد جامعه کمونیستی است.
“کمونیسم حرکت طبقه کارگر برای لغو شرایط موجود اجتماعی است.” مارکس و انگلس ایدئولوژی آلمانی ۱۸۴۶
طبقه کارگر هنگامی می تواند  کاپیتالیسم – بانی و مسبب جنگ – را لغو کند که نخست در حزب خویش – حزب کارگران آگاه، متشکل و متمرکز و متحد شده باشد، اساسا بوسیله ی چنین حزبی طبقه کارگر می تواند خود را برای تبدیل جنگ امپریالیستی به جنگ طبقاتی – به پیروزی رساندن  انقلاب قهری کمونیستی، درهم کوبیدن دولت جنگ طلب – دولت سرمایه داری امپریالیستی – در هر شکل و نام و ایجاد دولتی که کاپیتالیسم را به کمونیسم تحول بخشد، تغییر بنیادی دهد یعنی دیکتاتوری طبقاتی انقلابی پرولتاریای مسلح آماده کند.
این مسیر رهائی طبقه کارگر و جامعه بشری از جنگ و بنیان هائی است که موجب جنگ و نسل کُشی هست، یعنی جامعه ی سرمایه داری امپریالیستی! جنگ سوم جهانی را باید جنگ نابودی نسل انسان و زیر و رو شدن سطح زمین نامید! کارگران زندگی خویش و جامعه را دریابید. تنها و تنها  شما می توانید رهائی بخش باشید!

Google Translate