اخباروگزارش های کارگری ۳ مهرماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۳ مهرماه ۱۴۰۳ 

ده ها کارگر معدن زغال سنگ معدنجو طبس و خانواده هایشان قربانی طمع ورزی و سوداندوزی کارفرمایان و دستگاه رهبری

کارگران و مدافعان حقوق انسان تسلیئت تسلیئت

– روزدوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ جمعی از دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به کشته‌شدگان معدن طبس اقدام به نصب پلاکاردهای اعتراضی در سطح دانشکده کردند.

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

مرگ کارگران در معدن طبس یک جنایت آشکار

– بیانیه مشترک تشکل های مستقل

سود و سرمایه –  مرگ و سانحه

یک معادلۀ همتراز

– سی‌ و پنجمین هفته کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در ۲۱ زندان مختلف کشور 

«ما را در راه دفاع از حق زندگی زندانیان یاری دهید»

– هشتمین سه شنبه تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری تجمع مجتمع گاز پارس جنوبی

– تجمع اعتراضی خانوادگی  کارگران شرکت نفت و گاز عسلویه ساکن  شهرک‌های مسکونی جم

روزسه شنبه ۳ مهر

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،بهداشت ودرمان،مخابرات و… استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

– ادامه اعتصاب و تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

بستری شدن ۲ نفر کارگران دربیمارستان  یکی بدلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما ودیگری بدلیل گرمازدگی

– تجمع اعتراضی کارگران معدن زغالسنگ طزره نسبت به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  برای سومین روز متوالی

– ادامه اعتراضات کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران با برپایی تجمع در تبریزبرای سومین روز متوالی و  در اردبیل برای دومین روز متوالی

– تجمع اعتراضی کارگران پیمانی شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عیدی و سنوات سال گذشته 

– تجمع اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شیراز نسبت به تصمیم شهرداری مبنی بربه احداث تله کابین در ارتفاعات دراک در پارک کوهستان

– اعتراض دانشجویان علامه تهران با دو خواست روشن: آزادی ضیا نبوی و بازگشت به تحصیل دانشجویان تعلیقی

– ناکارآمدی معاونت فنی و رئیس تعمیرگاه سامانه یک در تعمیر و نگهداری اتوبوس ها 

– لغو کردن مرخصی سالیانه ی کارگران شرکت واحد توسط کارفرما و یا نمایندگان ایشان در سامانه ها

*******

*روزدوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ جمعی از دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به کشته‌شدگان معدن طبس اقدام به نصب پلاکاردهای اعتراضی در سطح دانشکده کردند.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

مرگ کارگران در معدن طبس یک جنایت آشکار

بیش از  ۵۰ همکار کارگر معدنچی ما در طبس بخاطر سودجویی های مشتی سرمایه دار مفتخور  در اثر  انفجار معدن که می شد از آن جلوگیری کرد، جان باختند. یک جنایت واقعی که عاملین آن برای همه معرفه هستند. ما کارگران شاغل در نفت عمیقا در درد کارگران معدن طبس  و خانواده های عزیزشان شریکیم. 

عاملین جنایت در معدن طبس از جنس همان کسانی هستند که بارها و بارها همکاران ما را بخاطر نبود ایمنی محیط کار در دیگر معادن  و دیگر مراکز کارگری و در نفت که یک پارچه خطر است و بارها قربانی داده ایم هستند. همان سودجویان کثیف و جنایتکاری که حاضر نیستند اندک هزینه ای برای ایمن شدن محیط های کار متقبل شوند. حاضر نیستند وقفه ای در چرخه تولیدشان صورت گیرد حتی اگر از قبلا به آنها خطر گوشزد شده باشد و دارند هر روزه جنایت میکنند.  و امروز صحبت از کشتار کارگران در معدن طبس است. فاجعه ای که بیشترین قربانی را  داده است. باید به این بساط چپاول و قلدری و جنایت و بردگی پایان داد. نباید اجازه دهیم که بیش از ما را به کام مرگ بفرستند. این یک درد مشترک است و  پاسخ مشترک می طلبد.  ما هم به کارزار #ایرانم_اعتصاب میپیوندیم. تا کی بردگی و  بازی با جان انسانها. 

*بیانیه مشترک تشکل های مستقل

سود و سرمایه –  مرگ و سانحه

یک معادلۀ همتراز

انفجار معدن طبس خبری بسیار تکان دهنده در تمام کشور بود. اما برای خانواده کارگران معدن که در سوگ عزیزانشان نشسته اند و نیز همۀ کارگران مزدی، آلام این فاجعه التیام ناپذیر خواهد بود. ۵۲ کارگر در حادثه نشت گاز متان و انفجار معدن به کام مرگ فرو رفتند و عده ای دیگر نیز در این حادثه مرگ را به انتظار نشسته اند. مدیران و سرمایه گذاران شرکت معدنجو و مسئولان محلی می گویند از وقوع حادثه «متاثر» شدند و «مترصد» کشف علت حادثه اند. مقامات عالی کشور نیز با «اندوهی بیکران» از این واقعه تلخ می گویند که «وجدانشان جریحه دار شد» و برای التیام اندوه خانواده ها پیام تسلیت فرستادند، و این بود پایان ماجرا.

از منظر کسانی که از معدن، از ماشین آلات، از ساختمان، از کشتی، از قطار، از هواپیما و هر ابزار تولید، فقط سود ثروت خود را در نظر دارند، این حوادث« مشیتی» است که بندگان «ناصالح» با آن وسایل مورد «آزمایش الهی» قرار می گیرند. این آزمایش ها گاهی با قطع دست و اندام های کارگران، با ماشین و ابزار تولید است، گاهی با سقوط از داربست، گاهی با ریزش ساختمان، گاهی سقوط هواپیما و گاهی هم با گاز متان و انفجار معدن. اما این «مشیت الهی» و «بلای آسمانی» هرگز دامنگیر سرمایه داران و مقامات حاکم نمی شود!

این بخشی از قانون نظامی است که وجدان، شرافت، انسانیت آدم هایش بر محور سرمایه می چرخد. کسانی که کار و  حیاتشان برای افزایش سود و بقای حاکمیت سرمایه به خدمت گرفته می شود تا جان در بدن دارند، آزادند استثمار شوند و این افتخار به آنان اعطا می شود که «ام القراء اسلام» بر گردۀ آنان و تکه پاره های استخوان هایشان بنا گردد. ویژگی جامعۀ مدرن، نظامی است که قانون سرمایه بر آن حاکم است و در ایران لباس اسلامی بر تن دارد! هر چیزی در این نظام با منافع سرمایه داری معنی و مفهوم می یابد. عدم ایمنی، فراوانی حوادث کار، بحران، تورم، تضاد، فساد، فرسودگی، ناکارآمدی و دیگر معلول های نظام سرمایه داری در فرهنگستان طبقه مسلط جامعه مفهوم جدیدی پیدا می کند به نام «ناترازی». این ناترازی ها در جایگاه مختلف از مفاهیم خاصی برخوردار می گردند. در صنایع، و نیروگاه های برق و آب و گاز و بهداشت و … که از فرسودگی و عدم بازسازی رنج می برند به ناترازی فاجعه بار رسیده است! در بنگاه های مالی و منابع پولی و تخصیص بودجه به نوعی عمل می کند که جیب عاملان آنها را انباشته تر کند. هرجا که نیاز به عمران و نوسازی و ایمن سازی باشد، از سرمایه گذاری سرباز می زنند و ایمنی و آسایش و رفاه اجتماعی را فدای دزدی ها، فساد و رانت خواری های خود می نمایند. بعد نامش را ناترازی بین واقعیت موجود و افزایش مصرف آنها از سوی مردم می گذارند. اما یک طرف همۀ این ناترازی ها همواره سرمایه و سود است که باید به بهای استثمار و رنج دائمی کارگران و به بهای حوادثی که به مرگ، نقص عضو یا معلولیت کارگران منجر می شوند، و در اکثریت عظیم موارد قابل پیش بینی و پیشگیری هستند، «همتراز شود»، یعنی سود آوری سرمایه به هر قیمت تثبیت گردد و به حد اکثر خود برسد: این است منطق سرمایه و این است منطق کارگزاران پلید آن که به شیوه های مختلف می کوشند بر چشمان کارگران و توده های مردم خاک بپاشند و آنها را از دیدن حقایق محروم سازند.

در حادثه نشت گاز و انفجار معدن ذغال سنگ طبس، کارگر معدنکار با بغض و اشک می گفت: «اگر دستگاه های تهویه و اعلام نشت گاز سالم بود و به کار گرفته می شد این حادثه که شبیه قتل و کشتار عمدی کارگران است هرگز اتفاق نمی افتاد.» این واقعیتی از ناترازی موجود در جامعه است که از زبان کارگران بیان می شود. در نظام سرمایه داری ناترازی ها را باید در تضاد میان منافع توده های کارگر و زحمتکش و منافع طبقه سرمایه دار و دارای جامعه دید که از سوی حاکمیت ها و دولت ها اعمال می گردد. آری ناترازی ها را باید از جمله استثمار مطلق کارگران، حوادث کار و اهمیت ندادن به ایمنی کارگران به خاطر کاهش هزینه های تولید و در نتیجه بالابردن سود، تورم و افزایش قیمت ها، فقر و فلاکت توده مردم و بحران های ساخته حاکمیت ها دانست؛ که راه حلی جز رفع ستم و تغییر بنیادی در جامعه و کاهش رنج و التیام غم و درد مردم زحمتکش ندارد.

اما فهم علت اصلی رویدادهای ناگوار جامعۀ سرمایه داری و به طور کلی شناخت علل استثمار و رنج کارگران و دیگر توده های زحمتکش در این نظام، کافی نیست. باید برای تغییر اساسی این وضعیت اقدام کرد و به عمل روی آورد. 

این اقدام و عمل دگرگون ساز تنها توسط کارگران متحد و توده های متحد به گرد طبقۀ کارگر عملی است و اتحاد واقعی تنها براساس تشکیلات و سازمان مستقل اقتصادی- اجتماعی کارگران یعنی سندیکاهای مستقل کارگری و نیز تشکل مستقل سیاسی کارگران میسر است.

اگر سندیکاهای مستقل کارگری در صنایع و دیگر مراکز تولیدی – از جمله در معادن – وجود می داشت، بی گمان نظارت بر ایمنی و بهداشت و اطمینان  از روندهای کار و تولید، که یکی از وظایف اصلی سندیکاهای مستقل است، برقرار می شد و احتمال وقوع رویدادهای مرگباری مانند انفجار معدن طبس بسیار کاهش می یافت.

از این رو یک وظیفۀ بسیار مهم کارگران، بویژه کارگران معادن و ساختمان و صنایع و غیره، علاوه بر دادخواهی و مطالبۀ جبران بیمه ها و خسارات کارگران و خانواده هایشان و افشای مسئولان مستقیم این فاجعه، باید تلاش برای ایجاد تشکل های مستقل پایدار – هم تشکل های اقتصادی – اجتماعی کارگران مانند سندیدکاها و اتحادیه ها و هم سازمان سیاسی مستقل کارگران باشد.

دوم مهرماه ۱۴۰۳

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

گروه اتحاد بازنشستگان 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های مستقل کارگری 

کارگران بازنشسته خوزستان

*سی‌ و پنجمین هفته کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در ۲۱ زندان مختلف کشور 

«ما را در راه دفاع از حق زندگی زندانیان یاری دهید»

روز یکشنبه یکم مهر ماه با شروع سال تحصیلی جدید، شاهد فاجعه انفجار #معدن_طبس بودیم که در این فاجعه ۵۲ نفر از کارگران معدن جان خود را از دست داده‌ و تعدادی نیز مجروع شدند. کارگرانی که در محیطی بدون کمترین ایمنی برای مخارج اولیه زندگی با به خطر انداختن جانشان، نان خانواده‌شان را تامین می‌کردند. این نوع فجایع که به دفعات در کشور اتفاق افتاده‌است حاصل فساد و ناکارآمدی ساختاری حکومت استبدادی است که ضمن چپاول و غارت دسترنج مردم زحمتکش ایران، هرگز پاسخگوی عملکرد فاجعه‌آفرین خود نیز نبوده است.

فعالان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، با خانواده‌های جانباختگان صمیمانه ابرازی همدردی می‌کنند و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه را دارند.

همچنین در آغاز سال تحصیلی یادی می‌کنیم از بیش از یک میلیون کودک و نوجوانی که به دلیل فقر گسترده از تحصیل باز می‌مانند و عموما به دلیل فقر مجبور به کار کردن می‌شوند و گرامی می‌داریم خاطره دانش‌آموزان و معلمانی که در قیام ژینا جان خود را از دست دادند و کشته شدند.

ما زندانیان کارزار سه‌شنبه‌ها در زندانها و در میان زندانیان غیرسیاسی تعداد زیادی زندانی محکوم به اعدام به دلیل جرائم مواد مخدر و … دیده‌ایم و از نزدیک روایت زندگی آنها را شنیده‌ایم؛ ما نیک می‌دانیم که آنان عموما در کودکی و نوجوانی به دلیل فقر ترک تحصیل کرده و هم در کودکی و هم در بزرگسالی دچار آسیب‌های اجتماعی گوناگون شده‌اند و حکومت ولایت فقیه که با گسترش فقر بستر زندگی سخت آنها را در کودکی و نوجوانی فراهم آورده، اکنون با به دار کشیدن‌اشان به وسیله حکم غیرانسانی اعدام نقطه پایانی بر زندگی کوتاه این قربانیان می‌گذارد.

در یک هفته گذشته استبداد دینی حاکم بر ایران دو زندانی سیاسی به نام‌های مهدی حسنی و بهروز احسانی را که در اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت شده‌ بودند؛ با نقض حق دادرسی منصفانه و پشت درهای بسته و با اتهامات ساختگی محکوم به اعدام کرد؛ همچنین دو زندانی سیاسی دیگر به اسامی محمدجواد وفایی ثانی و زندانی کُرد به نام حاتم اوزدمیر که از سال ۱۳۹۸ در زندان‌ هستند، به ترتیب بعد از سه و دو بار نقض حکم اعدام آنها، مجددا به اعدام محکوم کرده‌اند.

باور ما این است که این احکام غیر انسانی اعدام که با نقض تمامی موازین حقوق‌بشری صادر می‌شود، تنها در راستای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه و جلوگیری از به راه افتادن موج تازه‌ای از اعتراضات سراسری و استفاده مردم از حق بنیادین “اعتراض” صورت می‌گیرد.

کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” از تمامی نمایندگان دولت‌ها در سازمان ملل و همه  نهادهای حقوق بشری می‌خواهد که در سفر رئیس دولت حکومت اعدام که روانه سازمان ملل شده است؛ او را در ارتباط با موج گسترده کشتار و اعدام زندانیان مورد سوال و بازخواست قرار دهد. سوال اساسی این است که چگونه با تحریم گسترده انتخابات و بدون کسب رای اکثریت، پزشکیان خود را نماینده مردم ایران می‌داند!؟

کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در سی و پنجمین هفته از این کارزار ،سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ در ۲۱ زندان مختلف از جمله زندان اوین (بند زنان ،بند ۴ و بند ۸)، زندان قزلحصار (واحد ۳ و واحد ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران‌ بزرگ، زندان خرم آباد، زندان نظام شیراز ، زندان اسدآباد اصفهان، زندان بم، زندان مشهد، زندان قائم شهر، زندان لاکان رشت، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان خوی ،زندان نقده، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان و زندان کامیاران علیه حکم غیرانسانی اعدام دست به اعتصاب غذا می‌زنند. و ضمن هشدار نسبت به اجرای حکم ده‌ها زندانی سیاسی و غیر سیاسی زیر حکم اعدام؛ صدور احکام اعدام برای چهار زندانی سیاسی مهدی حسنی، بهروز احسانی، محمدجواد وفایی ثانی و حاتم اوزدمیر و تمام محکومان به اعدام با هر اتهامی را محکوم می‌کنند؛ و از مردم و تمامی فعالان حقوق بشری داخلی و بین‌المللی می‌خواهند، با یاری کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” ما را در جهت نجات جان این عزیزان و دفاع از “حق حیات” زندانیان و لغو حکم اعدام یاری دهند.

#کارزار_سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام 

سه‌شنبه‌ ۳ مهرماه ۱۴۰۳

*هشتمین سه شنبه تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری تجمع مجتمع گاز پارس جنوبی

هشتمین هفته متوالی از #سه_شنبه_های_اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری،مجتمع گاز پارس جنوبی 

سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

امروز مطابق با #سه_شنبه_های_اعتراضی روال هفته های پیش اعتراضات خود را بصورت دست کشیدن کامل از کار برگزار کردیم.

اعتراضات همکاران مان در شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در اعتراض به پایین بودن مزایای شغلی، تبعیض در پرداختها و بی توجهی کارفرما ادامه دارد و همچنین در روز یکم مهر ماه تجمع اعتراضی همکاران پیمانکاری شرکت “پتروشیمی ارغوان گستر” در ایلام که نسبت به اخراج کارگران این واحد اعتراض داشتند، برگزار گردید و این همکاران نیز در اعتصاب بودند.

در روز گذشته دوم مهرماه نیز همکاران رسمی در مراکز مختلف نفت و گاز و  اعتراض همکاران در شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر اعتراضات حدود ۴۰۰ همکار شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر برای پی گیری مطالبات خود ادامه یافت و به پنج روز رسید.

همچنین اعتراضات همکاران رسمی در مجتمع گاز پارس جنوبی منطقه عسلویه، شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه عملیاتی لاوان ،بوشهر ،  شرکت پالایش گاز فجر جم، شرکت نفت و گاز پارس کنگان (سایت۲) ، سکوهای۴۰گانه‌ی POGC و در سکوی عملیاتی نصر منطقه سیری  برگزار گردید.

جنبش اعتراضی ما کارگران نفت، با وجود نبود هیچ اراده ای در رسیدگی به مطالباتمان دیگر از حالت اعتراض محدود به خواسته های صنفی  خارج شده، در همبستگی و اتحاد همراه  با اعلام حمایت از سایر بخشهای مختلف اعتراضی در جامعه، مطالبات عمومی را مطالبه مینماید.

صبح امروز همکاران غیر رسمی در مجتمع گاز پارس جنوبی، ضمن برگزاری #سه_شنبه_های_اعتراضی به روال معمول مانند همکاران رسمی و پیمانکاری در دو روز گذشته، در اعتراض به کشتار کارگران معدن طبس شعارهایی سردادند و با اعتراض به این جنایت دردناک در اولین روز بازگشایی مدارس با خانواده های جانباختگان همدردی نمودند.

همبستگی کارگران نفت با اعتراضات بخشهای مختلف جامعه در جریان اعتراضات پرستاران، معلمان، بازنشستگان و دیگر بخشها این اعتراضات را وارد مرحله ای از جنبش کارگری مینماید که سابقه نداشته است و در این شرایط همبستگی روز گذشته دانشجویان دانشگاه علوم اجتماعی تهران در اعتراض به شرایط کار نا ایمن و بی حقوقی کارگران کشته شده معدن در طبس و در دیگر بخشها، همراه با پاسخ مثبت کارگران نفت به فراخوان فعال کارگری، #اسماعیل_بخشی نشان از پیوستگی همه بخشهای اعتراضی دارد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) ضمن اعلام حمایت از اعتراضات همکاران رسمی، غیر رسمی و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در پارس جنوبی، در همبستگی به فراخوان #اسماعیل_بخشی همه کارگران در بخشهای مختلف را به اعتصابات کارگری نفت فرامیخواند.

مطالبات فوری کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در مجتمع گاز پارس جنوبی عبارتند از؛

-حق تشکل، تجمع و اعتراض،

-حذف کامل شرکتهای پیمانکاری،

-بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط کارگران اخراجی، حجت رضایی از پارس جنوبی، یاسر احمدی نژاد و هرمزی از ملی حفاری و پایان دادن به برخورد امنیتی با کارگران معترض،

-عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ(هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع گاز تغییراتی در آن صورت گرفته است.

-اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و  نظام پرداخت عادلانه و همتراز با کارگران رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت

-رسیدگی فوری به تخلفات و زد و بند بیمه البرز. (با وجود چند ماه قراداد بیمه البرز با وزارت نفت، پیمانکاران حق بیمه تکمیلی را از مزد کارگران کسر میکنند اما بیمه هزینه های درمانی را پرداخت نمیکند)

-اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان

-اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی

*تجمع اعتراضی خانوادگی  کارگران شرکت نفت و گاز عسلویه ساکن  شهرک‌های مسکونی جم

روزسه شنبه ۳ مهر

خانواده ، خط‌قرمز و اولین تشکلی که برایش می‌جنگیم…

تجمع کارکنان ساکن در شهرک‌های مسکونی جم بهمراه خانواده در اعتراض به محدودیت غیرقانونی، غیر شرعی، غیر عرفی، غیر اخلاقی، غیر اصولی، غیر حرفه‌ای، غیر انسانی، غیر عادلانه، غیر آگاهانه و غیر کارشناسانه با هر متر و معیاری به محدودیت‌های پرداختی

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،بهداشت ودرمان،مخابرات و… استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

شعارها:

«تاحق خودنگیریم  ازپای نمی نشینیم»

« دردمادردشماست  مردم به ماملحق شوید»

نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«ایران پردرآمد چه برسر تو آمد»

بخشی از گزارش کانال انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه درباره تجمع ۳ مهر

تاحق خودنگیریم       ازپای نمی نشینیم

راس ساعت۹/۳۰دقیقه صبح سه شنبه مورخه۱۴۰۳/۷/۳۱درتدوام سه شنبه های اعتراضی تجمع این هفته هم با حضورپرشورمطالبه گران همیشه در صحنه باپخش سرودوآهنگهای حماسی وسردادن شعارهاشروع گردید.

سپس تجمع کننده گان دریک صف ممتدو دشمن شکن باهدایت مجریان توانمندو شعارگویانی پرانگیره شعارهای صنفی و حق طلبانه خویش راسردادند

نکته حائزاهمیت وقابل توجه این بود که تمامی سرنشینان خودروهای عبوری با روشن نمودن چراغهاوراهنماهای چهار طرفه وبوق زدن  ممتدهمراهی خودرا باتجمع کننده گان اعلام نمودند،که به جرات میتوان گفت که این اعلام حمایت تا کنون درنوع خودبی نظیربوده است و مطالبه گران رابیشترامیدوارنمودکه مردم همراه شده وشعار: 

دردمادردشماست   مردم به ماملحق شوید

داردمحقق می شود

درادامه تجمع کننده گان به جایگاه تجمع بازگشته ویکی ازسخنرانان پیشکسوت در اعلام همدردی باخانواده های داغدار قربانیان مظلوم وبی پناه معدن زغال سنگ طبس یک دقیقه سکوت راخواستار شدندو بی عدالتی هارادرحق کارگران وکولبران و سوخت بران واقشارآسیب پذیرجامعه رامحکوم نمودند

درتداوم‌تجمع باپی گیری شعارها و حمایت همه جانبه ازتجمع سراسری هفتم مهرمقابل نهادریاست جمهوری ازدوستان داوطلب درخواست گردیددرآن تجمع حضوری شکوهمندداشته باشند.

درادامه سخنران تجمع بابیان مطالبی روشن گرایانه درپیرامون اهداف مطالبه گری وبی توجهی وتعلل وتسامح مسئولین  پیرامون ادای حقوق حقه بازنشستگان  سخنانی مبسوط وبسیارتاثیرگذاری بیان نموده وشیوه برخوردمسئولان امنینتی با مطالبه گران راموردنقدوانتقادقراردادند

درپایان باقرائت فطعه شعری بسیارجداب وبیان کننده مشکلات وبحرانهای ملموس جامعه ودرنهایت دعوت پرشورحهت شرکت در تجمعات یکشنبه های اعتراضی

تجمع در ساعت۱۱خاتمه یافت

لازم وفرض است ازتمامی دست اندرکان وبرنامه ربزان پرتلاش وسخنرانان شجاع وآگاه وعکاسان وفیلمبرداران تلاشگرو مجریان وشعارگویان توانمندوتدارکات و انتظامات زحمت کش ومطالبه گران پر شوروخستگی ناپذیرکه درخلق حماسه تجمع غرورآفرین این هفته نقش داشتند سپاسمندیم

*ادامه اعتصاب و تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

بستری شدن ۲ نفر کارگران دربیمارستان  یکی بدلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما ودیگری بدلیل گرمازدگی

روزسه شنبه ۳ مهر ، کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهربه اعتصاب وتجمعشان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان،ادامه دادند.

در تجمع امروز دو نفر از کارگران این شرکت یکی به دلیل گرما و دیگری که نماینده کارگران است به دلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما روانه بیمارستان شدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز با بیان اینکه کارگران پیمانکاری این شرکت طی شش روز گذشته در اعتراض به‌ عدم اجرای تبدیل وضعیت و  اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی در عین حال‌نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند، به خبرنگار رسانه ای  گفت: مسئله‌ی مهم‌تر، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است؛ به عنوان نمونه «پترو کارت» که (برای استفاده از مجموعه‌ای فرهنگی، ورزشی، رستوران) به نیروهای قراردادی و رسمی بصورت یکساله داده می‌شود به کارگران پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد. پیش از این مبلغ کمی فقط برای رستوران تعلق می‌گرفت.

این کارگر در ادامه بیان کرد: در عین حال «پاداش بهره وری نفت» که طبق قانون باید از طرف شرکت نفت یکسان به حساب رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها واریز شود، یا به حساب ما کارگران پیمانکاری پرداخت نمی‌شود و اگر هم پرداخت شود، یک سوم مبلغ واریزی رسمی‌ها است. همچنین پرداخت مزایای رفاهی و مناسبتی کارگران پیمانکاری یک سوم مبلغ واریزی برای کارگران رسمی و قراردادی است که آن هم با تاخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

این کارگر اضافه کرد:مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی کارگران همچنان ادامه دارد و کارگران در وضعیت بد درمانی به سر می‌برند.

وی گفت:مجموع مطالبات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردر حالی پیگیری می‌شود که در تجمع امروز دو نفر از کارگران این شرکت یکی به دلیل گرما و دیگری که نماینده کارگران است به دلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما روانه بیمارستان شدند.

او با بیان اینکه کارفرما از روز سه شنبه (۲۶شهریور) که اعتراضات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن تشدید شد، در کارخانه حضور فیزیکی ندارد، گفت: آنها حاضر نیستند به تعهدات خود در برابر کارگران عمل کنند.

درهمین رابطه:ادامه اعتصاب و تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

روزدوشنبه ۲ مهر، کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردرادامه اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق و عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست ازکار کشیدند و به تجمعشان چون روزهای گذشته+  ادامه دادند.

یکی از این کارگران در تشریح گسترده‌تر شدن اعتراض خود و همکارانش به خبرنگار رسانه ای گفت: بعد از گذشت پنج روز اعتراض برای وصول خواسته هایمان، متاسفانه هیج مسئولی پاسخگوی مطالباتمان نیست.

وی ضمن بیان اینکه حدودا ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر کارگر شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر امام هستیم که کار اصلی ما بارگیری موادشیمیایی از مخازن کشتی‌ها در اسکله است؛ افزود: خواسته‌های ما اجرای تبدیل وضعیت شغلی کارگران مطابق با شرکتهای همجوار،  اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران پیمانکاری، پرداخت پتروکارت، پرداخت کسورات پاداش‌های بهره وری به همراه اضافه کاری ماه‌های رمضان سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳هستیم.

وی در ادامه درباره سایر مطالبات خود و همکارانش گفت: درخواست دیگر کارگران پرداخت مطالبات بیمه‌ای است که در برخی ماه‌های سال به موقع پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد:اعتراضات ما کارگران برای مسئولان بندر ماهشهر و حتی استان خوزستان عادی شده و واکنشی از خود نشان نمی‌دهند با این حال کارگران چاره‌ای جز ادامه اعتراضات تا رسیدن به حداقل بخشی از مطالبات خود ندارند.

این کارگر با بیان اینکه مدیر عامل پایانه و مخازن در واکنش به اعتراض کارگران می‌گوید قادربه اجرای خواسته‌های کارگران نیست؛ اظهار کرد: طی چند روز گذشته بارها با برخی از مسئولان شهرستان ماهشهراز جمله فرمانداری و اداره کار شهرستان تماس گرفته و آن‌ها را در جریان مشکلات پیش آمده قرار دادیم اما کاری از پیش نبردند و اقدامی برای پیگیری مطالباتمان انجام ندادند.

*تجمع اعتراضی کارگران معدن زغالسنگ طزره نسبت به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  برای سومین روز متوالی

روزسه شنبه ۳ مهر برای سومین روزمتوالی+، کارگران معدن زغالسنگ طزره برای اعتراض به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد وعدم تبدیل وضعیت  در محل کارشان تجمع کردند.

یکی از کارگران حق طلب معدن زغالسنگ طزره به خبرنگاررسانه ای گفت: در حال حاضر شمار زیادی از کارگران شرکتی به دلیل مشکلات بازنشستگی پیش از موعد و بابت درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه‌ای از سوی برخی پیمانکاران پیشین دچار مشکل شده و نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. در عین حال تعدادی از کارگران تحت مسئولیت پیمانکار در معدن طزره مشغول کارند که بدنبال تبدیل وضعیت شغلی خود با حذف پیمانکار هستند.

او گفت: از قرار معلوم مدیرعامل شرکت البرز شرقی با حضور در جمع کارگران معترض در روستای طزره وعده پیگیری مشکلات درج عناوین شغلی غیر واقعی کارگران شرکتی را حداکثر تا دوماه آینده داده است. مطالبه دیگر کارگران پیمانکاری حذف پیمانکار بود که قرار شده این موضوع از سوی مدیرعامل به اعضای هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان کارفرمای اصلی انتقال داده و برای آن چاره اندیشی شود.

این کارگر با بیان اینکه ما خواهان رفع مشکلات بیمه‌ای خود هستیم، افزود: در حال حاضر کارگران شرکتی به اعتراض خود خاتمه داده اما کارگران پیمانکاری خسارت دیده تصمیم دارند تا زمانی که به نتیجه قطعی نرسیده و پاسخ مشخصی از مسئولان دریافت نکرده‌اند به اعتراض خود ادامه دهند.

+دومین روزتجمع اعتراضی کارگران معدن زغالسنگ طزره نسبت به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد

روزدوشنبه ۲ مهربرای دومین روز متوالی،حدود ۴۰۰ کارگر معدن زغالسنگ طزره برای اعتراض به عدم اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آورمنجمله برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعددست به تجمع در محل کارشان زدند.

یکی از کارگران معدن طزره در تشریح مشکلات خود و همکارانش به خبرنگار رسانه ای  گفت: همه کارگران این واحد معدنی که مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند به دلیل درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه‌ای از سوی برخی پیمانکاران پیشین، در زمان بازنشستگی دچار مشکل شده و نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

او با بیان اینکه متاسفانه پیمانکارانی که بین سالهای ۱۳۸۳ تا۱۳۹۳تحت نظارت شرکت ذغالسنگ البرز شرقی با اتمام کار خود، جایشان را به پیمانکار دیگری داده‌اند، به تعهد خود درخصوص پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی ودرج عناوین شغلی کارگران درست عمل نکرده‌اند، گفت: اخیرا تعدادی از همکاران که برای بازنشستگی پیش از موعد اقدام کرده‌اند در پرونده‌های بیمه‌ای آن‌ها ردیف شغلی غیر از مشاغل سخت و زیان‌آور ثبت شده و تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها موافقت نمی‌کند.

این کارگر معدن زغال سنگ طزره با بیان اینکه اگر مشکل درج عناوین شغلی غیرواقعی آن‌ها حل نشود آن‌ها باید به صورت عادی با حداقل ۱۰ سال کار اضافه بازنشسته شوند، افزودند: بر اساس مقررات کار و تامین اجتماعی، کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور به شرط تایید شدن سوابق بیمه‌ای خود در سازمان تامین اجتماعی می‌توانند پس از ۲۰ سال کار متوالی یا ۲۵ سال کار متناوب به صورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

او همچنین از نبود آگاهی فعالیت متشکل در میان کارگران بیمه شده به عنوان یکی دیگر از دلایل بروز این اتفاق یاد کرده و افزود: این بی‌اطلاعی باعث می‌شود تا کارگر به دلیل مخدوش بودن سابقه بیمه‌ای نتواند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد برخوردار شود.

وی افزود:وضعیت به وجود آمده درحالی‌ست که تامین اجتماعی شعبه دامغان در پاسخ به خواست کارگران اصرار دارد کارگران مستندات مربوطه  را به تامین اجتماعی تحویل دهند اما از قرار معلوم دست کارگرانی که دچار خسارت شده‌اند به جایی بند نیست.

این کارگر در خاتمه خطاب به مسئولان شرکت ذغالسنگ البرز شرقی تاکید کرد؛ کارفرمای مادر باید قبل از خروج پیمانکار ان پیگیر پرداخت طلب مزدی و بیمه‌ای کارگران باشد و بعد با او تسویه حساب کند؛ با این حال شرکت البرز شرقی به عنوان کارفرمای اصلی باید  مبلغ سختی و زیان‌آوری کارگرانی را که سختی کارشان از سوی این شرکت‌ها پرداخت نشده، بپردازد.

*ادامه اعتراضات کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران با برپایی تجمع در تبریزبرای سومین روز متوالی و  در اردبیل برای دومین روز متوالی

روز سه شنبه ۳ مهر، کارگران رسمی شرکت مخابرات تبریزبرای سومین روز متوالی و کارگران رسمی شرکت مخابرات اردبیل برای دومین روز متوالی دست به تجمع زدند.

خروج کمک هزینه های رفاهی از فریز ، پرداخت مابه التفاوت کمک هزینه های رفاهی سالهای ۹۵ و۹۶ ، پرداخت پاداشهای بهره وری از سال ۹۹، اجرای کامل و بدون تنازل آیین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال۸۹  شرکت مخابرات و تعین تکلیف صندوق پس انداز کارکنان و احیای فعالیت آن ، پرداخت مطالبات معوق از شرکت‌های بیمه از جمله خواسته های کارگران تجمع کننده است.

درهمین رابطه:دومین روز اعتراض کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران نسبت به عدم پاسخگویی به مطالبات با برپایی تجمع در تهران وتبریز

روزدوشنبه ۲ مهر، کارگران رسمی شرکت مخابرات ایران در دومین روزاعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی به مطالبات دست به تجمع مقابل ساختمان مرکز شاهد درتهران و مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز(همزمان با تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات)زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران پیمانی شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عیدی و سنوات سال گذشته 

روز سه شنبه ۳ مهر، کارگران پیمانی شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه های مرداد وشهری.ر سال جاری  و عیدی و سنوات سال گذشته دست به تجمع زدند.

*تجمع اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روز سه شنبه ۳ مهر، مربیان پیش‌دبستانی کشوردرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شیراز نسبت به تصمیم شهرداری مبنی بربه احداث تله کابین در ارتفاعات دراک در پارک کوهستان

روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، جمعی از اهالی شیراز برای اعتراض به تصمیم شهرداری مبنی بربه احداث تله کابین در ارتفاعات دراک در پارک کوهستان تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳ مهر،به دنبال اعلام خبری از سوی شهردار شیراز در روز ۲۷ مرداد امسال، مبنی بر طرحی برای احداث بزرگترین تله کابین کشور در ارتفاعات دراک و محدوده پارک کوهستان، شاهد واکنش‌هایی از سوی افراد، فعالان و تشکل‌های زیست محیطی و گروه‌های کوهنوردی در این شهر بودیم.

این واکنش‌ها در حالی انجام شد که معترضان مدعی هستند این طرح شهرداری شیراز فاقد ارزیابی‌ زیست محیطی و مجوزهای لازم از نهادهای متولی نظیر اداره‌های کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

فعالان زیست محیطی تاکید دارند که اقدام شهرداری به نوعی تخریب ارزش‌های حیاتی کوهستان‌ها به ویژه رویشگاه‌ها و زیستگاه‌های مناطق مرتفع و بکر و سرآغازی بر نابودی بیوم ناحیه و ارزش‌های زیستی چنین بو‌سازگاهایی است.

کوهستان دراک از دیرباز یکی از مراکز مهم کوهنوردی در شهرستان شیراز و استان فارس بوده است اما طی سال‌های اخیر شهرداری در کنار صدور مجوزهای متعدد برای ساخت و ساز واحدهای آپارتمانی که منجر به از بین رفتن منظر این منطقه کوهستانی بکر و ارزشمند شده، تحت عنوان ایجاد مراکز گردشگری و تفریحی، ساخت و توسعه پارک‌ها و ایجاد سازه‌هایی نظیر تله‌کابین را دنبال کرده است.

*اعتراض دانشجویان علامه تهران با دو خواست روشن: آزادی ضیا نبوی و بازگشت به تحصیل دانشجویان تعلیقی

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه پویشی  اعتراضی برگزار کردند .در این پویش ، دانشجویان با در دست داشتن عکس هایی از ضیا نبوی و پوستر هایی در اعتراض به ادامه تعلیق و محرومیت از تحصیل دانشجویان ، خواهان آزادی دانشجویان زندانی و بازگشت دانشجویان تعلیقی به دانشگاه شدند .

#زن_زندگی_آزادی 

#جنبش_دانشجویی

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ناکارآمدی معاونت فنی و رئیس تعمیرگاه سامانه یک در تعمیر و نگهداری اتوبوس ها 

با توجه به خرابی اکثریت اتوبوس های دو کابین در سامانه یک و از رده خارج بودن اتوبوس ها که اصلا قابل کارکرد در خطوط بی آر تی نیستند، این اتوبوس ها میبایستی سال ها پیش از خطوط خارج و اسقاط می‌شدند ولی متاسفانه به علت ناکارآمدی مسئولین شهرداری و شرکت واحد همچنان این اتوبوس ها با صد تا ایراد فنی در خط تندرو برای برداشت مسافر تردد میکنند و شهروندان به ناچار مجبورا از این اتوبوس های بی کیفیت در حمل نقل عمومی استفاده کنند.

طبق گزارشارات ارسالی از طرف رانندگان سامانه یک به سندیکا جدیدا به خاطر اینکه بتوانند این اتوبوس ها را در خط نگه دارند  معاونت فنی و رئیس بی کفایت و ناکارآمد تعمیرگاه سامانه یک به عوامل زیر مجموع خود اعم از بکسل و سیار دستور دادند که اگر اتوبوسی در مسیر و یا در پایانه آزادی ایراد فنی پیدا کرد به هیچ عنوان برای اعزام به تعمیرگاه کارت صادر نکنند و راننده ها را مجبور کنند تا با ماشین خراب و دارای ایراد فنی همچنان به برداشت مسافر خود ادامه بدهند و اتوبوس را در پایانه تهرانپارس به سیار اعزام کنند و سپس از آنجا جهت اعزام به تعمیرگاه کارت بگیرند. یعنی راننده با این افکار غیرمسئولانه ی معاونت فنی و رئیس تعمیرگاه میبایستی اتوبوس خراب را همراه با مسافر و با چنگ و دندان به سیار دپوی شرق بکشاند و اگر هر اتفاقی هم در مسیر افتاد باید راننده پاسخگو باشد و هیچ مسئولی زیر بار نخواهد رفت و تمام آوارها را بر سر راننده خراب کنند.

واقعا چقدر بی مسئولیتی و بی کفایتی در شرکت واحد بیداد می‌کند، این مسئولین به خاطراینکه جایگاه خودشان را برای مفت خوری و مفتبری حفظ کنند حاضرند برای حفط این جایگاه به هر کاری به جز صداقت کاری که آنهم در این آقایون پیدا نمی‌شود دست بزنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مدیریت شرکت واحد هشدار می‌دهد تا به عملکرد مدیران زیرمجموع خود نظارت کافی را داشته باشد تا با این عملکرد و رفتارهای غیرمسولانه و بی خردانه باعث بروز اتفاقات ناگوار در محیط کار برای رانندگان و همچنین شهروندان نگردند.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳ مهر ۱۴۰۳

*لغو کردن مرخصی سالیانه ی کارگران شرکت واحد توسط کارفرما و یا نمایندگان ایشان در سامانه ها

نمایندگان کارفرما در سامانه ها به خاطر ناکارآمدی و بی لیاقتی مرخصی سالیانه ی رانندگان و دیگر کارگران را در سامانه ها از مورخه ۲۴ شهریور تا مورخه ی ۱۵ مهرماه به صورت یکطرفه لغو و از صادر کردن برگه ی  مرخصی برای رانندگان خود داری می‌کنند، در صورتیکه طبق قوانین کار موجود کارفرما حق لغو کردن مرخصی به صورت یکطرفه را ندارد. راننده ای که برای ایشان کار ضروری پیش می آید و یا اینکه در پایان فصل تابستان می‌خواهد به مسافرت چند روزه برود به خاطر افکار بی خردانه ی و عدم برنامه ریزی اصولی مسئولین به ناچار مجبور است خانواده خود را در پایان فصل تابستان از مسافرت های چند روزه بی بهره و بی نصیب بکند. 

مسئولین شرکت واحد میخواهند نه تنها بی مسئولیتی خودشان بلکه کارگر ستیزی و رفتار دیکتاتور منشانه اشان را با این نوع کارهای خارج از همین قوانین ابتدایی موجود بیش از پیش نشان دهند. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مدیریت هشدار می‌دهد که همه آنها از جمله مدیران سامانه ها در قبال رفتارشان باید ‌پاسخگو باشند.  رفتار غیرمسئولانه با کارگران شرکت را محکوم میکنیم. اجرای قوانین من درآوردی و خارج از قوانین حمایتی کار در سامانه ها باید فوری متوقف گردد.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳ مهر ۱۴۰۳

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate