پاسخی به اراجیف پزشکیان+ مماشات دولت سوئد …

پاسخی به اراجیف پزشکیان و وزیر کارش در مورد معدن طبس

در مورد فاجعه معدن طبس که به مرگ بیش از ۵۰ کارگر منجر شد، وزیر کار جمهوری اسلامی با وقاحت گفته است «معدن کار تمام ضوابط و استانداردها را رعایت کرده بود. این معدن به طور کامل مکانیزه بوده و حادثه در این معدن جزو مواردی است که قابل پیش‌بینی نیست». پزشکیان نیز گفته است «این رخداد از آثار تحریم‌ها ممنوعیت ورود تجهیزات به ایران است».

صرفنظر از تناقض آشکار این دو مقام حکومت، هر دو تلاش می‌کنند اتهامی دامن کارفرما و حکومت را نگیرد. و این در حالی است که کارگران میگویند «هشدار دادیم که معدن پر از گاز است ولی توجه نکردند. ماسکی که به ما میدهند خراب است. ‌از هر ۲۰ نفر فقط به یک نفر ماسک فیلتر‌دار می‌دهند. اگر شرایط استاندارد بود این اتفاق نمی‌افتاد». پدر محمدجواد قاسمی می‌گوید پسرم به مسئولین معدن هشدار داده بود که بلوک c معدن طبس گاز دارد اما آنها به پسرم و بقیه کارگرها گفتند یا با همین شرایط کار کنید یا فرم تسویه حساب را پر کنید. خانواده یکی از جانباختگان می‌گوید حتی پول حمل جنازه عزیزمان را هم خودمان باید بدهیم. بیشرمی مقامات حکومت اسلامی حد و مرزی ندارد. اینها فقط برای جنایت تربیت شده‌اند.

کارگران و مردم به درست انگشت اتهام را متوجه حکومت کرده‌اند و این فاجعه را در پرونده سیاه جمهوری اسلامی ثبت کرده‌اند. همبستگی وسیعی با کارگران معدن و خانواده‌های کارگران جانباخته شروع شده است. این همبستگی‌ها و محکوم کردن‌ها ادامه مبارزه برای به گور سپردن حکومتی است که هر روز فاجعه می‌آفریند و مانع زندگی و خوشبختی مردم است. باید این همبستگی‌ها را گسترش داد. از کارگران مراکز مختلف در سراسر کشور و بویژه کارگران سایر معادن تا دانشجویان و هنرمندان، از دادخواهان تا کولبران و سوخت‌بران و از نویسندگان تا ورزشکاران و همه مردم آزاده باید کنار کارگران معدن طبس قرار گیرند و حکومت را به عنوان مسبب این جنایت هولناک محکوم کنند و خواهان محاکمه مسببین این جنایت شوند. باید گفتمان اعتصاب عمومی را هر چه بیشتر گسترش داد. در خارج کشور باید دست به تجمع و اعتراض زد و موجی از همبستگی با کارگران معدن طبس و سایر معادن به راه انداخت. تا جایی که به کارگران معادن در سراسر کشور مربوط می‌شود باید شبکه‌ای از اتحاد و همکاری در میان آنها ایجاد شود تا با مبارزه‌ای سراسری و قدرتمند مردم را به حمایت از خود فراخوانند و حکومت را وادار به بهبود ایمنی محیط کار و رسیدگی به سایر خواست‌های خود نمایند.

این فاجعه باید همه ما را به تکان وادارد، متحدتر و متشکل‌تر کند و برای سرنگونی عاملین این جنایت مصمم‌تر سازد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴


مماشات دولت سوئد با حکومت جنایتکار اسلامی شدیداً محکوم است!

دادستانی سوئد روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر سپاه‌پاسدارن جمهوری اسلامی را به حملات گسترده سایبری متهم کرده و گفته است که در تابستان سال گذشته یک شرکت ارسال پیامک انبوه در سوئد را هک کرده و از طریق آن پانزده هزار پیامک با ترغیب انتقام از قرآن سوزان به شهروندان سوئدی با هدف ایجاد شکاف در جامعه سوئد ارسال کرده است.

همچنین سازمان امنیت سوئد در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است، سال گذشته فعالیت سایبری گروه هکری «اَنزو تیم» وابسته به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کرده است و موکداً جمهوری اسلامی را جزو سه کشور خطرناک برای امنیت سوئد قلمداد کرده است.

هنوز چند ماهی از افتضاح مبادله شرم‌‌آور حمید نوری توسط دولت سوئد نگذشته است که دو نهاد قضایی و امنیتی سوئد بار دیگر اقدامات خرابکارانه جمهوری اسلامی در سوئد را افشا می‌کنند.

سابقه ممتد اقدامات گسترده تروریستی علیه مخالفین حکومت اسلامی ایران در کشور سوئد بر کسی پوشیده نیست، اما دولت سوئد این بار نیز با ادامه سیاست مماشات، این پرونده خرابکارانه را به بهانه اینکه قادر به بازداشت و به دادگاه کشاندن عناصر سایبری حکومت اسلامی نیست، مختومه اعلام کرده است. در حالیکه به سادگی می‌تواند موضوع را در محاکم معتبر بین‌المللی دنبال کند. دولت سوئد نه تنها اینکار را نکرد بلکه هیچگاه حاضر نشده است که مخالفین جمهوری اسلامی در این کشور را از توطئه‌های جمهوری اسلامی علیه آنان مطلع کند. روشن است که این سازش‌ها دست جمهوری اسلامی را برای تداوم اقدامات جاسوسی و تروریستی باز میگذارد.

ما خواهان اخراج دیپلمات تروریستهای جمهوری اسلامی، بستن سفارتخانه آن که مرکز توطئه و برنامه ریزی برای جنایت و ناامن کردن جامعه سوئد است و بایکوت جمهوری اسلامی هستیم. هرگونه مماشات با جنایتکاران محکوم است. مخالفین و قربانیان این شرارت‌های تروریستی حق دارند و باید از همه این اقدامات علیه جان خود مطلع باشند.

تشکیلات سوئد حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴


Google Translate