جنگ‌های ارتجاعی منطقه‌ی خاورمیانه و دیگر جنگ ها …

همکاران و هم رزمان، ضروریست ما بدانیم که جنگ‌های کنونی سرمایه جهانی جنگی توصعه طلبانه، ضد انسانی  و بدنبال تسخیر و تصا‌حب نیروی کار ارزان است.

جنگ‌های ارتجاعی منطقه‌ی خاورمیانه و دیگر جنگ ها مثل جنگ روسیه و اوکراین  جنگی علیه ما کارگران و مزد بگیران است

دولت ارتجاعی اسراِئیل به نمایندگی از دولت‌های ارتجاعی سرمایه داری غربی از یک سو و سوی دیگر ارتجاع سیاه سرمایه داری با حاکمیت و تفکر اسلام سیاسی دستشان تا آرنج در خون کارگران و مزدبگیران جهان بخصوص خاورمیانه  است

نباید در مقابل درنده خویی، سرکوب و جنایت دول سرمایه داری غربی و نماینده اش دولت اشغال گر و آپارتاید و ضد بشری اسرائیل از افشاگری چشم پوشید. چهره‌های به ظاهردموکرات و در اساس ضد انسانی و ضد کارگران و مزدبگیران سرمایه داران جهانی و بخصوص دولت‌های سرمایه داری غرب که خود را مدافعان حقوق بشرو دموکراتیک در جهان می دانند را ضروری است هرچه وسیعتر برای همکاران، روشنفکران طبقه‌ی کارگران و کارگران و مزدبگیران افشا کرد. همچنین استثمارگران و آدم کشان سرمایه داری اسلام گرای منطقه را هم که با ابزارهای دروغین کمک و حامی مردم فلسطین و دیگر کارگران و مزدبگیران منطقه وارد میدان شده اند و به شیوه‌ای دیگر خون انسان‌ها را  می مکند و به زیر سلطه در می آورند را هم زمان افشا کنیم. جنگ ارتجاعی منطقه‌ی خاور میانه و دیگر جنگ هایی  مثل جنگ روسیه با اکراین و جنگ‌های دیگری که در آسیا و افریقا در حال شعله ور شدن است. این جنگ جنگ ما کارگران ومزد بگیران نیست. سرمایه داران باید بدانند که دشمن طبقاتی ما فقط سرمایه داران و سیستم سرمایه داری است و آزادی ما در گرو نابودی سیستم سرمایه داری و نفی کار مزدی است.

اکنون سیستم سرمایه‌ی جهانی در بحرانی عمیق دست و پا می زند. این سیستم ضد انسانی با جنگ‌های منطقه ای که بر بنیاد رقابت حاد بین بلوک‌های سرمایه داری پایه ریزی شده است، با گوشت دم توپ کردن کارگران ومزدبگیران  به دنبال تصرف کشورها برای بازار فروش و کار ارزان، به هر جنایتی دست زده و دست می زنند.

استثمارگران سرمایه‌ی جهانی از دولت روسیه گرفته که حاکمیت سرمایه داری توتالیتر را نمایندگی می کند و دولت‌ اوکراین که به نمایندگی از دولت‌های سرمایه داری غربی بخصوص آمریکا، برای مقاصد شوم خود کارگران و مزدبگیران را گوشت دم توپ کرده اند. اخبا از اوکراین و روسیه گویای این است که به مرور سربازان از دوطرف  جنگ خواهان ادامه‌ی جنگ نیستند. یا به جبهه جنگ نمی روند و یا از کشور فرار می کنند طبق آماری که از طریق روزنامه های منتشر شده حدود ۶۰۰ هزار جوان اوکراینی از ترس ورود به جنگ به کشورهای اروپایی فرار کرده اند. طبق آماریکه operational data portal  در تاریخ ۲۴.۰۹.۲۰۲۴ منتشر کرده اس حدو  ۶ میلییون و ۱۵۴۰۰۰ نفرد به اروپا فرار کرده اند. البته از فرار سربازان روسی اطلاعی در دست نیست و لی نا رضایتی در بین سربازان روسی به مرور بالا می گیرد. از سوی دیگر دولت ارتجایی و آپارتاید اسرائیل انسانهای بیگناه فلسطین و لبنان را به خاک و خون کشیده است و این روند ادامه دارد و دولت های غربی هم از این روند پشتیبانی می کنند. در سوی دیگر ارتجاع سرمایه داری اسلامی منطقه مثل: حماس، حزب الهه لبنان، ایران و ارتجاعیون منطقه  کارگران و مزدبگیران را سپر بلای خود کردند.  

در این برهه‌ی زمانی جنگی که در اروپا بین روسیه و دولت اوکراین به نمایندگی از دولت های غربی شروع شده جنگی ارتجاعیی  است که بر اثر رقابت های جهانی و برای تسخیر بازار ارزان کار و گسترش استثمار و به بند کشیدن کارگران و مزدبگیران ادامه می یابد و کارخانه های اسلحه سازی در بهترین موقعیت قرار دارند و وسیله برای ترور و تیرباران و کشتن انسان‌ها می سازد.

دست دولتهای سرمایه داری غربی که از آستین دولت ارتجاعی اسرائیل نمایان است ازبخاک و بخون کشیدن کارگران و مزدبگیران بخصوص کارگران ومزدبگیران فلسطین و لبنان کوتاه.

دست دولت‌های سرمایه داری به اصطلاح شرقی مثل چین و روسیه و … از به استثمارکشیدن کارگران و مزدبگیران منطقه‌ خلیج فارس وجهان  بخصوص ایران کوتاه.

دست ارتجاع سرمایه داری اسلامی ایران و ارتجاع منطقه ازسرکوب و به خاک و خون کشیدن کارگران و مزدبگیران کوتاه.

زنده باد خود رهایی کارگران و مزدبگیران منطقه‌ خاور میانه، روسیه ، اوکراین و جهان بخصوص ایران

رهایی ما کارگران فقط به دست خودمان ممکن است، رهایی ما زمانی امکان پذیر است که کار مزدی از میان بر داشته شود.

نابود باد سیستم سرمایه داری و حاکمیت ارتجاعی جمهوری اسلامی در ایران

نابود باد سیستم سرمایه داری جهانی

زنده باد حاکمیت سیاسی و اقتصادی شوراهای کارگران و مزدبگیران

علی برومند

نهم مهر۱۴۰۳

۳۰.۰۹.۲۰۲۴


Google Translate