اسرائیل و آمریکا بر طبل جنگ می کوبند! اپوزیسیون پرو-آمریکایی پایکوبی می کند!

 اسرائیل و آمریکا بر طبل جنگ می کوبند!

اپوزیسیون پروآمریکایی پایکوبی می کند!

قتل حسن نصرالله بیش از اینکه یک خسارت مادی به حزب الله باشد، ضربه ای بود به موقعیت سیاسی و اعتبا ر آن. تصویر سوپر قهرمانی که دوست و دشمن از آن ارائه می داد، در برابر قدرت اسرائیل فرو ریخت. شکنندگی و ضربه پذیریش  برملا شد. این تصویر به عمد از هر دو طرف تبلیغ می شد. اسرائیل از آن بعنوان توجیهی برای ادامه و گسترش جنگ استفاده کرده است. طرف مقابل بمنظور قدرتنمایی و بعنوان یک سیستم دفاعی.

قتل نصرالله در میان بخشی از اپوزیسیون ایرانی هیجان و ولوله براه انداخت. بنظر می رسد که از خود بیخود شده اند. چرا؟

حزب الله از یاران جمهوری اسلامی است. بدون جمهوری اسلامی به یک نیروی حاشیه ای بدل خواهد شد. بعلاوه، نتانیاهو بروشنی و صراحت در کنگره آمریکا در میان تشویق و تائید های نمایندگان، اعلام کرد که جنگ مشترک اسرائیل، آمریکا و غرب، یعنی تمدن غرب، با محور شرارت، یعنی ایران، حزب الله، حماس و حوثی ها در یمن است، که او آنها را بربریت می خواند. همچنین در سازمان ملل نقشه شوم غرب  برای منطقه را آشکار کرد؛ نابودی کامل فلسطین، لبنان، سوریه، یمن. بعلاوه بر ضرورت حمله به ایران، که او و تمام هیات حاکمه غرب و رسانه های بستر اصلی، حمله به جمهوری اسلامی می خوانند، تاکید کرد.

بخشی از اپوزیسیون ایران با مشاهده پیشروی جنگ اسرائیل در لبنان و نقطه عطف آن، قتل نصرالله، از تصویر آینده نه چندان دور، یعنی قتل خامنه ای و فروپاشی جمهوری اسلامی به وجد آمدند؛ از خود بیخود شدند؛ جشن زودرس گرفتند و نوید آینده ای روشن و آزاد و پیروزی جنبش زن، زندگی، آزادیرا دادند. اینها عملا پیروزی اسرائیل و غرب را جشن گرفتند. پیروزی اسرائیل را پیروزی خود کردند.

از بخشی از این اپوزیسیون، یعنی ناسیونال فاشیست ها انتظار دیگری نمی رود. اینها نوکر حلقه به گوش آمریکا و به تبع آن اسرائیل اند. تمام برنامه و هدف سیاسی شان، پیروزی یک رژیم چنج آمریکایی در ایران است که اینها را بر مسند قدرت  بنشاند. بتوانند حکومت کنند، بچاپند و ببرند. در تمام طول سال گذشته که اسرائیل مشغول قتل عام وحشیانه و پاکسازی فلسطینی ها بوده، اینها همه جا در تظاهرات با پرچم اسرائیل حاضر شده اند. اینها عملا و صریحا پرچم اسرائیل را در کنار پرچم سلطنتی بعنوان دوقلو استفاده می کنند. اسرائیل حکم میهن و هویت شان را یافته است. رضا پهلوی در سفر به اسرائیل در سال گذشته اعلام کرد که فرزندان ابراهیم و کوروش با هم در منطقه حکم خواهند راند. یعنی ناسیونال فاشیست های ایرانی با فاشیست های اسرائیلی. درهمان زمان عهد وحدت بستند.

اما آنچه اسفناک و تاسف آور است سقوط یک جریان چپ با نام کمونیسم کارگری در این گرداب است. رهبران ح ک ک اعلام جشن و شادمانی کرده اند. ممکن است پرسیده شود که چه اشکالی دارد کسی از قتل رهبر حزب الله ابراز شادی کند؟ این فقط ظاهر مساله است که اتفاقا پیروان آنها می کوشند با طرحش آب را گل آلود کنند.

دنیا بدون نصرالله ها، خامنه ای ها، نتانیاهو ها، کل دولت فاشیست اسرائیل، بدون بایدن ها و ترامپ ها، بدون تمام این هیولاهای انسان نما بسیار زیباتر و دلپذیر تر خواهد بود. اما ماجرای قتل نصرالله با قتل او شروع نشده و به آن نیز ختم نخواهد شد. صدها نفر منجمله ده ها کودک به قتل رسیده اند، هزاران نفر زخمی و معلول شده اند و پس از آن هم بمباران و اکنون اشغال زمینی لبنان توسط ارتش اسرائیل در جریان است که در اثر آن صدها نفر دیگر کشته و زخمی شده اند. هزاران نفر آواره و در بدر شده اند. باید از اینها پرسید، آیا این قتل به چنین هزینه ای می ارزد؟ آیا خندۀ سرمست از مرگ نصرالله می تواند گریه و فریادهای درد و خشم مردم و کودکان بیگناه لبنان را خشک و ساکت کند؟ از قرار بستگی به وجدان شخص دارد.

می گویند: برای پایان دادن به جنگ دو قطب تروریست، کافیست یکی دیگری را شکست دهد، باین ترتیب هر دو هلاک می شوند. یعنی اگر جمهوری اسلامی اسرائیل را شکست دهد خودش نیز هلاک می شود و همینطور اگر اسرائیل جمهوری اسلامی را شکست دهد، خودش هم از بین می رود. بعد اعلام می کنند که ما” (معلوم نیست فقط جریان خودشان منظور است یا مردم ایران) که نمی توانیم اسرائیل را شکست دهیم و فلسطین را آزاد کنیم، مساله مان هم نیست. اما اگر اسرائیل جمهوری اسلامی را ساقط کند خودش هم خاکستر می شود. (مثل داستان های فانتزی کتب آسمانی است!) پس ما باید از نابودی حزب الله و جمهوری اسلامی توسط اسرائیل استقبال کنیم و شاد باشیم، چون در تحلیل نهایی هر دو نابود خواهند شد.

جل الخالق! تحلیل از این فانتزی تر مشاهده کرده بودید؟ شبیه روایت های اسرائیل و غرب از نسل کشی اسرائیل است. که هنوز بعد از یک سال نسل کشی، از جنگ اسرائیل با حماس و مخفی شدن حماس در تونل های زیر بیمارستان صحبت می کنند و اینکه اسرائیل حق دفاع از خود دارد.” یک روایت فانتزی درست کرده اند که حمایت تمام قدشان از کشتار اسرائیل، جنگ و نسل کشی و ویرانی اسرائیل را بپوشانند و توجیه کنند. شرم آور است.

بعلاوه، اینها عملا دارند حمله اسرائیل به ایران را تشویق و پیشاپیش جشن می گیرند. کشتار و ویرانی  حاصل این جنگ مساله شان نیست. اینها بقول آمریکایی ها خسارت جانبیاست. “بالاخره هر تحولی هزینه دارد.” از نظر اینها اینهم هزینه ای است که مردم ایران باید برای خلاص شدن از شر جمهوری اسلامی بپردازند. نفس شان از جای گرم بلند می شود. اینها در خارج می نشینند تا مردم هزینه جنایت و ویرانی بمب های آمریکا و اسرائیل را بپردازند و اینها به هدف شان برسند.

این هدف مردم ایران نیست. این هدف طبقه کارگر و مردم زحمتکش و شریف ایران نیست. این هدف هیچ انسانی که در ایران زندگی می کند نیست. این هدف هیچ انسان با وجدان، انساندوست و مسئول نیست. هدف مردم سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی است. آنها رژیم چنج نمی خواهند. با صدای رسا در جنبش عظیم شان اعلام کردند. جنگ را هیچ انسان با عقل سلیم نمی خواهد. جنگ یعنی تحمیل یک سناریوی سیاه به مردم. آیا تاریخ را به همین سادگی فراموش کرده اید؟ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، فلسطین، سودان؛ لیست بلند بالا است. کدامیک از این جوامع پس از سقوط دولت در نتیجه بمب و جنگ یک روز خوش بخود دیده است؟ یک شب خواب آرام داشته است؟ از اینهمه کشتار و ویرانی و آوارگی نیاموخته اید که آنرا برای مردم ایران آرزو می کنید؟ شما عملا به عنصر سناریوی سیاه بدل خواهید شد. سیاهی لشکر چلبی های ناسیونال فاشیست. تا دیر نشده است بخود آئید. همان یک ذره اعتباری که داشتید نیز پودر می شود و به هوا می رود.

در شرایط بسیار خطیری قرار گرفته ایم. پس از حمله زمینی به لبنان و حمله به یمن و سوریه، اسرائیل به احتمال بسیار زیاد به ایران حمله خواهد کرد. تاکنون تمام مراحلی که نتانیاهو و دولت اسرائیل طی یک سال اخیر اعلام کرده بودند، عملی کرده اند. حمله به ایران یکی از اهدافی است که نتانیاهو الان بیست سال است درباره آن حرف می زند. این یورش یک فاجعه بزرگ خواهد بود. ایران می تواند به یک عراق یا سوریه دیگر بدل شود. باید با تمام قوا علیه این جنگ سازمان یابیم. باید هشیاری مردم را نسبت به چنین عاقبتی ارتقا دهیم. سازمانیابی در ایران برای مقابله و دفاع از خود در برابر چنین یورشی حیاتی است.

مقابله با یک سناریوی سیاه که بسادگی می تواند در ایران باجرا درآید باید به مهمترین هدف تمام نیروهای چپ و کمونیست و کارگری و انساندوست و مسئول بدل شود. نبرد ما با جمهوری اسلامی طی همین سازمانیابی ها قدرتمند تر خواهد شد. ما هم به جمهوری اسلام نه می گوییم، هم به اسرائیل و آمریکا و تروریسم امپریالیستی. ما هم به جمهوری اسلامی نه می گوییم هم به چلبی های ایرانی.

آذر ماجدی

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴


Google Translate