بیانیه گروه “کمپین حمایت از زندانیان سیاسی و لغواعدام” به مناسبت بحران جنگ در منطقه

✊ #نه_به_جنگ و جنگ افروزان
✊ #نه_به_جمهوری_اسلامی
✊ #نه_به_کشتار و”جنایت علیه بشریت”
تا ابد #زن_زندگی_آزادی
مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر با بیان یک حقیقت آغاز می شود:
…بازشناسی حرمت ذاتی آدمی و حقوق برابر و سلب ناپذیر تمامی اعضای خانوادهٔ بشری بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان است،
و ادامه می یابد:
…ناديده گرفتن و تحقير حقوق بشر به اقدامات وحشيانه ای انجاميده كه وجدان بشر را برآشفته اند…
اینک جنگی ویرانگر که در منطقه خاورمیانه گسترده تر می شود، و زوزه های تشویق این یا آن سوی جنگ گوش فلک را چنان پر کرده است، که عقلانیت و هر گونه تلاش برای رفع تبعیض و بنیان آزادی ، عدالت و صلح در جهان کاملا در خطر است.
زرادخانه های جهان از شرق تا غرب، تنها از نفرت پراکنی،آپارتاید اتنیکی،مذهبی، جنسیتی،ملیگرایی، اسلامگرایی تغذیه می شوند.
اگر در سال ۲۰۰۱ با جمعیت ۶.۲ میلیاردی هزینه کل نظامی جهان ۱.۱۳۹ تریلیون دلار بود یعنی برای کشتن تمامی انسانهای روی زمین معادل ۱۸۳$ به ازای جان هر انسان، در سال ۲۰۲۳ با جمعیت ۸ میلیارد نفر، هزینه نظامی جهان به ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید یعنی برای کشتن تمامی انسانهای روی زمین ۳۰۳$ به ازای هر انسان از جیب مان پرداخته ایم.
جنگهای منطقه ای تبدیل به نمایشگاه بین المللی رونمایی و صحنه آزمایش عملی سلاح، روباتها، پهباد ها و موشکها، گنبدآهنین، AI و جلب مشتری تبدیل شده اند.
اینک “اسلامگرایی” و “راست افراطی” در جهان و منطقه همانند لبه های تیغ قیچی عمل می کنند که از دو سو به تهدید جدی برای “انسانیت” و “حقانیت” بدل گشته اند و صنایع نظامی جهان از آن تغذیه می شوند.
میزان هزینه های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ رتبه چهارم در خاورمیانه بوده است در حالی که رژیم واپسگرا و ضد بشری اسلامی گسترش فقر و بیکاری را به “تحریم ها” نسبت می دهد، درآمد ملی را صرف جنگ افروزی می سازد
هر دوسوی جنگ ایران و اسرائیل جنگ را “برکتی” می دانند تا بحران عمیق داخلی را با انحراف افکار به جنگ سوق دهند، و به این بهانه سرکوب، سانسور را توجیه نمایند.
راست افراطی با تبلیغات دروغین تلاش می کند که دولت “جنایتکار علیه بشریت” نتانیاهو را به عنوان منجی مردم ایران جلو دهد و مدعی است که مردم ایران خود قادر به شکست رژیم جنایتکار اسلامی و مافیای #سپاه_تروریستی_پاسداران در ایران نیستند.
مروری بر تاریخ جنگهای جهان بخصوص اشغال عراق و افغانستان، لیبی نشان می دهد که اشغال گران هدیه ای جز ویرانی برای کشور اشغال شده نیاورده اند و دموکراسی و حقوق بشر در آن کشورها شکل نگرفته است.
در چنین شرایطی پایبندی به بنیانهای انسانگرایانه #زن_زندگی_آزادی ، ایجاب می کند که با گسترش جنگ “زندگی سوز” مخالفت کنیم، و برای “آزادی” و “رفع هرگونه تبعیض” جنسی و جنسیتی، ملیتهای تحت ستم، شکاف طبقاتی، تبعیض دینی صفوف خود را مستحکم تر سازیم.


Google Translate