در آستانه جنگ ویرانگر منطقه‌ای و وظیفه فوری ما

در آستانه جنگ ویرانگر منطقه‌ای و وظیفه فوری ما

با موشک پراکنی امشب جمهوری اسلامی به اسرائيل و قصد ارتش اسرائیل به پاسخگویی وقوع جنگ ویرانگر منطقه ای نزدیک است. به دنبال کشته شدن هنیه در تهران، در سمینارهای  کلاپ هاوسی  دهم آگوست ۲۰۲۴ و سپس در  سمینار هشتم سپتامبر تحلیل و نگرانی خودم را از گسترش جنگ و از جمله جنگ مستقیم بین دولتهای تروریستی اسرائیل و جمهوری اسلامی  را اینچنین  بیان کردم.

“یک مشخصه نگران کننده در قبال جامعه و به ویژه به عنوان مانع بزرگ در مقابل گسترش جنبش اعتراضی و انقلابی وجود فضای جنگی و شرایط جنگی در منطقه است. جنگ و تروریسم و به ویژه نسل کشی دولت دست راستی اسرائیل در غزه و لبنان و مصائب  گسترده آن در منطقه و به ویژه تمایل دولت نتانیاهوی فاشیست به گسترش این جنگ در منطقه و از جمله با جمهوری اسلامی در صورت وقوع اولا مصائب بسیارفراوانی برای مردم در ایران و منطقه خواهد داشت و ثانیا مانع بزرگی در مقابل برآمد انقلابی و اعتراضی بعدی خواهد بود.”  …..

…..

وظایف فوری ما

 “در اوضاع مشخص کنونی مجدانه علیه فضای جنگی و جنگ احتمالی در منطقه باید باشیم. مصائب و مضرات جنگ احتمالی برای مردم بسیار سنگین خواهد بود. مانع بزرگی در مقابل اعتراضات و خیزش انقلابی مردم خواهد بود.  با شفافیت علیه نسل کشی دولت اسرائیل در غزه بوده و هستیم. علیه تروریسم دولتی اسرائیل و همچنین تروریسم اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم . علیه گسترش جنگ دولت اسرائیل به لبنان و منطقه و علیه جنگ مستقیم احتمالی بین دولتهای تروریستی اسرائیل و جمهوری اسلامی هستیم. بخشهایی از اپوزیسیون بورژوایی ارتجاعی به جنگ دولت اسرائیل با جمهوری اسلامی امید بسته اند و بخشهایی هم در کنار جمهوری اسلامی و نزدیک به “محور مقاومت اسلامی” هستند، هر دو بخش این جریانات ارتجاعی را باید افشا ومنزوی کرد و نهایتا در صورت وقوع چنین جنگ ویرانگری، نباید اجازه داد به بهانه پروپاگاند جمهوری اسلامی و بخشی از ناسیونالیسم ایرانی تحت لوای “دفاع از خاک و میهن” جنبش سرنگونی و اعتراضی لطمه بخورد و کند شود. برعکس لازمست ما در صف مقدم جنبش سرنگونی برای پایان دادن به حکومت جمهوری اسلامی مجدانه تلاش کنیم. با اتکا به سنت کمونیستی و لنینی  علیه “بورژوازی خودی” نباید تردیدی کرد و پشتش را باید به زمین کوبید. با پایان عمر جمهوری اسلامی یک طرف این جنگ و تروریسم در منطقه جارو میشود و آن وقت مستمسکی برای شعله ور نگهداشتن جنگ و تروریسم دولتهای اسرائیل و آمریکا در منطقه باقی نمی ماند. آنوقت محکمتر میتوان دست تروریسم و جنگ طلبی دولت اسرائیل و آمریکا و حامیانشان را از سر مردم ایران و منطقه کوتاه کرد.به این شیوه راه پیشروی جنبش انقلابی و سوسیالیستی برای پیروزی هموارتر میشود.”

در یادداشتها و مطالب بعدی به شرایط و وظایف خطیر رهبران و فعالین کارگری و سوسیالیست   و نیروهای چپ و کمونیست در ایندوره حساس میپردازیم.

*** 


Google Translate