بیانیه به به یاد خدانور و همه جان‌باختگان جمعه خونین زاهدان

بیانیه به به یاد خدانور و همه جان‌باختگان جمعه خونین زاهدان

به نام آزادی و برابری!

با قلبی آکنده از اندوه و خشم، یاد و خاطره جان‌باختگان مظلوم جمعه خونین زاهدان را گرامی می‌داریم و به شدت به سرکوب وحشیانه مردم بی‌گناه و بی‌دفاع این منطقه اعتراض می‌کنیم. این فاجعه هولناک که در تاریخ معاصر ایران به‌عنوان یکی از دردناک‌ترین و شرم‌آورترین رویدادها ثبت خواهد شد، بار دیگر ماهیت ستمگرانه و سرکوبگر رژیم جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

ما به‌عنوان بخشی از مردم ایران و جامعه جهانی، خواستار پیگیری فوری و شفاف این جنایت از سوی مراجع بین‌المللی و مستقل هستیم. حمله بی‌رحمانه به مردم بی‌گناه زاهدان در حالی رخ داد که آنها تنها برای حقوق انسانی و مطالبات مشروع خود تجمع کرده بودند. کشته شدن ده‌ها تن از مردم مظلوم از جمله زنان و کودکان، لکه ننگی بر پیشانی این رژیم است که هرگز از یاد نخواهد رفت.

رژیم جمهوری اسلامی، با بهره‌گیری از ابزارهای خشونت‌آمیز و سرکوب سیستماتیک، تلاش می‌کند صدای حق‌طلبی و اعتراضات مشروع مردم را خاموش کند؛ اما ما به این رژیم هشدار می‌دهیم که سرکوب، ظلم، و ترور هرگز راه‌حل مسائل نخواهد بود و این مردم بزرگ و مقاوم هرگز در برابر این ظلم‌ها سر خم نخواهد کرد.

ما ضمن محکومیت این جنایت و ابراز همبستگی با خانواده‌های جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان، از تمامی نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با اتخاذ تدابیر لازم و فشارهای بین‌المللی، رژیم جمهوری اسلامی را وادار به پاسخگویی در قبال این جنایت‌ها کنند.

اینک بیش از هر زمان دیگری، اتحاد و همبستگی مردم ایران برای پایان دادن به ظلم و استبداد ضرورت دارد. یاد خدانور لجه ای و همه جان‌باختگان جمعه خونین زاهدان  همواره در دل ما زنده خواهد ماند و ما هرگز در راه آزادی و عدالت از پا نخواهیم نشست.

زن زندگی آزادی!

مرگ بر استبداد، زنده باد آزادی!

آزادی برابری اداره شورایی!

گرایش کمونیسم شورایی

سوم مهرماه ۱۴۰۳ / ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴


Google Translate