اعتصاب عمومی در اعتراض به کشتار معدنچیان طبس

اعتصاب عمومی در اعتراض به کشتار معدنچیان طبس

اسماعیل بخشی چهره سرشناس جنبش کارگری همه کارگران و مزد بگیران را “در اعتراض به شرایط اسفناک ایمنی محیط کار” به اعتصاب سراسری فراخوانده و از مردم شریف ایران خواسته است بجای “ایرانم تسلیت، “بگویند #ایرانم_اعتصاب.

اعتصاب عمومی و سراسری در کشور یک تاکتیک مهم مبارزاتی در شرایط کنونی است که در عین حال راه را بر تجمعات و تظاهرات‌های وسیع و توده‌ای نیز هموار می‌کند. فاجعه معدن زغال سنگ طبس که عامل مستقیم آن حکومت اسلامی است، کل جامعه را در خشمی عمیق فرو برده است. اما این فاجعه نه اولین بار است نه آخرین بار. باید اقدامی کرد. باید خشم عمومی را به اقدامی قاطع علیه حکومت قاتل و فاسد و دزد اسلامی و سران جنایتکار آن تبدیل کرد. نباید کارگران معادن را که هر ماه دچار این فجایع می‌شوند تنها گذاشت.

اعتصاب عمومی توسط کارگران، معلمان، کادر درمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و کارکنان موسسات دولتی و مغازه‌داران عکس‌العملی بجا و شایسته‌ای علیه جنایتی است که عامل مستقیم آن حکومت اسلامی است. اعتصاب در همراهی و همبستگی با کارگران معدن طبس و خانواده‌های جانباختگان معدن و با خواست محاکمه مسببین این فاجعه.

گفتمان اعتصاب عمومی و #ایرانم_اعتصاب را همه جا دامن بزنیم و همه جا برای عملی شدن اعتصاب عمومی تلاش سازمان‌یافته‌ای را در دستور قرار دهیم. این قدم مهمی در جهت بالفعل کردن اعتصاب در سراسر کشور است. اعتصاب عمومی در کردستان که بارها از جمله در روز ۲۵ شهریور، دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی، با موفقیت سازمان داده شده است، تجربه مهمی در این زمینه است.

#ایرانم_اعتصاب

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴


Google Translate