اطلاعیه دومین کنفرانس “جنبش حق زن علیه نسل کشی در غزه” تحت عنوان “آزادی فلسطین و تاثیر آن در خاورمیانه و جهان” 

اطلاعیه دومین کنفرانس جنبش حق زن علیه نسل کشی در غزهتحت عنوان آزادی فلسطین و تاثیر آن در خاورمیانه و جهان 

این کنفرانس آن لاینی در روز ۷ سپتامبر با شرکت سخنرانانی از نوار غزه، کرانه باختری فلسطین، لبنان، ایران، (انگلیس و کانادا) برگزار شد. 

هما ارجمند

در این کنفرانس شخصیتهای برجسته مدافع حقوق زنان در کشورهای خاورمیانه و مدافع آزادی مردم فلسطین از جمله، سوزان ابولهوا و اولین آکاد از لبنان، آذر ماجدی از ایران (انگلستان)، بوتینا کنعان خوری از کرانه باختری،  طحانی ابودکا از نوار غزه و هما ارجمند از ایران (کانادا) با بررسی زمینه های تاریخی ستم کشی مردم فلسطین تحت حاکمیت یک رژیم آپارتاید و۱۱ ماه بمب باران مداوم جهت پاک سازی قومی به راه حلهای ممکن و انسانی مسئله فلسطین پرداختند. با تاکید بر این که قبل هر چیز نسل کشی مردم غزه باید متوقف شود و این خود راس راه حل بحران در خاورمیانه و گسترش جنگ خانمان سوز در منطقه می باشد. در مورد مسئله بسیج مردم آزادیخواه و عدالت خواه جهان در حمایت از مردم فلسطین بحث شد و این که کدام راه حل،  دو دولت مستقل و یا یک دولت واحد دموکراتیک، مبتنی بر حقوق برابر تمام شهروندان عاری از هرگونه نژادپرستی، مذهبی و تبعیض در شرایط حاضر ممکن و عملی است. در این کنفرانس توسط بعضی از سخنرانان همچنین بر خطر گسترش جنگ در خاورمیانه و هوشیاری و بسیج مردم جهت خنثی کردن تبلیغات جنگی و زمینه سازی هایی که توسط دولتهای اسرائیل و حامیانش در غرب صورت میگیرد، تاکید شد.

لازم به یادآوری است که سخنرانانی از فلسطین و لبنان با توجه به محدودیتهای ناشی از تهاجمات ارتش اسرائیل چه در خود نوار غزه و چه در کرانه باختری و لبنان نتوانستند در سمینار شرکت کنند و یا بخاطر قطع برق و اینترنت نتوانستند بطور موثر و با تصویر سخنرانی خویش را ارائه دهند.


Google Translate