صهیونیسم و تشدید تنش ها در منطقه 

 صهیونیسم و تشدید تنش ها در منطقه 

در چند روز اخیر ارتش متجاوز اسرائیل، به شکل کم سابقه ای لبنان را آماج بمباران‌های وحشیانه خود قرار داده است. در جریان این بمبارانها یکی از مراکز حزب الله در بیروت نیز بمباران شده و ارتش اسرائیل از کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله خبر داده است. برغم تکذیب های اولیه رژیم جمهوری اسلامی، اکنون معلوم شده است که رهبر حزب الله در میان کشته شدگان بوده است. 

کشته شدن رهبر و تعدادی از فرماندهان حزب الله توسط ارتش اسرائیل در درجه اول تنها به معنای قدرت نمائی یک نیروی بنیادگرای یهودی در مقابل یک نیروی بنیادگرای اسلامی می‌باشد که هر دو به صف نیروهای مرتجع و ضد خلق‌های خاورمیانه تعلق دارند. مقامات اسراییل از این رویداد به عنوان یک تغییر موازنه مهم در جنگ جاری و فرصتی تاریخی نام می برند. معنای این “فرصت تاریخی” برای صهیونیستها و اربابان امپریالیستشان چیزی جز امکان شعله ور شدن هر چه بیشتر جنگهای خانمانسوز و عواقب فاجعه بار آن برای خلقهای تحت ستم منطقه نیست. 

اما جدا از ضرباتی که توسط ارتش اسرائیل به نیروهای حزب الله وارد شده، واقعیت این است که این مردم تحت ستم در جنوب لبنان هستند آماج حملات وحشیانه این ارتش قرار گرفته اند. ارتش اسرائیل تنها در طی ۲۴ ساعت بیش از ۱،۰۰۰ هدف در لبنان را با استفاده از ۱،۴۰۰ نوع مهمات مورد یورش خود قرار داده است. این بمبارانها بنا به گفته مقامات لبنانی تا امروز به مرگ بیش از ۷۰۰نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است. بیشتر کسانی که بر اثر این بمباران های وحشیانه تا کنون کشته شده اند مردم غیر نظامی لبنان شامل زنان و کودکان می باشند. همان زنان و کودکانی که بمب های “هوشمند” ارتش جنایتکار اسرائیل جنسیت و سن آنها را از قرار تشخیص نداده بود!!

بمباران های صورت گرفته چنان شرایط دهشتناکی برای مردم جنوب لبنان به وجود آورده است که بیش از نیم میلیون نفر از آنان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و به سمت بیروت و شمال این کشور به حرکت در آمده اند. بنابراین، اگرچه کشته شدن حسن نصرالله توسط اسرائیل ضربه‌ای مهم به حزب الله می‌باشد اما از جنگ بین این دو نیروی ضد خلقی در اساس توده‌های تحت ستم لبنان هستند که متحمل رنج و عذاب‌های زیادی می‌گردند. البته اسرائیل با وجود همه خون‌های ریخته شده از مردم و مصیبت‌هائی که در اثر حملات ارتش جنایتکارش بر آنها وارد آمده و می‌آید با وقاحت و بی‌شرمی همیشگی خود مدعی است که جنگ او صرفاً با نیروهای حزب‌الله و برای “دفاع از خود” است و کاری به مردم لبنان ندارد.

هرچند درگیری‌های اسرائیل و حزب الله در جهت گرم کردن هرچه بیشتر تنور جنگ در خاورمیانه امری همیشگی بوده است که در یک سال گذشته از زمان یورش ارتش اسرائیل به غزه آهنگ شدیدی به خود گرفته بود، اما این درگیری هیچ‌ وقت به شدت امروز نرسیده بود. از آنچه از ورای اخبار و گزارشات می‌توان دریافت، هدف این درگیری‌ها  تشدید شرایط بحران و جنگ در خاورمیانه به نفع رونق دادن به صنایع جنگی امپریالیست‌ها می‌باشد و گرنه، نه کشته شدن رهبر حزب‌الله و نه شدت دادن به درگیری توسط اسرائیل، باعث پایان جنگ بین این دو نیروی ارتجاعی نخواهد بود.

در این میان امپریالیست‌ها یه مثابه حامیان اصلی اسرائیل، در حالی که هر روز دولت اسرائیل را تا بن دندان به مرگبار ترین سلاحهای پیشرفته و کشنده تجهیز می کنند، فریبکارانه مخالفت خود را با تشدید درگیری در لبنان ابراز می‌کنند و به خیال خام خود بر آنند که توده‌های ستمدیده در منطقه فریب این تبلیغات را خواهند خورد. اینان نمی خواهند به روی خود بیاورند که امروز مردم خاورمیانه بیش از پیش بر این امر واقف هستند که اسرائیل در خطی حرکت می‌کند که امپریالیست‌ها و به طور برجسته، فاشیست ترین جناح های امپریالیستی حاکم بر آمریکا بر آن تاکید داشته و منافع‌شان از این طریق تأمین می‌گردد. از سوی دیگر حزب الله نیز نه برای برآوردن منافع  توده های تحت ستم لبنان و فلسطین بلکه جهت پیشبرد اوامر و خطوط رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی  حرکت کرده که در طول ۴۵ سال اخیر با حمایت و تغذیه جریانات اسلامی جلوی تداوم و رشد جنبش انقلابی مردم منطقه را گرفته و با سیاست خارجی‌اش که انعکاسی از سیاست داخلی اش می باشد تأمین کننده منافع جنگی امپریالیسم آمریکا و شرکاء در خاورمیانه بوده است و به همین خاطر هم ثروت‌های مردم ایران را به قیمت گرسنگی و بی‌خانمانی آنان صرف تقویت حزب‌الله و دیگر نیروهای بنیادگرای اسلامی در منطقه می‌نماید. اتفاقا به این امر حسن نصرالله به عنوان رهبر به قتل رسیدۀ حزب الله بارها  اشاره کرده و از جمهوری اسلامی به خاطر تأمین نیازهای نظامی و لجستیکی و مالی این جریان برای حفظ سلطه اش بر جان و مال بخشی از مردم منطقه تشکر کرده بود.

به دنبال شدت‌گیری بمباران‌های وحشیانه لبنان توسط ارتش اسرائیل، دولت آمریکا از زبان رئیس جمهور خود، جو بایدن از ضرورت آتش بس و  اجتناب از جنگ تمام‌عیار  و در همان حال از “حق دفاع اسرائیل از خود” (یعنی تداوم نسل کشی در فلسطین و لبنان) سخن می گوید. اما این دولت امپریالیستی دیگر نمی گوید که هزاران بمبی که ارتش اسرائیل بر سر مردم بی‌گناه لبنان فرو ریخته و می‌ریزد را چه کسی در اختیار وی گذاشته است؟ به واقع این امر را کتمان می‌کنند ک با جنگ و درگیری‌هائی که اسرائیل در منطقه خاورمیانه به آن مشغول است نه تنها میلیونها دلار نصیب کارتل ها و انحصارات اسلحه سازی در آمریکا شده بلکه در شرایط تشدید نارضایتی های توده های تحت ستم و گسترش منازعات امپریالیستی با دیگر رقبای آمریکا در منطقه توجیه حضور نظامی گسترده تر نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه را برآورده کرده است. 

واقعیت نشان می‌دهد که اسرائیل به دنبال نسل‌کشی در غزه و با خاک یکسان کردن این منطقه در فکر تشدید درگیری‌ها و تنش‌های دیگری است. این همان سیاستی است که در راستای خواست اربابان صهیونیستهای حاکم بر اسراییل  انجام می‌شود. چرا که یک خاورمیانه متشنج و مملو از در گیری و تنش بهترین کمک به کارخانجات اسلحه سازی امپریالیسم آمریکا و شرکاء می‌باشد. البته اسرائیل در این خدمت‌گزاری به صنایع نظامی امپریالیست‌ها تنها نیست، بلکه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و دولت صهیونیستی اسرائیل به مثابه دو قلوهای خادم آمریکائی عمل کرده و همواره در خدمت به اربابان‌شان جنگ و درگیری نظامی در خاورمیانه شکل داده‌اند. این جنگ همچنین با هدف کشتار خلقهای تحت ستم فلسطینی و عرب و سرکوب جنبش انقلابی آنها علیه سلطه صهیونیسم و امپریالیسم و بنیادگرایی اسلامی است. از همین روست که هرگز نباید فراموش کرد که خاورمیانه عاری از جنگ و درگیری مستلزم نابودی سلطه امپریالیسم و صهیونیسم و بنیادگرائی اسلامی به مثابه ابزارهای گسترش سلطه امپریالیسم،این دشمن اصلی خلق‌های خاورمیانه می‌باشد.

وظیفه نیرو های انقلابی است که ماهیت ارتجاعی درگیری های ددمنشانه در خاورمیانه و نیروهای درگیردر آن و جنگ کنونی دو نیروی بنیاد گرای یهودی و اسلامی یعنی دولت صهیونیستی اسرائیل و حزب الله در لبنان را برای توده‌های ستمدیده این منطقه توضیح داده و بکوشند انرژی انقلابی آنان را جهت نابودی دشمنان‌شان کانالیزه نموده و سازمان دهند. 

مرگ بر دولت صهیونیستی اسرائیل و رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی، این دو نیروی جنگ‌افروز در خاورمیانه.

نابود باد امپریالیسم، دشمن اصلی خلق‌های خاورمیانه و جهان.

چریکهای فدائی خلق ایران

۶ مهر ۱۴۰۳ براتر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴


Google Translate