«نه به جنگ» یا «آری به رژیم»!

«نه به جنگ» یا «آری به رژیم»!

حملات موشکی رژیم ایران به اسرائیل باعث شده که جامعه ایران را آستانه یک جنگ خانمان‌سوز قرار بگیرد! در این میان برخی از افرادی که مخالفان رژیم ملاها هستند بدون آن که حتی به فضایی که در آن قرار داریم نگاه کنند شعار «نه به جنگ» سر می‌دهند و می‌گویند باید این جنگ ارتجاعی به میدان آمد!

اما سوال این است چگونه میخواهید علیه این جنگ احتمالی به میدان بیایید؟ آیا اصلا جمهوری اسلامی موجودیت شما را می‌پذیرد؟ اجازه سخن گفتن به شما میدهد؟ آیا اگر قرار است علیه جنگ به میدان بیایید راهی جز این است یونیفرم سپاه پاسداران را بپوشید؟

این دوستان باید بدانند هیچ فرد ایرانی خواهان آن نیست ایران وارد جنگ شود و تمام هست و نیست مردم را از آنان بگیرد! اما ما بیش از چهار دهه است که در شرایط جنگی هستیم! از همان زمانی که خمینی در پاریس بود و شعار داد باید اسرائیلی‌ها را کشت جرقه شرایط جنگی زده شد و با دخالت در عراق و جنگ هشت ساله با حزب بعث عراق آن را شعله‌ور کرد و پس از آن هم با تشکیل گروه‌های نیابتی یک شرایط جنگی را تا کنون رژیم جمهوری اسلامی برای جامعه پدید آورده!

در واقع شرایط جنگی در ایران نه با حمله موشکی خامنه‌ای به اسرائیل بلکه از زمانی که خمینی سوار موج اعتراضات مردم ایران در زمان سیستم سلطنتی به رهبری محمدرضا پهلوی که آن را مصادره کرد پدیدار شده و تا کنون ادامه دارد! اما باید به این دوستان صلح‌طلبی که مرتب «نه به جنگ» می‌گویند گفن این همه مدت کجا بودید؟ چرا هیچوقت برای دخالت‌گری جمهوری اسلامی با شعار «نه به جنگ» به میدان نیامدند؟ چرا اکنون که حاکمیت ملی اسرائیل نقض شده به یادشان آمده که بگویند «نه به جنگ»! آیا این دوستان نمی‌دانند که این اسرائیل نیست به خاک ایران تجاوز کرده بلکه این رژیم حاکم بر ایران است که برای بار دوم خاک اسرائیل را مورد تجاوز قرار داده! که طبق تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی اسرائیل حق دفاع مشروع و پاسخ را دارد! به همین جهت باید جای شعار «نه به جنگ»، شعار «نه به جمهوری اسلامی» عامل گسترش سایه جنگ بر سر جامعه ایران را فریاد زد!

البته درک میکنم این دوستان از تلفات غیرنظامیان در حملات اسرائیل نگران هستند و نمی‌خواهند مردم ایران قربانی شوند! اما باید دانست حتی چاره نجات مردم ایران هم در گرو سرنگونی جمهوری اسلامی است که باید علیه آن به میدان آمد وگرنه همانند گروه‌های ترور حماس،جهاد اسلامی و حزب‌الله با سپر انسانی، سعی خواهد کرد با ساختن کلان تلفات انسانی بر روی آن سوار شده تا حاکمیت خود را دوام ببخشد! در واقع ما با مبارزه علیه جمهوری اسلامی حتی جان ایرانیان را هم نجات میدهیم!

همچنین برخی از همین افراد می‌گویند دولت بنیامین نتانیاهو در اسرائیل به هیچ یک از قوامین بین‌المللی پایبند نیست و این ما را نگران می‌کند که حتی پس از موفقیت در سرنگونی رژیم هم ایشان باز به ایران حمله کند و حتی اشغال را پدید بیاورد! پیش از پاسخ باید گفت که بنده به هیچ عنوان حامی حزب لیکود و شخص بنیامین نتانیاهو نیستم و منتقد سیاست‌های ایشان هم هستم اما باید به برخی موارد مهم توجه داشت!

ابتدا باید از این دوستان پرسید آیا حماس و حزب‌الله به قوانین بین‌المللی باور داشتند که به اراضی قانونی اسرائیل حمله کردند و اتباع اسرائیلی را کشتند که اکنون از دولت اسرائیل انتظار برخورداری از قوانین بین‌المللی دارید؟ آیا اسرائیل اصلا با یک حکومت عرفی بین‌المللی مواجه است که به قوانین بین‌المللی تاکید داشته باشد! باید دانست جنگ اسرائیل نه با یک کشور عضو ملل متحد بلکه با گروه‌های شبه‌نظامی است که حتی قوانین کشور خود را هم نقض میکنند و تمام اهداف خود را حذف اسرائیل اعلام کرده‌اند! از همین رو انتظار نمی‌رود اسرائیل در مقابل این جریانات قوانین بین‌المللی را رعایت کند!

اما در قبال ایران وضعیت متفاوت است! چرا که ایران هیچوقت در تاریخ در قلمرو قوم یهود قرار نداشته که اسرائیل بخواهد روزی به پشتوانه آن، ایران را اشغال کند! همچنین در صورت روی کار آمدن یک حکومت دموکراتیک عرفی در ایران که خواهان روابط مسالمت‌آمیز بر اساس منافع ملی با جهان از جمله اسرائیل باشد دیگر نگرانی از بابت این که اسرائیل پس از جمهوری اسلامی به ایران حمله کند وجود ندارد! این واقعیت را پیام ویدیویی نخست‌وزیر اسرائیل به مردم ایران هم به صراحت نشان داده است!

به همین جهت یگانه راه‌حل و تنها راه حل موجود تنها تکیه بر شعار «نه به جمهوری اسلامی» است که باعث می‌شود سایه جنگ از ایران برداشته شود! به همین جهت سر دادن شعار «نه به جنگ» در واقع ما را در کنار جمهوری نکبت اسلامی قرار می‌دهد! باید هوشیار باشیم و در زمین جمهوری نکبت اسلامی بازی نکنیم!

ووکاشین پاکروان

خبرنگار سیاسی و فعال مدنی پروگرسیو


Google Translate