عملیلات وعده صادق دوم و حرکات همزمان پشت پرده برای سازش

مقدمه:

در مقاله قبلی توضیح دادم که آوردن پزشکیان و باند ظریف به جلوی صحنه و فرستادنشان به نیویورک بخشی از یک حرکت دو لایه ای است که ظاهر تهاجمی دارد و باطن تلاش برای سازش با نظام امپریالیستی امریکا بطور همزمان.

اراذل رهبری رژیم اسلامی یک راه حلی که پیدا کرده اند اینست که با امریکا ببندند تا افسار صهیونیستها را بکشند. ابزارهائی هم دارند و اون پایگاههای امریکا در منطقه خاورمیانه است و کشورهای عربی خصوصا عربستان و منابع نفتی که غرب اساسا به این دلیل است صهیونیستها را در خاورمیانه تزریق کرده.

حکومت امریکا با اینکه از رژیم صهیونیستی بعنوان پادگان منطقه ای استفاده می کند اما قیمت نگه داشتن این پادگان دارد مرتب بالا می رودو این را هردو طرف می دانند.

لذا اینکه در جلوی صحنه موشکباران رژیم اسلامی را داشتیم باید سوال کنیم که آیا این موشکباران با عملیات وعده صادق اول فرقی داشته یا بر همان وزن کوک شده؟ این سوال مهم است که در این مقاله در کانتکس نظریه قبلیم توضیح می دهم:

(۱)داستان وعده صادق اول:

داستان وعده صادق اول این بود که ادای حمله در بیاورند و چند منطقه کنار مراکز نظامی را بزنند و نشان دهند که حمله کرده اند و دلیلش سطح عکس العمل حکومت صهیونیستی بود که چند تا ترقه در حاشیه اصفهان ترکاندند و دیگر هیچ!

این عملیات بیشتر برای توجیح هواداران گیج و گنگ در داخل و خارج ایران بود.

یادتان باشد که قبل حمله  به امریکا و هم صهیونیستها خبر داده بودند که حمله می شود!

(۲)داستان وعده صادق دوم:

داستان وعده صادق دوم بسیار کشدارتر بود از دید من اینهم دلایل داشت و مهمترینش این بود که شیوه بی دردسر این حمله را با طرف امریکائی طراحی کنند که مثل وعده اولی همه چیز بخ خیر بگذرد.این نیاز همکاری و طراحی هم با امریکا و هم با صهیونیستها داشت.

پز رژیم اسلامی یک نوع عربده کشی کنترل شده در عین همکاری پشت پرده بوده و خواهد بود.

این وعده دوم را هم چند ساعت قبل مثل موارد حمله به پادگان امرکائی متعاقب ترور سلیمانی و مثل وعده اول، از پیش  خبر دادند و با اینکه ادعا شده که ۹۰ در صد موشکها به زمین خورده و زده نشده سوالات متعددی مطرح می شود که ما را به پشت پرده ماجرا جلب می کند.

اولا 

اون دفاع ۴ لایه ای اسرائیل و سیستم دفاعی امریکا و اردن کجای کار بودند و آیا اینها خواب بودند یا “هک شدند” اونطور که برخی حزب اللهی ها ادعا کردند یا اینکه؟ 

دوما:

 چرا گزارشات منتشر شده و ثبت شده بیشتر از زدن “کنار اهداف” است مثلا “کنار ساختمان موساد” یا “کنار پادگانهای هوائی ؟ این زدنهای “کنار اهداف” مقداری مشکوک می زند.

(۳)عکس العمل “حمله متقابل” صهیونیستها:

با اینکه عربده کشی های نتنیاهو و صهیونیستها بلند است اما پشت پرده تلاش اینست که این “حمله” هم مثل “حمله قبلی اسرائیل” یک جائی باشد که  هالیوودی باشد اما جدی نباشد.در وزن وعده صادق دوم” مثلا الان دارند جیزره خارک را تخلیه می کنند و می گویند که ممکنست این جزیره زده شود و همه صلوات بفرستند! هم صهیونیستها پزی بدهند و هم مثل وعده دویوم باشد.

(۴)داستان “اقامه شجاعانه” نماز جمعه خامنه ای و فرستادن وزیر خارجه به لبنان:

در زمانی که صهیونیستها در تلاشند که فرماندهی جدید حزب الله لبنان را بزنند و ورود ارتششان به لنبنان با کشته ها مواجه شده. درست در همین شرایط [امنه ای “شجاع می شود از پناهگاه بیرون می اید و اقامه نماز می کند و می گویند ۲ میلیون حزب اللهی دورش گرفتند و جشن شحاعت گرفتند.

خوب این به کنار ورود هواپیمای وزیر خارجه به فرودگاه لبنان که توسط رزیم اسرائیل کنترل کامل می شود چگونه؟

داستان رفتن پزشکیان به قطر که از مراکز مذاکره با اسرائیل است کیلو چند؟

این ۳ صحنه به ما می گوید که پشت پرده تلاش دارند با هم سازش کنند و در عین حل پز خود را داشته باشند.

امکان ندارد این ۳ صحنه بی ربط با هم باشند و بی ربط به نتیجه گیری من!

خلاصه و نتیجه گیری:

با لحاظ کردن واقعیات بالا و در زمانی که پشت پرده در مورد یک “پاسخ” متناسب توسط صهیونیستها در تلاشند و هدف اینست که رفت و آمد نفت منطقه دست نخورد و سطح درگیری ها از سطح هالیوودی بالاتر نرود که همه طرفها ضرر خواهند کرد، لذا بیشترین احتمال اینست که “جمله صهیونیستها” مثل “حمله اولشان  در سطج وعده دویوم باشد.

هدف صهیونیستها خاموش کردن بحرانی است که ۷ اکتبر آغاز کرد و برگرداندن آرامش به اسرائیل چیزی که بعید است بشود و اون جینی از ظرفش بیرون زده و تعادل منطقه خاورمینه به ضرر ضهیونیزم است اما هم امریکا و هم اسرائیل تلاششان را می کنند و طرف مذاکره رزیم اسلامی است.

رژیم اسلامی هم سرمایه امریکا و امپریالیستها در منطقه ایت و دقیقا ریشه اش را همینها گذاشتند.لذا از دست دادن رژیم اسلامی هم به نفع غرب نیست بلکه آرام کردن این رژیم هدف است.

در زمانی که روند گذار قدرت جهانی در اوکرائین تعیین می شود منطقه خاورمیانه را باید آرام کرد و جلوی بیرون رفتن کنترل امریکا را گرفت.لذا این بازی هالیوودی که بسیار هم خطرناک است و هر لحظه ممکنست از دست طراحان خارج شود دارد جلوی صحنه اجرا می شود.

همانطور که بارها گفتم سکوت جنبش کارگری در ایران و منطقه با توجیه سرکوب رژیم  به ضرر این جنبش است .انترناسیونالیزم پرولتری یعنی دفاع از مردم غزه و لنبنان و محکوم کردن دو طرف این جنگ ارتجاعی بطور همزمان. 

صلح تنها با پایان دادن صهیونیزم و اسلام سیاسی در منطقه امکانپذیر است.

از: سعید صالحی نیا

۵ اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate