در اعتراض به حبس خانگی گوهر عشقی

در اعتراض به حبس خانگی گوهر عشقی

طبق خبری که در صفحه گوهر عشقی در شبکه ایس منتشر شده است، روز دوشنبه دوم مهر نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی محل زندگی او را محاصره کرده‌ و هر نوع رفت و آمد را کنترل می‌کنند. در این گزارش گفته شده که از غروب روز یکشنبه اول مهر، «ماموران حاکمیت سیاه، با استقرار در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف خانه او منطقه را محاصره کردند و با قطع کامل ارتباطات تلفنی و موبایل، وی را از هرگونه تماس با جهان بیرون محروم کردند». تلاش‌های سحر بهشتی برای تماس با مادرش بی‌نتیجه مانده است.

محاصره خانه گوهر عشقی عکس‌العمل حکومت به تصمیم  گوهر عشقی برای رفتن به تهران و تحصن در مقابل دفتر سازمان ملل در اعتراض به بازداشت دایه مینا سلطانی مادر شهریار محمدی صورت گرفته است.

سحر بهشتی دختر گوهر عشقی نیز که توسط ماموران جمهوری اسلامی مورد تهدید قرار گرفته گفته است: «اگر اتفاقی برای من یا خانواده‌ام بیفتد، مسئولش حکومت است. در صورت بازداشتم، اینجا اعلام می‌کنم: از همان لحظه اعتصاب غذا خواهم کرد و ذره‌ای ترس به خود راه نخواهم داد. حسرت هرگونه آهی را بر دلشان خواهم گذاشت و اعتصابم را تا جایی ادامه می‌دهم که به ستارم بپیوندم».

جلوگیری از تحصن گوهر عشقی و سپس محاصره خانه او گواه ترس و وحشت جمهوری اسلامی است. ترس و وحشت از پیوستن مردم معترض به او و گسترش تحصن و اعتصاب و اعتراض در سراسر کشور است.

حزب کمونیست کارگری مردم آزاده ایران را فرامی‌خواند که همراهی خود را با گوهر عشقی و خانواده‌های دادخواه از طریق پیامهای حمایتی، با حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی تا نوشتن شعارهای اعتراضی بر در و دیوار اعلام کنند. باید فورا به حبس خانگی گوهر عشقی و تهدید سحر بهشتی پایان داده شود. به محاصره خانه گوهر عشقی و تهدید سحر بهشتی باید پایان داده شود و دایه مینا و سایر دادخواهان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی آزاد گردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴


Google Translate