در باره جبهه ی سوم

در باره جبهه ی سوم،

پاسخ به یک پرسش در رابطه با نوشته ی کوتاه «درباره جبهه ی سوم»،

وقتی که آقای حمید تقوایی انقلابی میشوند!!

جبهه ی سوم، نیروی عظیم خیالپروری، توهم و کپی برداری ساده از تاریخ،  بر این نظر است که: «در شرایط شکلگیری جنگ منطقه ای گسترده،  ما «جبهه ی سوم و مستقل خود را تشکیل میدهیم که علیه هر دو نیروی ارتجاعی متخاصم خواهد جنگید!»

در نمونه ی فلسطین جانی برای طبقه ی کارگر فلسطینی باقی نمانده است. سخن بر سر جنوساید است.

اینجا، پزشک، استاد دانشگاه، سبزی فروش،کارگر، کودک، معلم، پیرمرد، پیرزن. و….. بقتل میرسند!

اینجا قتل فله است!

وقتی فاشیستها یهودی ها را قتل عام می‌کردند ، نمیشد از  پرولتاریای  بهود و پرولتاریای آلمان و….سخن گفت!

حزب کمونیست -اپورتونیست و استالینیست آلمان شعار بالا بردن حقوق کارگران را مطرح میکرد!

در شرایط امروزی ایران که طبقه ی کارگر و متحدین اش تشکل ها سیاسی مستقل و سازمان‌یافته ی خویش را  ندارند که جنبش های ضد جنگ علیه حاکمان خودی را هدایت و سازماندهی کند، و در شرایطی که انواع لابی ایستهای و ماریونتهای حاکمان غربی و یا وابسته به حکومت متشکل و سازمان‌یافته و امکاناتی نالی- تدارکاتی و مدیای وابسته جولان میدهند، و منتظر امتیاز گیری هستند، تنها فلاکت عمومی، شدت یابی سرکوب، کشتار فله ای و…نصیب مردم ایران خواهد شد!

«جنگ نعمت نیست!»

لیبکنشت ها به جنگ و میلیتاریسم رای ندادند ولی وقتیکه جنگ شکل گرفت علیه آن نیز به مبارزه پرداختند و به شیوه ی اپورتونیستها شعار مسخره و عوامفریبانه ی«این جنگ ما نیست!!، سرمایه‌داران بمب‌ها را بر سر خود بریزید!! ایجاد جبهه ی دفاع مقدس علیه بورژوازی کشور دیگر -دفاع علیه بورژوازی عراق- منصور حکمت» را سر ندادند،  بلکه با شعار دشمن اصلی مردم ما  بورژوازی خودی است، انقلاب و مبارزات جاری توده ها علیه جنگ و حکومت خودی را سازماندهی می‌کردند!

که انقلاب اکتبر در روسیه و ۱۹۱۹ در آلمان در همین رابطه بود!

# نه به جنگهای ارتجاعی منطقه ای!

##########

پاسخ به یک پرسش در رابطه با نوشته ی کوتاه «درباره جبهه ی سوم»،

اینکه ما به جبهه ی سوم تعلق داریم و باید برایش روشنگری کنیم، بحثی نیست.

جبهه ی سوم علیه رژیم جنایتکار ج.ا. و محور مقاومتی های رژیم، فرخ نگهدار ها، پیک نت ها و همچنین علیه چلبی ها و زاپاس های ج. ا. برای اسرائیل و امریکا- از سلطنت طلبها گرفته تا حزب کمونیست کارگری (حککا) و مجاهدین و..-

ولی در نوشته ی  «جبهه ی سوم»، 

نقد نوشته متوجه آن دسته از فیلسوفان سیاسی است که فکر میکنند که ما در شرایط قدرت دوگانه در روسیه هستیم و ارتش کورنیلوف به حکومت کرنسکی حمله کرده است!

این کپی برداری ساده از تاریخ از یاد بٌرده است که در این بازه ی زمانی شوراهای کارگران و دهقانان تنها در پتروگراد روسیه بیش از ۴۰.۰۰۰ نیروی مسلح و سازمان‌یافته داشته اند. احزاب سیاسی منشویک، اس ارها و بلشویکهادر داخل روسیه احزاب با نفوذ و توده ای بودند که شوراها را تا حدود زیادی هدایت میکردند! تنها حزب بلشویک بیش از ۲۴.۰۰۰ عضو فعال داشت!

نقد اخیر من هم به آخرین نوشته ی حمید تقوایی(وقتی که آقای حمید تقوایی انقلابی میشوند!!) از دو زاویه است:

اولاً، اینکه این لابی هیچ نقدی به ارتجاع حاکم بر اسراییل روا نمی دارد!

ثانیا، توضیح نمی‌دهد که چگونه تاکتیک سازمان پیکار در طول جنگ ایران و عراق  «آنارکو‌پاسیفسم با شمشیر چوبین است»، چرا که پیکار در انتخاب تاکتیک جنگ، ضمن افشای هر دو نیروی متخاصم و هدایت کننده ی جنگ ( حزب بعث و حکومت جمهوری اسلامی)، انقلاب علیه حکومت خودی را تبلیغ و ترویج میکرد! در مقابل حزب توده، اکثریت، حزب رنجبران، اتحادیه ی کمونیستها، جناح راست رزمندگان و اتحاد مبارزان کمونیست (امک) منصور حکمت از موضع دفاع از میهن و انقلاب و …. به شونیسم ارتجاع خودی و دفاع طلبی انقلابی دچار شدند. 

ولی چرا  مواضع امروزی حککا  انقلابی است؟

و در ضمن حمید تقوایی با زبان سخیفانه ی اپورتونیستی جنگ را نوعی نعمت برای انقلاب میبیند!

میگوید:«سرنگونی بسیاری از رژیم ها با جنگ شکل گرفته است» نقل به معنی.

او نه به خطر جنگ ارتجاعی و مصائب ناشی از آن بلکه به شیرینی رژیم چنج و تغییر رژیم اشاره میکند!!

نباید از یاد برد که برای مغول های صاحبان صنایع نظامی با امکانات جنگی نامحدود، شلیک های راکت های ج. اسلامی تا حد جرقه بازی با کمترین تلفات انسانی- ساختاری برای این جبهه همراه است، در حالیکه تهاجم اسرائیل جنایتکار  با پشتوانی امریکا، آلمان، فرانسه ، انگلیس و…. نابودی گسترده ی ساختارهای شهری، ساختمان های مسکونی، کارخانه ها، پلها، مدارس، بیمارستان ها، کشتارهای بیکران و از بین بردن انفرااستراکتر و…..همراه است.

این نابودی برای امپریالیستها از هر سویی نعمت سرمایه گذاری های عظیم در بازسازی کشوری که به خاک سیاه نشانده شده، بهمراه خواهد داشت. روسپیان سیاسی و لابی ها انواع ماریونتها منکر این حقیقت اند!

اینجا سخن بر سر جنگ جبهه ای برای گرفتن زمین و یا تهاجم زمینی ساده همچون سالهای جنگ جهانی اول نیست! که شما در کارخانه ها و میان سربازان امکانات تبلیغات علیه جنگ و ارتجاع خودی براه اندازید، آیا مردم غزه فرصت و امکانات و اساسأ اکسیژن برای نفس کشیدن و امکانات سازماندهی توده ها علیه حاکمیت حماس را در صفوف خویش دارند؟ 

آیا در عراق بیش از ۵۰۰ هزار انسان بقتل نرسیدند؟  القاعده و داعش جان نگرفتند؟

اگر مردم ما مستأصل، خسته، زخمی  از چندین دهه جنایات ها و کشتارهای رژیم توتالیتر جمهوری اسلامی هستند و توهم به رهایی از حضور این دمل چرکین در تمام عرصه های زندگی شان از طریق بمباران های اسرائیل و هم پیمانانش هستند، قابل فهم است!

ولی اگر لابی ها، چلبی ها، ماریونتهای سلطنت طلب، مجاهدین، حککا و…. چنین تبلیغاتی را آنهم به نام  تعمیق و تحقق جنبش «زن زندگی آزادی » تبلیغ میکنند، خیانتی آشکار است.

اینها با فرخ نگهدار ها، محور مقاومتی های رژیم، پیک نت ها و … تفاوتی ندارند!

وقتیکه تهاجم فاشیسم  هیتلری به اوکراین در سال ۱۹۴۲ امکان همکاری برای فاشیستهای اوکراینی با فاشیسم هیتلری را ایجاد کرده بود، بخشی از مردم اوکراین که از جنایات توتالیتاریسم استالینیستی رنج میبردند حتی به پیشواز ارتش جنایتکار فاشیسم رفتند. ولی بعد از اشغال فاشیسم قریب هفت میلیون نفر از مردم اوکراین در مبارزه علیه اشغالگران فاشیسم(۲۷ میلیون در کٌل شوروی)، جانشان را از دست دادند!

****

قابل توجه چلبی های حککا، سلطنت طلبها و مجاهدین و سایر مزدوران و زاپاس های  امپریالیستها و صهیونیست ها که انتظار حملات نقطه ای رژیم تروریست و صهیونیست جنایتکار اسرائیل به  پناه گاه ها و مراکز نظامی هسته ای رژیم اسلامی و کادر های رژیم را دارند!!

https://www.bbc.com/persian/articles/cn03k5rg4kzo

وقتی که آقای حمید تقوایی انقلابی میشوند!!

حمید تقوایی که بعد از اینکه کشتن کادر های بالای حزب الله به کمک بمب های ۵۰۰ کیلویی آمریکایی  و اجرای نوعی حکم فله ای اعدام را تایید کرد(این حزب مصنوعی مخالف اجرای حکم اعدام است!!)، بدون اینکه کمترین نقدی و یا انتقادی به ارتش جنایتکار اسراییل و سرجلاد غزه داشته باشد و اساسأ علیه ارتجاع صهیونیستی لب تر کند، امروزه در رابطه با احتمال شکلگیری جنگ جبهه ای ارتجاعی بزرگ بین دو رژیم ارتجاعی در منطقه مینویسد: 

«درصورت آغاز جنگ مستقیم اسرائیل و جمهوری اسلامی وظیفه أحزاب انقلابی مانند حزب ما تمرکز بر جنبش سرنگونی طلبی و تقویت و پیشبرد انقلاب #زن_زندگی_آزادی در دل جنگ و شرایط جنگی خواهد بود.

حتی بهترین راه پایان یافتن چنین جنگی سرنگونی جمهوری اسلامی بقدرت انقلاب مردم است

بسیاری از انقلابهای عصر ما در شرایط جنگی رخ داده و به پیروزی رسیده اند و در ایران هم میتواند چنین اتفاقی بیفتد.موضع ما همواره و در مقاطع مختلفی که احتمال حمله نظامی به جمهوری اسلامی بالا گرفته است تقویت مبارزه علیه حکومت و متمرکز شدن بر انقلاب علیه جمهوری اسلامی بوده است و این بار نیز سیاست و جهتگیری عملی ما همین خواهد بود»

#حمید تقوایی لیدر«حزب کمونیست کارگری»

کسانیکه با ادبیات و تاریخ جنبش کمونیستی و چپ ایران آشنایی دارند، میدانند که چگونه «حمید تقوایی و منصور حکمت»  علیه مواضع و تاکتیک پیکار در جنگ ارتجاعی ایران -عراق از موضوع  اپورتونیستی-  سانتریستی «دفاع طلبی انقلابی!» و متهم کردن پیکار به انارکوپاسیفیسم، این جریان و سایر کمونیستها را نقد میکردند!

سالها بعد منصور حکمت در اوج خود بزرگ بینی اش از «ما پیکار و رزمندگان را اوراق کردیم» سخن می‌گفت، آنهم در مورد تشکیلاتی که بیش از ۸۰ درصد از اعضا و کادرهایش را رژیم تا زمستان ۶۲ بقتل رسانده بود!

ولی براستی تفاوت ماهوی بین تاکتیک کمونیستی پیکار- جناح چپ رزمندگان با این افاضات انقلابی!! حمید تقوایی در چیست؟

اینجا تفاوت بین تاکتیک کمونیستی – انترناسیونالیستی پیکار با تاکتیک لابی ایستی حمید تقوایی است!

حمید تقوایی در کنار آسراییل و همدوش با آسراییل خواهان زدن «سر مار » در تهران است!

او هیچ انتقادی به مواضع جنایتکارانه ی رژیم صهیونیستی ندارد! 

حمید لابی از اشغال، آواره کردن، سلب مالکیت، آپارتاید علیه میلیونها آواره ی فلسطینی خبر ندارد!!

اینچنین است که در آغوش نتانیاهو با «شمشیری چوبین» به انقلاب علیه حاکمیت خودی اشاره میکند و بطور ضمنی به پیشواز جنگ نیز میرود که از نظر او نعمت «انقلاب و سرنگونی» بهمراه خواهد آورد.

جا دارد که اینجا نوشته ی کوتاهی از یک کارگر ایرانی برای لدر های حزب لابی نقل شود:

«ما یک بار به مدت هشت سال زندگی در شرایط جنگی را تجربه کردیم.

یک زندگی غیر متعارف. 

دوسال در خط مقدم که اثراتش هنوز در زندگی شخصی ام حضور دارند.

کابوس های هر از چند گاهی که به سراغم می آیند.

تسویه حساب های خونین طبقات فرو دست در سایه جنگ هشت ساله زدن موشک دوازده متری در کوچه های هشت متری دزفول

بی خانه مانی آواره گی مردمان

جنوب،  ترس بچه مدرسه ای های

شهرهای استانهای مرکزی و تهران از بمب باران های چند روز یک بار هواپیما های میراژ

و توپلوف و……… ایا باز جنگ طلبان توحشی دیگر برای ما تدارک دیده اند تا با همکاری

سرمایه بین المللی نیمچه جنبش های موجود را از دم تیغ بگذر انند….؟.»

بیاد ارژنگ رحیم زاده


Google Translate