پیام هه ژار علی پور به نمایندگی از خانواده دادخواه ژیان علی‌پور

پیام هه ژار علی پور به نمایندگی از خانواده دادخواه ژیان علی‌پور

٢٢ مهر روز کولبر: روز کیفرخواست  کولبران و خانواده های دادخواه کولبران!

بیست و دوم مهر ۱۴۰۰ روز ترور و قتل حکومتی، ژیان علی‌پور در منطقه مرزی « گاکی آلان سردشت» است.  ژیان علی‌پور در حین کولبری توسط مزدوران حکومتی و با شلیک مستقیم پاسداری  با هویت «سید باقر موسوی»  که معاونت فرماندهی «هنگ مرزی بیتوش» را برعهده داشت، به قتل رسید.

 

قتل ژیان جنایت آشکاری بود، که با هدف و نقشه قبلی و تهدیدات مکرر از سوی  قاتل، «سید باقر موسوی» در روستای محل سکونت ژیان و در حضور اهالی روستای «مزن‌آباد» علنا گفته بود: «اگر ژیان میخواهد بچه‌هایش یتیم نشوند این روستا را باید ترک کند».

 

بستگان ژیان علیپور و فرزندانش دادخواه قتل حکومتی او هستند!

قاتل ژیان «موسوی» و مزدوران همراهش هنوز بعد از سه سال از ترور ژیان نه محاکمه شده‌اند، نه مجازات و بلکه ترفیع درجه شده و به شهرهای دیگر انتقال یافته اند.

 

دادخواهی خانواده کولبران!

با قتل ژیان  جنبش دادخواهی کولبران، از طرف خانواده «ژیان علیپور» و دیگر خانواده‌های کولبران قربانی، شکل گرفت.

 

دادخواهی به منظور محاکمه قاتلان کولبران، جلب افکارعمومی، سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و احزاب سیاسی، در سطح سراسری و در خارج کشور وظیفه هر یک از ماهاست که به حمایت از آن برخیزیم.

 

جنبش دادخواهی کولبران بیش از سه سال است، با انتشار بیانیه‌های اعتراضی توسط کولبران با اهداف حمایت از کولبران و خانواده‌های کولبران جانباخته و افشاگری‌های پیگیرانه از جنایت‌های جمهوری اسلامی علیه کولبر(کارگران بیکار)، اعلام موجودیت کرده است.

 

کولبران!

به مناسبت روز کولبر خواست‌های کولبران، را بار دیگر اعلام کنیم. کارگران، معلمان، تشکلهای زنان، پرستاران، دانشجویان و فعالین اجتماعی را به حمایت از خواستهای کولبران فرا بخوانیم.

کولبری شغل نیست، بردگی در خدمت سرمایه‌داران و باندهای رانت خوار حکومتی است. پایان دادن به کولبری مستلزم بالا رفتن موقعیت‌های شغلی در کردستان است.

 

مطالبه  بیمه بیکاری با تامین هزینه‌های زندگی استاندار، تحصیل رایگان برای فرزندان ما، رایگان بودن هزینه‌های پزشکی و دارویی، پرداخت خسارت به خانواده‌های کولبرانی که توسط نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی، جان باخته‌اند و توقف فوری تیراندازی بسوی کولبران توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی.

 

مردم مبارز کردستان!

روز بیست و دوم مهر روز کولبر است.

همراه با ما برای گرامیداشت روز کولبر از خواستهای کولبران حمایت کنید!

 

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

۳ اکتبر ۲۰۲۴


Google Translate