اخباروگزارش های کارگری ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ 

– تداوم سی‌وششمین هفتهٔ کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام، با پیوستن زندان اراک در بیست و دو  زندان مختلف

– نهمین سه شنبه تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پالایشگاه‌های

اول، پنجم، ششم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با همراهی کارگران پالایشگاه گاز پارسیان 

– دردوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان دراستان مازندران شهرساری هم تجمع برگزارشد

– اعتراض کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزبابرپایی تجمع  در محوطه و ساختمان مدیریت و دفتر مدیر منطقه آذربایجان شرقی همزمان با دوشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته هشتمین روز راپشت سرگذاشت

– تجمع اعتراضی جمعی از فعالان محیط زیستی تهران نسبت به تخریب فضای سبز مقابل شورای شهر

– دو همکار کادر درمان  اهل مهاباد به‌نامهای طاهر آریا وسیدکمال آهمند که از کادرهای درمانی بخش فوریت‌های پزشکی این شهر هستند از هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت‌ و سرنوشتشان نامعلوم است.

– احضار حسین واحدی به دادگاه انقلاب بجنورد 

– مرگ ومصدومیت ۴ کارگر در حادثه انفجار کارخانه گریس ‌سازی بستان آباد

– جان باختن یک کارگر در سردست زیرآوار ریزش سقف

*******

*تداوم سی‌وششمین هفتهٔ کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام، با پیوستن زندان اراک در بیست و دو  زندان مختلف

ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان جمعهٔ خونین در زاهدان که در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، حکومت استبداد دینی به طور غیر‌انسانی و سبعانه دستکم ۱۲۰ نفر از نمازگزاران و معترضان مسجد مکی را به خاک و خون کشید و مثل همیشه، هرگز پاسخگو نبوده است و کماکان بی‌شرمانه دادخواهان را از کردستان تا تهران و زاهدان و دیگر شهرهای میهن بازداشت و متهم می‌کند؛ کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» این جنایات را شدیداً محکوم می‌کند و همیشه در کنار ماداران دادخواه و خانواده‌های دادخواه به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

حکومت اعدام کماکان در حال جابه‌جا کردن مرزهای جنایت و اعدام است؛ تنها با گذشت ۱۰ روز از ماه مهر بیش از ۲۳ نفر را اعدام کرده است و در عملی قرون‌‌وسطایی روز گذشته دو نفر را در شهر خمین در ملاء عام اعدام کرد و همچنین از ۲۴ شهریور تا ۴ مهر تنها ظرف ۱۰ روز در زندان شیراز ۲۰ نفر را اعدام کرده که این آمار در هیچ کدام از رسانه‌های داخلی منعکس نشده‌است.

آنچه که همیشه بحث اعدام‌ها را جدی می‌کرده، خصلت پایه‌ای بودن آن برای حکومت است که یعنی اعدام‌ها با هر اتهامی که انجام می‌گیرد. هدف نهایی سرکوب و اختناق است و به تجربه دیده‌ایم که آمار اعدام‌ها همبستگی معنا‌داری با اوضاع داخلی و بین‌المللی دارد؛ به همین دلیل با توجه به شرایط حساس و بحران‌های بین‌المللی که حکومت با آن مواجه است، طبعاً وقتی توان حل آن را در بیرون ندارد، در دسترس‌ترین ابزار انتقام، برپا کردن باز هم بیشتر طناب‌های دار و به عبارت دیگر انتقام از زندانیان و محکومان به اعدام است تا هم مشکل خود در ناتوانی مسائل بین‌المللی را کتمان کنند و هم ارعاب داخلی را که در این شرایط نیاز بیشتری بدان دارند را اعمال کنند.

از همین روست که هشدار می‌دهیم که هفته‌های آتی بنا به دلایل مذکور احتمال افزایش اعدام‌ها و احکام اعدام وجود داشته و ابراز نگرانی خود را از وضعیت محکومان زیر حکم اعدام ابراز داشته زیرا که آنها اولین سوژهٔ جبران شکست‌ها و ناتوانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استبداد دینی حاکم بر میهنمان هستند. لذا از همهٔ فعالان حقوق‌بشری مستقل و آزاد داخلی و بین‌المللی می‌خواهیم صدای زندانیان محکوم به اعدام باشند که در سکوت خبری اعدام نشوند.

یکشنبه ۸‌ مهر جمعی از زندانیان سیاسی زندان اراک در بیانیه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شده‌بود، اعلام کردند که در سی‌و‌ششمین هفتهٔ کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اعتصاب غذا خواهند کرد و از این پس همراه با این کارزار در سه‌شنبهٔ هر هفته در اعتصاب غذا خواهند بود.

بنابراین این کارزار در سی‌وششمین هفتهٔ خود با پیوستن «زندان اراک» سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در ۲۲ زندان در اعتصاب غذا خواهند بود.

زندان‌های اعتصابی کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» تاکنون شامل زندان‌های زیر هستند:

زندان اوین (بندزنان، بند ۴و۸)، زندان قزلحصار (واحد ۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران‌بزرگ، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان اسدآباد‌اصفهان، زندان بم، زندان مشهد، زندان لاکان‌رشت، زندان قائم‌شهر، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران و زندان اراک.

#کارزار_سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام 

۱۰ مهر ۱۴۰۳

*نهمین سه شنبه تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پالایشگاه‌های اول، پنجم، ششم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با همراهی کارگران پالایشگاه گاز پارسیان 

نهمین هفته از #سه_شنبه_های_اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در پالایشگاه‌های؛اول، پنجم، ششم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با همراهی همکاران در پالایشگاه گاز پارسیان.

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نه هفته از اعتصاب ما کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در پارس جنوبی میگذرد.

همکاران رسمی مان نیز روز گذشته درشرکت نفت و گاز پارس عسلویه (سایت۱)، شرکت نفت و گاز پارس کنگان (سایت۲)، پالایشگاه گاز فجر جم، سکوی‌های ۴۰گانه‌یPOGC، سکوی عملیاتی نصر منطقه سیری و شرکت مجتمع گازی پارس‌جنوبی SPGCدر #دوشنبه_های_اعتراضی خود دست به تجمع و اعتصاب زدند.

پیش از این نیز هشدار داده بودیم که اعتراضات ما کارگران رسمی و غیر رسمی تا پاسخگو نمودن مدیران نالایق و چپاولگر نفت با اشکال مختلف ادامه خواهد داشت.

ما در صورت عدم پاسخگویی مدیران در تحقق مطالباتمان تا اعتصابات کامل کارگری در نفت و به تعطیلی کشیدن کامل آن پیش خواهیم رفت.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) ضمن حمایت از اعتراضات کارگری در پارس جنوبی، همه همکاران در بخشهای مختلف نفت را به پیوستن به این اعتراضات فرامیخواند.

مطالبات فوری کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در مجتمع گاز پارس جنوبی عبارتند از؛

-حق تشکل، تجمع و اعتراض،

-حذف کامل شرکتهای پیمانکاری،

-بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط کارگران اخراجی، حجت رضایی از پارس جنوبی، یاسر احمدی نژاد و هرمزی از ملی حفاری و پایان دادن به برخورد امنیتی با کارگران معترض،

-عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ(هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع گاز تغییراتی در آن صورت گرفته است.

-اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و  نظام پرداخت عادلانه و همتراز با کارگران رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت

-رسیدگی فوری به تخلفات و زد و بند بیمه البرز. (با وجود چند ماه قراداد بیمه البرز با وزارت نفت، پیمانکاران حق بیمه تکمیلی را از مزد کارگران کسر میکنند اما بیمه هزینه های درمانی را پرداخت نمیکند)

-اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان

-اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی

*دردوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان دراستان مازندران شهرساری هم تجمع برگزارشد

برپایه فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی،روز دوشنبه ۹ مهر،کار گران با زنشسته استان مازندران در شهر ساری همزمان با همکارانشان در شهرهای دیگر کشوربرای اعتراض به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان دست به تجمع مقابل ساختمان شرکت مخابرات زدند.

*اعتراض کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزبابرپایی تجمع  در محوطه و ساختمان مدیریت و دفتر مدیر منطقه آذربایجان شرقی همزمان با دوشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته هشتمین روز راپشت سرگذاشت

روزسه شنبه ۱۰ مهر،اعتراض کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریز تبریزبابرپایی تجمع  در محوطه و ساختمان مدیریت و دفتر مدیر منطقه آذربایجان شرقی هشتمین روزرا گشت سرگذاشت.

خروج کمک هزینه های رفاهی از فریز ، پرداخت مابه التفاوت کمک هزینه های رفاهی سالهای ۹۵ و۹۶ ، پرداخت پاداشهای بهره وری از سال ۹۹، اجرای کامل و بدون تنازل آیین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال۸۹  شرکت مخابرات و تعین تکلیف صندوق پس انداز کارکنان و احیای فعالیت آن ، پرداخت مطالبات معوق از شرکت‌های بیمه از جمله خواسته های کارگران تجمع کننده است.

درهمین رابطه:هفتمین روزاعتراض کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزبابرپایی تجمع در محوطه ساختمان مرکزی مدیریت استان آذربایجان شرقی همزمان با دوشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته

روز دوشنبه ۹ مهر، کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزبابرپایی تجمع در محوطه ساختمان مرکزی مدیریت استان آذربایجان شرقی،هفتمین روز اعتراضشان را رقم زدند.

*تجمع اعتراضی جمعی از فعالان محیط زیستی تهران نسبت به تخریب فضای سبز مقابل شورای شهر

روز شنبه ۱۰ مهر، جمعی از فعالان محیط زیستی تهران برای اعتراض به تخریب فضای سبزازجمله قطع درختان وساخت وساز مقابل ساختمان شورای شهرپایتخت اجتماع کردند.

*دو همکار کادر درمان  اهل مهاباد به‌نامهای طاهر آریا وسیدکمال آهمند که از کادرهای درمانی بخش فوریت‌های پزشکی این شهر هستند از هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت‌ و سرنوشتشان نامعلوم است.

روز سه‌شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۳ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴)، طاهر آریا، ۴۷ ساله و مدیر واحد ۱۱۵ مهاباد (فوریت‌های پزشکی) و سید کمال آهمند، ۳۵ ساله و از کادرهای همین واحد توسط نیروهای اداره اطلاعات مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گفته‌ی منابع مطلع، علیرغم گذشت یک هفته از زمان بازداشت این دو شهروند کماکان اطلاعی از سرنوشتشان در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده آنان جهت اطلاع از سرنوشت و وضعیتشان بی‌نتیجه مانده است.

منبع:کانال شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

*احضار حسین واحدی به دادگاه انقلاب بجنورد 

حسین واحدی فعال صنفی معلمان در خراسان شمالی به دادگاه انقلاب احضار شد.

این عضو انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی به اتهام تبلیغ علیه نظام باید در تاریخ ۲۶ آبان سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بجنورد حاضر شود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن پرونده‌سازی‌های امنیتی علیه فعالین صنفی معلم، خواهان آزادی معلمان زندانی و مختومه شدن پرونده‌هایی است که به بهانه‌های واهی مانع از فعالیت‌های صنفی و مدنی معلمان و سایر اقشار اجتماعی می‌شود.

*مرگ ومصدومیت ۴ کارگر در حادثه انفجار کارخانه گریس ‌سازی بستان آباد

روزسه شنبه ۱۰ مهر،براثر انفجار کارخانه گریس ‌سازی شهرستان بستان آباد  در استان آذربایجان شرقی یک کارگر جوشکار۴۳ ساله جان خودرا ازدست داد و ۳ کارگر۴۰، ۴۳ و ۵۰ ساله دچار مصدومیت و سوختگی شدند.

*جان باختن یک کارگر در سردست زیرآوار ریزش سقف

روزسه شنبه ۱۰ مهر، یک کارگر حین کار در ساختمانی در سردشت براثر ریزش سقف زیر تلی از آوار گرفتارشد و جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate