اخباروگزارش های کارگری ۴ مهرماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۴ مهرماه ۱۴۰۳ 

ده ها کارگر معدن زغال سنگ معدنجو طبس و خانواده هایشان قربانی طمع ورزی و سوداندوزی کارفرمایان و دستگاه رهبری

کارگران و مدافعان حقوق انسان تسلیئت تسلیئت

– ابراز همدردی فرهنگیان لنگرود با خانواده‌های کارگران کشته شده در معدن طبس

– کانون نویسندگان ایران:

کشته‌شدن معدنچیان؛ تبعی، نه «طبیعی»!

– پیام ریحانه انصاری نژاد، ناهید خداجو و نسرین خضر جوادی از بند زنان زندان اوین پیرامون فاجعه معدن معدنجو

– ابراز همدردی وهمبستگی دانش آموز شهر انابد با همکلاسی خود فرزند یکی ازکارگران  جان باخته معدن زغال سنگ معدنجو طبس

– اعتصاب و تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان کماکان ادامه دارد

– ادامه اعتراضات کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران با برپایی تجمع در تبریزبرای چهارمین روز متوالی

– ادامه تجمع اعتراضی صدها کارگر معدن زغال سنگ طزره نسبت به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  

– تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

– اعتصاب وتجمع پرستاران بیمارستان های یزد مقابل دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد دراعتراض به پرداخت نشدن مطالبات وعدم برخورداری از حق سختی کار و…

– تجمع اعتراضی جمعی از کارگران بازنشسته خوزستان نسبت به مشکلات بیمه درمانی و عدم برخورداری  از حق بیمه رایگان مقابل ساختمان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و شهرستان های باوی،سوسنگرد،حمیدیه و کارون

– تجمع اعتراضی صیادان دیر نسبت به صید ترال ماهیان یال اسبی مقابل فرمانداری

– کاهش اضافه کاری رانندگان سامانه ۳ توسط مدیریت و عوامل بهره برداری آن سامانه

– در پی رد اعتراض محمدحسین سپهری، این معلم زندانی از آموزش و پرورش اخراج شد

– بازهم واژگونی سرویس رفت و آمد کارگران؛اینبار مصدومیت ۹ کارگر کارخانه کاشی ساناز یزد

– جان باختن یک کارگرمعدن سنگ دولومیت ملوسان نهاوند براثر واژگونی لودر

– جان باختن یک کارگرجوان درسلماس براثر سقوط از ارتفاع

*******

*ابراز همدردی فرهنگیان لنگرود با خانواده‌های کارگران کشته شده در معدن طبس

فرهنگیان شهرستان لنگرود روز گذشته(سه شنبه ۳ مهر) در هوای بارانی با خواندن متن‌ها، اشعار و اعلام ۳۰ ثانیه سکوت با خانواده‌های جانباختگان مظلوم معدن در استان خراسان (شهر طبس) ابراز همدردی کردند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*کانون نویسندگان ایران:

کشته‌شدن معدنچیان؛ تبعی، نه «طبیعی»!

روز سه‌شنبه ۳۱ شهریورماه بر اثر نشت گاز و وقوع انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس دها کارگر کشته و زخمی شدند. خبرگزاری‌ها ابتدا از کشته شدن ۳۸ کارگر و مفقود شدن ۱۴ تن دیگر خبر دادند. اکنون خبرها حاکی از کشته‌ شدن ۵۲ تن از کارگرانی است که در تونل‌های این معدن مشغول کار بودند و عملیات امداد تنها برای بیرون آوردن اجساد ادامه دارد. برخی دیگر از کارگران حاضر در این معدن نیز دچار جراحات شدید و مسمومیت گازی شده‌اند.

اخبار منتشرشده پیرامون این فاجعه حکایت از وضعیتی جانکاه و هولناک پیش و پس از آن دارد؛ سایر معدن‌چیان این معدن از «شکایت و هشدار مداوم کارگران» درخصوص عدم‌ایمنی و تجهیزات کافی پیش از وقوع این انفجار خبر داده‌اند. خانواده‌ی کشته‌شدگان هم در رنج و سرگردانی به سر می‌برند و برخی اعلام کرده‌اند که «پول حمل جنازه‌ی عزیزان‌مان را هم خودمان باید بدهیم» و «فقط چند تکه یخ می‌دهند تا روی اجساد بگذاریم». هم‌چنین در خبرها آمده که گزارش‌گران صدا و سیمای حکومت به برخی کارگران و بازماندگان حکم کرده‌اند که چه بگویند و چه نگویند!

این فشارهای مضاعف بر کارگران و خانواده‌ی کشته‌شدگان در شرایطی رخ می‌دهد که، حتی به گفته‌ی برخی مسئولان حکومت، در این معدن «حداقل ایمنی» هم رعایت نشده است.

مسئولان و خبرگزاری‌های «رسمی» مدام با عنوان «حادثه» و «سانحه» از چنین فجایعی نام می‌برند و همه دست‌به‌کار «طبیعی»نماییِ وقوع و تکرار آن‌ها هستند. اما هیچ جزئی از این گونه فجایع «طبیعی» نیست. آن‌جا که هستی و حیات کارگران در گرو وضع و اجرای قوانینی استثمارگرانه قرار گرفته‌ است، آن‌جا که حق راه‌اندازی هرگونه اجتماع و تشکل مستقل از آنان سلب شده است، اگر هم «حادثه»‌ای در کار باشد، حادثه‌ای پیشاپیش سازمان‌یافته خواهد بود.

آمار رسمی «پزشکی قانونی» از قریب به دو هزار کشته و ۲۷ هزار مصدوم «حوادث کاری» در سال ۱۴۰۲ خبر می‌دهد. به این آمار اگر شرح وضع معیشتی کارگران را هم بیفزاییم روشن می‌شود که جمع کثیری از آنان در گیرو‌دار زنده‌ماندن هستند و زندگی نمی‌کنند؛ چنان‌که شرح جزئیات انفجار معدن طبس و نیز وضع حقوق و امکانات کارگران آن گواه همین استثمار اسفناک است.

کشته شدن معدنچیان طبس اولین مورد از این دست نیست و اگر این وضع ادامه یابد آخرین هم نخواهد بود. چنین وقایعی هربار، هم بارآور خشم و هم‌دردی عمومی است و هم این پرسش‌ها را طنین‌انداز می‌کند: چرا صدای این کارگران به جایی نرسیده است؟ چرا اکنون صدای بازماندگان به جایی نمی‌رسد؟ چرا صدای کارگران شازند و طزره و … به جایی نرسید؟

پاسخ روشن است، و در جریان اعتراض‌های گسترده‌ی این سالیان روشن‌تر شده است؛ حق متشکل‌شدن آزادانه‌ی کارگران، حق تجمع و حق آزادی بیان بدیهی‌ترین و پایه‌ای‌ترین حقوقی است که آنان را از تک‌افتادگی و بی‌صدایی در می‌آورد. امکانی که استقلال جمعی آنان را تضمین می‌کند تا خود عامل بیان و تحقق خواسته‌هایشان باشند و دیگر فرمان «چه بگویید و چه نگویید» در کار نباشد. 

و بی‌تردید تنها از این مجرا، و نه از مجرای دل بستن به وعده‌ها و نمایش‌های مکرر و بی‌حاصل مسئولان حکومت است که امکان تغییر نسبی وضعیت جانکاه کارگران ممکن خواهد شد. تا مگر انفجاری دیگر و فاجعه‌ای دیگر در کار نباشد؛ تا مگر از این پس آمار تکان‌دهنده‌ی کشته‌شدن کارگران «طبیعی» جلوه داده نشود!

*پیام ریحانه انصاری نژاد، ناهید خداجو و نسرین خضر جوادی از بند زنان زندان اوین پیرامون فاجعه معدن معدنجو

فاجعه ای دیگر برای کارگران معدن طبس و قربانی شدن بیش از ۵۰ نفر از کارگران  بدلیل ایمن نبودن محیط کار، کارگران را هم چون همیشه به قتلگاه فرستاد و خانوده های بسیاری را از داشتن عزیزانشان محروم کرد.

ما فعالین کارگری که برای پیگیری مطالبات خود و دیگر کارگران در زندان بسر میبریم تاثر و تالم خود را از این مصیبت وارده اعلام میداریم و به خانواده های این عزیزان و طبقه کارگر ایران تسلیت میگویم.

فعالین کارگری

ریحانه انصاری

نسرین خضری جوادی

ناهید خداجو

بند زنان اوین ۱۴۰۳/۷/۴

*ابراز همدردی وهمبستگی دانش آموز شهر انابد با همکلاسی خود فرزند یکی ازکارگران  جان باخته معدن زغال سنگ معدنجو طبس

یکی از دانش آموزان دبستان مهرعظام  شهر انابد در استان خراسان رضوی با کشیدن نقاشی با همکلاسی خود از فرزندان یکی از کارگران جان باخته معدن زغال سنگ معدنجو طبس ابراز همدردی وهمبستگی کرد.

*اعتصاب و تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان کماکان ادامه دارد

روزچهارشنبه ۴ مهر، کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهربه اعتصاب و تجمعشان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان،ادامه دادند.

یکی از کارگران حق طلب به خبرنگاررسانه ای گفت:روز یکم مهر ماه جلسه‌ای با مدیرعامل با حضور اداره کار و نماینده کارگران برگزار شد و به ما گفته شد به دلیل اینکه مدیرعامل شرکت قدرت اجرایی ندارد. آنها تا ۴۸ ساعت فرصت خواستند مطالبات کارگران را به اعضای هیات مدیره انتقال دهند و نتیجه به کارگران داده شود.

وی افزود: امروز چهارشنبه بیش از ۲۴ ساعت از آن زمان گذشته و متأسفانه هنوز کارفرما به کارگران پاسخ نداده و مطالبات پابرجا مانده است.

یکی از کارگران در تشریح مطالبات خود و همکارانش گفت: اجرای طبقه‌بندی کارگران پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی کارگران قراردادی، پرداخت پتروکارت به همه کارگران، پرداخت منظم حق اعیاد و روزهای مناسبتی، پرداخت حق پاداش و بهره وری، رفع مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، اجرای درست مصوبات صورتجلسه (۱۵ آذرماه ۱۴۰۱)، شفافیت در رابطه با سهم آورده وام دریافتی بانک قرض الحسنه مهر ایران، شفاف‌سازی تعداد نفرات عضو تعاونی مسکن و مقدار زمین‌های تحویل شده، اختصاص سهمیه به کارگران پیمانکاری برای تبدیل وضعیت شغلی، مشخص شدن سود سهام شرکت و حسابرسی آن برای تامین منابع مالی مطالبات کارگران، بالابردن میانگین اضافه کاری ماهانه نیروهای قراردادی و شرکتی از جمله مطالبات ما است.

این کارگر با بیان اینکه عمل به توافقات خواسته‌ی دیگر کارگران است، در پایان گفت: طبق توافقات لفظی که با مدیرعامل با حضور نماینده اداره کار داشتیم، کارگران در انتظار پاسخ هستند.

یادآوری:ادامه اعتصاب و تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

بستری شدن ۲ نفر کارگران دربیمارستان  یکی بدلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما ودیگری بدلیل گرمازدگی

روزسه شنبه ۳ مهر ، کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهربه اعتصاب وتجمعشان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان،ادامه دادند.

در تجمع امروز دو نفر از کارگران این شرکت یکی به دلیل گرما و دیگری که نماینده کارگران است به دلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما روانه بیمارستان شدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز با بیان اینکه کارگران پیمانکاری این شرکت طی شش روز گذشته در اعتراض به‌ عدم اجرای تبدیل وضعیت و  اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی در عین حال‌نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند، به خبرنگار رسانه ای  گفت: مسئله‌ی مهم‌تر، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است؛ به عنوان نمونه «پترو کارت» که (برای استفاده از مجموعه‌ای فرهنگی، ورزشی، رستوران) به نیروهای قراردادی و رسمی بصورت یکساله داده می‌شود به کارگران پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد. پیش از این مبلغ کمی فقط برای رستوران تعلق می‌گرفت.

این کارگر در ادامه بیان کرد: در عین حال «پاداش بهره وری نفت» که طبق قانون باید از طرف شرکت نفت یکسان به حساب رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها واریز شود، یا به حساب ما کارگران پیمانکاری پرداخت نمی‌شود و اگر هم پرداخت شود، یک سوم مبلغ واریزی رسمی‌ها است. همچنین پرداخت مزایای رفاهی و مناسبتی کارگران پیمانکاری یک سوم مبلغ واریزی برای کارگران رسمی و قراردادی است که آن هم با تاخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

این کارگر اضافه کرد:مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی کارگران همچنان ادامه دارد و کارگران در وضعیت بد درمانی به سر می‌برند.

وی گفت:مجموع مطالبات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردر حالی پیگیری می‌شود که در تجمع امروز دو نفر از کارگران این شرکت یکی به دلیل گرما و دیگری که نماینده کارگران است به دلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما روانه بیمارستان شدند.

او با بیان اینکه کارفرما از روز سه شنبه (۲۶شهریور) که اعتراضات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن تشدید شد، در کارخانه حضور فیزیکی ندارد، گفت: آنها حاضر نیستند به تعهدات خود در برابر کارگران عمل کنند.

*ادامه اعتراضات کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران با برپایی تجمع در تبریزبرای چهارمین روز متوالی

روزچهارشنبه ۴ مهر برای چهارمین روز متوالی، کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزدست به تجمع  مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز زدند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران با برپایی تجمع در تبریزبرای سومین روز متوالی و  در اردبیل برای دومین روز متوالی

روز سه شنبه ۳ مهر، کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزبرای سومین روز متوالی و کارگران رسمی شرکت مخابرات اردبیل برای دومین روز متوالی دست به تجمع زدند.

خروج کمک هزینه های رفاهی از فریز ، پرداخت مابه التفاوت کمک هزینه های رفاهی سالهای ۹۵ و۹۶ ، پرداخت پاداشهای بهره وری از سال ۹۹، اجرای کامل و بدون تنازل آیین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال۸۹  شرکت مخابرات و تعین تکلیف صندوق پس انداز کارکنان و احیای فعالیت آن ، پرداخت مطالبات معوق از شرکت‌های بیمه از جمله خواسته های کارگران تجمع کننده است.

*ادامه تجمع اعتراضی صدها کارگر معدن زغال سنگ طزره نسبت به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  

روزچهارشنبه ۴ مهر،صدها کارگر معدن زغالسنگ طزره به تجمعشان در اعتراض به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت درمحل کارشان ادامه دادند وخواهان حذف پیمانکاران شدند.

این کارگران که تعداد آن‌ها تا حدود ۱۴۰۰نفر برآورد شده است،به خبرنگاررسانه ای گفتند: امروز اعتراض کارگران پیمانکاری و قراردادی با همراهی سایر کارگران و کارکنان شاغل در معدن طزره گسترده‌تر شده است.

یکی از کارگران نیزگفت: اعتراضات کارگری در حالی از روز دوشنبه (دوم مهر) ادامه دارد که پیش از این کارگران قراردادی و پیمانکاری برای وصول مطالبات خود دست به اعتراض زده بودند اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

کارگران معترض در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کارگران در اجتماع امروز خود بر حذف پیمانکاران تاکید کردند، افزودند: در معدن زغالسنگ طزره تاحدود هزار کارگر به صورت قراردادی مشغول کارند که از شرایط کار با پیمانکاران رضایت ندارند.

کارگران معدن زغالسنگ طزره در ادامه درباره سایر مطالبات خود گفتند: از دیگر خواسته‌های اصلی ما «افزایش حقوق حداقلی برای بهبود وضعیت معیشتی‌کارگران»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «رفع مشکلات بازنشستگی با درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست»، «تامین امنیت شغلی کارگران» و «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران» است که تاکنون اهمیتی از سوی مسئولان به این حقوق قانونی داده نشده است.

کارگران گفتند: بیشتر نارضایتی ما به این جهت است که شرکت البرز شرقی سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در لحاظ کردن ایمنی کار کارگران و مهیا کردن مطالبات کارگران ندارند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران معدن زغالسنگ طزره نسبت به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  برای سومین روز متوالی

روزسه شنبه ۳ مهر برای سومین روزمتوالی+، کارگران معدن زغالسنگ طزره برای اعتراض به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  در محل کارشان تجمع کردند.

یکی از کارگران حق طلب معدن زغالسنگ طزره به خبرنگاررسانه ای گفت: در حال حاضر شمار زیادی از کارگران شرکتی به دلیل مشکلات بازنشستگی پیش از موعد و بابت درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه‌ای از سوی برخی پیمانکاران پیشین دچار مشکل شده و نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. در عین حال تعدادی از کارگران تحت مسئولیت پیمانکار در معدن طزره مشغول کارند که بدنبال تبدیل وضعیت شغلی خود با حذف پیمانکار هستند.

او گفت: از قرار معلوم مدیرعامل شرکت البرز شرقی با حضور در جمع کارگران معترض در روستای طزره وعده پیگیری مشکلات درج عناوین شغلی غیر واقعی کارگران شرکتی را حداکثر تا دوماه آینده داده است. مطالبه دیگر کارگران پیمانکاری حذف پیمانکار بود که قرار شده این موضوع از سوی مدیرعامل به اعضای هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان کارفرمای اصلی انتقال داده و برای آن چاره اندیشی شود.

این کارگر با بیان اینکه ما خواهان رفع مشکلات بیمه‌ای خود هستیم، افزود: در حال حاضر کارگران شرکتی به اعتراض خود خاتمه داده اما کارگران پیمانکاری خسارت دیده تصمیم دارند تا زمانی که به نتیجه قطعی نرسیده و پاسخ مشخصی از مسئولان دریافت نکرده‌اند به اعتراض خود ادامه دهند.

*تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

برپایه فیلم وتصویر منتشره درشبکه های اجتماعی،روزچهارشنبه ۴ مهر، آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت خودرا به تهران رساندند و مقابل مجلس تجمع کردند.

*اعتصاب وتجمع پرستاران بیمارستان های یزد مقابل دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد دراعتراض به پرداخت نشدن مطالبات وعدم برخورداری از حق سختی کار و…

براساس فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی،روز چهارشنبه ۴ مهر، پرستاران بیمارستان های یزد برای اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات وعدم برخورداری از حق سختی کار و….دست به تجمع مقابل دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد زدند.

*تجمع اعتراضی جمعی از کارگران بازنشسته خوزستان نسبت به مشکلات بیمه درمانی و عدم برخورداری  از حق بیمه رایگان مقابل ساختمان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و شهرستان های باوی،سوسنگرد،حمیدیه و کارون

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از تجمع اعتراضی روزچهارشنبه ۴ مهر جمعی از کارگران بازنشسته خوزستان نسبت به مشکلات بیمه درمانی و عدم برخورداری  از حق بیمه رایگان مقابل ساختمان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و شهرستان های باوی،سوسنگرد،حمیدیه و کارون،می باشد.

خواسته های تجمع کنندگان حذف “بیمه های تکمیلی آتیه سازان” و حضور در جلسه و اعتراض به  مدیریت کانون بازنشستگان در  عدم پیگیری و اجرای ماده ۵۴ تامین اجتماعی مبنی بر “الزام درمان رایگان” و مواد ۹۶ و ۱۱۱تامین اجتماعی می باشد.

*تجمع اعتراضی صیادان دیر نسبت به صید ترال ماهیان یال اسبی مقابل فرمانداری

روزچهارشنبه ۴ مهر، صیادان دیر برای اعتراض به صید ترال ماهیان یال اسبی مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان بوشهر تجمع کردند.

یکی از صیادان دیربه خبرنگاررسانه ای گفت: صیادان بندر دیر با زحمت زیاد در گرما و سرما و هزینه‌های زیاد چیزی عاید آنان نمی‌شود.

وی افزود: باید مجوز صید این کشتی‌ها که صید آنان به شکل کف روب و ترال است ، متوقف شود.

وی بیان کرد: صیادان که قشر عظیمی از جامعه هستند حامی و بیمه ندارند.

این صیاد دیری اضافه کرد: اشتغال در عرصه صید و صیادی سخت‌ترین کار است، و اکنون فعالیت این کشتی‌ها در صید ماهیان یال اسبی با روش ترال تمدید و به ذخایر دریایی خسارت وارد شده است.

یکی دیگر از صیادان نیزگفت: این نوع کشتی‌ها علاوه بر فعالیت صید ماهی یال اسبی ضربه مهلکی به زیستگاه آبزیان وارد می‌کنند.

وی گفت: این کشتی‌های صیادی در مناطقی اقدام به صید آبزیان می‌کنند که صیدگاه بومی است و طبق قانون این کشتی‌ها باید در عمق بالای ۵۰ متر دریا فعالیت صید و صیادی کنند.

*کاهش اضافه کاری رانندگان سامانه ۳ توسط مدیریت و عوامل بهره برداری آن سامانه

طبق گزارش های ارسالی همکاران به سندیکا، مدیر ناکارآمد سامانه ۳ آقای لطفی زاده اضافه کاری رانندگان را از مورخه ۲۹ شهریور، روزانه به مقدار نیم الی چهل دقیقه کاهش داده و دوباره این مدیران نالایق دست تو جیب رانندگان کرده اند. البته رانندگانی که در سال های آخر خدمت می باشند به دلیل تاثیر میزان پرداخت حق بیمه در حقوق بازنشستگی بیشتر متضرر می شوند. ولی متاسفانه مدیریت سامانه با بی توجهی به معیشت رانندگان، آنان‌ را دچار ناراحتی و نارضایتی در محیط کار نموده است. در عین حال، مدیریت، با وجود کاهش اضافه کاری رانندگان، با کمال پررویی از آنان می‌خواهد با ترافیک سرسام آوری که در سطح شهر وجود دارد، نیم راه‌های بیشتری در خط مسافر جابجا کنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مدیر سامانه هشدار می‌دهد که دست از تصمیماتی که معیشت رانندگان را محدود و شرایط کاری‌شان را سخت تر می‌کند بردارد و اضافه کاری آنان را طبق روال قبلی اعمال و پرداخت نماید.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۴ مهر ۱۴۰۳

*در پی رد اعتراض محمدحسین سپهری، این معلم زندانی از آموزش و پرورش اخراج شد

علی‌اکبر رشیدی، رئیس شعبه ۲۵ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری با رد اعتراض محمدحسین سپهری حکم اخراج این معلم زندانی از آموزش و پرورش پس از ۲۶ سال تدریس، را تأیید کرد.

بنابر دادنامه منتشر شده، این حکم بر اساس «گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی» صادر شده و به «سه فقره محکومیت اداری یا تخلفات مشابه» در دادنامه اشاره شده که روشن نیست مصداق‌های این «تخلفات» چه بوده است.

محمدحسین سپهری، دبیر فیزیک باسابقه دبیرستان، فعال مدنی، و از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت پرونده سازی و تسویه معلمان فعال توسط هیات‌های تخلفات اداری خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط این #معلم_زندانی و سایر کنشگران صنفی و لغو محکومیت‌، مختومه شدن پرونده‌ها و بازگشت به کار همه‌ی همکاران اخراجی می‌باشد.

*بازهم واژگونی سرویس رفت و آمد کارگران؛اینبار مصدومیت ۹ کارگر کارخانه کاشی ساناز یزد

روزسه شنبه ۳ مهر،مینی‌بوس حامل کارگران کارخانه کاشی ساناز یزد حین انتقال کارگران از کارخانه به محل سکونتشان در بلوار ولایت یزد واژگون شد و ۹ کار مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند .

*جان باختن یک کارگرمعدن سنگ دولومیت ملوسان نهاوند براثر واژگونی لودر

روزچهارشنبه ۴ مهر،یک راننده لودر  معدن سنگ دولومیت ملوسان نهاوند،استان همدان حین کار عملیات برداشت خاک براثرواژگونی لودر جان خود را از دست داد.

*جان باختن یک کارگرجوان درسلماس براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر ۲۶ ساله حین کاردریک ساختمان در حال احداث در خیابان دهخدا شهر سلماس دراستان  آذربایجان غربی بر اثر سقوط از طبقه ششم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate