معدن‌چیان طبس هم «نان به قیمت جانشان» بود

معدن‌چیان طبس هم «نان به قیمت جانشان» بود

فاجعه معدن طبس که جان ۵۰ کارگر را گرفت، یک حادثه نبود یک جنایت بود. جنایتی که قابل پیشگیری بود اگر چنین حکومت فاسدی سر کار نبود و اگر مشتی انگل سرمایه‌دار از حمایت همه جانبه حکومت و ارگان‌های مختلف آن برخوردار نبودند. معدنچیان طبس هم مانند کولبران و سوخت‌بران نان را به قیمت جانشان می‌خورند.

معدنچیان هم با کار طاقت فرسا، در ناامن ترین شرایط کار ‌می‌کنند تا حقوقی سه بار زیر خط فقر به آنها پرداخت شود. هشدار میدهند که معدن ناامن است اما کسی گوشش بدهکار نیست و حالا وزیر کار حکومت بی شرمانه میگوید کارفرمای معدن «تمام ضوابط و استانداردها را رعایت کرده بود» و رئیس جمهور اسلامی می‌گوید تقصیر تحریم‌ها بود.

این جنایت هر روزه علیه توده کارگر در سراسر ایران است.کولبران و سوخت‌بران در کردستان و  سیستان و بلوچستان و کارگران معدن درد مشترکی دارند، درد نان، درد ناامنی، درد بی‌حقوقی و هزار درد دیگر. همه آنها جانشان را به خطر می‌اندازند برای یک زندگی بخور و نمیر. زندگی ای که حکومت اسلامی به آنها تحمیل کرده است.

کانال کولبران و سوخت‌بران صمیمانه با کارگران معدن طبس و خانواده‌های جانباختگان و مصدومان این معدن اظهار همدردی می‌کند و کولبران و سوخت‌بران، مردم کردستان و سیستان و بلوچستان و همه مردم ایران را به دادخواهی از کارگران معدن فرامی‌خواند.

 کانال کولبران و سوختبران

۴ مهر ۱۴۰۳

https://t.me/Mehr22Justice

Mehr22Justice@gmail.com


Google Translate