آیا اسرائیل به قلب اژدهای هفت سر مافیای اسلامی حمله می‌کند؟

آیا اسرائیل به قلب اژدهای هفت سر مافیای اسلامی حمله می‌کند؟

اگر تا ۴۸ ساعت قبل از این تاریخ یعنی حمله موشکی مافیای ایران به اسراییل احتمال انجام نوعی حملۀ نظامی اسرائیل به «اژدهای هفت سر مافیای اسلامی»ایران کمتر از ۵۰ درصد بود، حالا با پرتاب حدود ۲۰۰ موشک بالستیک «جمهوری مافیای اسلامی » تقریباً عموم تحلیل‌گران متفق‌القول‌اند که نتانیاهو به فرصتی دست یافته که مدت‌ها در انتظارش بوده است و به این ترتیب اسرائیل واکنشی شدید به اژدهای هفت سر مافیای اسلامی حاکم بر ایران نشان خواهد داد.

او ساعاتی پس از پایان حملات اژدهای هفت سر مافیای اسلامی حاکم بر ایران، همانا مافیای رژیمی بنام «جمهوری اسلامی » را تهدید کرد که هزینه‌ای سنگین برای این اشتباه خود خواهد پرداخت.

حالا چند گزینه روی میز مقام‌های اسرائیلی وجود دارد:

نخست، حمله به بخشی از تأسیسات نظامی اژدهای هفت سر مافیای اسلامی حاکم در ایران، مشابه آن‌چه در حملات آوریل رخ داد و بخشی از یک پایگاه سامانۀ ضدموشکی اس ۳۰۰ ایران در اصفهان مورد حمله قرار گرفت. این می‌تواند پایین‌ترین سطح واکنش اسرائیل علیه اژدهای هفت سر مافیای اسلامی به شمار رود.
دوم، حمله به زیرساخت‌های اقتصادی ایران، مانند هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفتی و پتروشیمی. ممکن است اسرائیل بخواهد با انجام حملاتی به عسلویه یا حتی جزیره‌های نفتی جنوب ایران پاسخ محکم‌تری به ایران بدهد که از نظر اقتصادی هم ضربۀ قابل‌توجهی به جمهوری اسلامی وارد شود.
گزینۀ سوم، انجام حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران است. این سومین سطح از حملاتی است که اسرائیل ممکن است علیه اژدهای هفت سر مافیای اسلامی انجام دهد و تاکنون بارها از لزوم انجام آن سخن گفته است. اسرائیل در سال ۱۹۸۱ نیروگاه هسته‌ای اوسیراک عراق را بمباران کرد و در سال ۲۰۰۷ هم تأسیسات هسته‌ای الکبر در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد تا به‌گفتۀ خودش از ساخت سلاح هسته‌ای توسط این دو کشور جلوگیری کند. این اقدام در صورت انجام می‌تواند سرعت بالا رفتن تنش‌ها میان دو طرف را بسیار افزایش دهد.
سطح چهارم که می‌تواند شدیدترین پاسخ اسرائیل باشد، ترور یکی از مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی جمهوری اسلامی در ایران است؛ سیاستی که اسرائیل در طول سال‌های اخیر بارها آن را انجام داده اما عموماً در سطح فرماندهان و مدیران ارشد هسته‌ای و نظامی اژدهای هفت سر خامنه ای و مافیای اسلامی ، محدود بوده و هرگز مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی ایرانی را هدف قرار نداده‌اند.
لذا ؛
این فرصتی استثنایی است که در اختیار اسرائیل قرار گرفته تا در شرایطی که بازوهای اژدهای هفت سر به‌طور موقت فلج شده‌اند، ضربۀ نهایی را به سر اژدها وارد کند.

اکنون، در شرایطی که دو طرف با سرعت از نردبان تنش بالا می‌روند، پاسخ متقابل اسرائیل به حملات ایران و نوع آن تعیین خواهد کرد که این دعوی تا کجا پیش خواهد رفت.
سوال مشخص ؛
«آیا دنیای سود سرمایه حاضر خواهد شد مرغ تخم طلایی خود را در منطقه سر ببرد و قید سودهایی که بابت فروش انواع و اقسام فراورده های تسلیحاتی بدست میاورد را بزند ؟»»»

فعال حقوق بشر در تبعید
یدی جدیدی لرستانی


Google Translate