حمله هابه پيجرها و شعارهاى حزب اللهى و سياست اسرائیلى!

هنوز جنگ غزه به پايان نرسيده حزب الله مانند هميشه بدون مقدمه وارد مقابله با اسرائیل  شد و مرتب موشك پراكنى ميكرد .  حسن نصرالله با اينكه از اسرائيل زياد حساب مي برد خصوصن ،  پس از جنگ سى و سه روزه! از طرفى موشكها و كمك هاى مالى و تسليحاتى ولايت فقيه اين جرئت را  به او داده بود كه  بيشتر به شمال اسرائیل  موشك پرانى كند. همين باعث شد كه مردم آن منطقه از ترس جان خود آنجا را ترك كنند  تا به نتانياهو فشار بياورند و عده و زياد آن منطقه را ترك كنند. كابينه اسرائیل تصميم ميگيرد كه مردم را به خانه هايشان باز گرداند. اين عمليات پيجرى نتيجه همان تصميم گيرى هاست . عملياتى كه سابقه اش را در جايى نديده و نشنيده بوديم .البته در دنياى كنونى جنگ تكنولوژى است و ديديم ،با تكنولوژى  بيشرفته خصوصن ،تكنولوژى هاى ديژيتالى در اين سطح ، ميتوان خيلى كارها كرد. اكنون بايد گفت ؛ جنگ تكنولوژى شروع شده است . جنگ ها امروز بشكل گذشته نيست كه فقط با نيروى پياده  و توپ و تانك باشد. جنگ  جنگ قدرت است. هركس نيرو داشته ، ولى بدون تكنولوژى باشد،محكوم به شكست است . حال اينكه ،اگر هردو اينها را داشته باشد ١٠٠٪؜ پيروزى از آن آنهااست . امروز،  با ديدن اين عمليات  پيجرى ، ميتوان به درستى  اين سخن پى برد.

انفجارها چگونه بوجود آمد؟

راستى اين انفجار هاى كوچك و بعضن كشنده  در يك زمان ،در سراسر  لبنان كه تا دمشق هم كشيده شده ، چگونه بوجود آمد؟ انفجارهاى كوچكى كه به عملياتى بزرگ تبديل شد. اينها خود يك عمليات بزرگ بود كه بالاترين سطوح حزب الله ضربه  وارد كرد. بطوريكه حسن نصرالله دو روز بعد به بزرگى آن عمليات  و ضربه امنيتى و حتا در مواردى  زمين گير شدن حزب الله اعتراف كرد، ولى براى خالى نبودن عريضه گفت ما تلافى خواهيم كرد ولى ممكن است حالا حالها طول بكشد! امروز بوضوع  ميتوان گفت : احتمال وقوع جنگ میان حزب‌الله و اسرائیل را پایین است . سخنان امروز حسن نصرالله نشان داد او به دنبال شروع جنگ با اسرائیل است ولى چون توان مقابله ندارد مرتب شعار ميدهد.. كارشناسان زيادى ميگويند راه حلى جز ديپلماسى ندارد. پس از اين  دو عمليات ،در اردگاه حزب الله شكاف و اختلافات  زيادى بوجود آمد و حسن نصرالله كه قبلن هم از تلفن هاى دستى گريزان شده  بود ، دستور داد كه تمامى وسايل برقى و الكتريكى و حتا كامپيوتر ها را دور بريزيد و اين يك بعد زمين گير شدن  آنها است!

نقش رژيم اسلامى!

 سوال اينجاست ؛چرا سفير رژيم زخمى شده است؟ مگر فرمانده حزب الله  است ؟ چرا پيجر در دست سفير  بود سفير  در  خارج  كشور فرمانده نظامى است يا ديپلمات سياسى است كه پيجر در دست  گرفته است ؟ از طرفى آيا فرمانده در خواب بوده است  يا سلام فرمانده ميخوانده است؟! بايد گفت :اين عمليات  دست خيلى ها را رو كرد . اين عمليات ها ،نشان داد كه بجاى ديپلماسى  كار نظامى هم ميتوان انجام داد!   نشان داد سفارتخانه هاى ولى فقيه جاى مردم  نيست اين حزب الله است كه در آنجا ، مرتب در رفت و آمد است ! اين عمليات نشان داد كه رژيم ، حرام زاده خود را همينطور رها نمى كند. در فرداى همان روز ، رژيم جمهورى اسلامى   نشأن داد كه ميخواهد عمليات پيجرى را كوچك و كم اهميت نشان دهد. در مورد سفير «مجتبا أمانى» ميگويد جراعات  جزئى بوده  دليلش هم اين است كه نمى خواهد وارد درگيرى ها و ادامه جنگ

تكنولوژى شود. يكى از  تاكتيك هاى رژيم كه نخنما هم شده است اين بودكه كشورهاى ديگر را سپر بلاى خود ميكند. ملاها در جريان بهار عرب همين كار را با بشار اسد انجام دادند !

می‌دانیم که دلیل اعزام نیرو به سوریه حفظ بشار اسد در راس حکومت بود. به نظر ولى فقيه مسلمين اگر دمشق سقوط می‌کرد، نوبت تهران می‌شد. بنابراین تصمیم گرفتن اسد را “به‌هرقیمت” نگه دارند تا آمریکا و متحدانش سراغ جمهوری اسلامی نیایند و نظام بماند(م-تاجزاده)

پيجر ها در كجا ساخته شده است؟!

اين هماهنگى در كار پيجر ها بوده است و خود نشان دهنده اين است  كه  به سازنده پيجره ها سفارش شده است كه مواد انفجارى و يا ليتيوم انفجارى   و يا از حتا از نوع آنكالاين استفاده كنند. امما چگونه؟

ميگويند پيجرها در محارستان ساخته شده است. سفارش اين دستگاهها سه سال پيش به يك شركت مجارى داده ميشود تا آنها را بسازند. بى اى سى يك شركت سورى است كارش مشاوره دادن است آ نها با شركت هاى مختلف تماس ميگيرند

تا نوع جنس مورد نظر را كار بگذارند ! حال بايد ديد عكس العمل ولى فقيه با حزب الله و  هردو با اين شركتها چگونه پيش ميرود؟ آيا اين به عب نشينى حزب الله منجر خواهد شد و جنگ متوقف ميشود؟ يا اين آغاز  يك جنگ تكنولوژى خواهد بود؟

تحليل آخر:

، واشنگتن پست با انتشار یادداشتی مدعی شد: از زمان طلوع تمدن در بین النهرین باستان – بخش عمده ای از عراق امروزی – یعنی بیش از ۶۰۰۰ سال جنگ‌های سازماندهی شده جریان داشته است. با این حال، هرگز در هیچ برهه‌ای از زمان، خشونتی که اخیرا بدان متوسل شده، تجربه نشده است. روز سه شنبه هزاران پیجر مورد استفاده اعضای حزب‌الله لبنان منفجر شد و دست کم ۱۲ نفر کشته و نزدیک به ۳ هزار( حزب الله) زخمی شدند. روز چهارشنبه، دستگاه‌های الکترونیکی دیگری متعلق به این گروه – از جمله رادیوهای دستی، با نام مستعار واکی تاکی – منفجر شدند و حداقل ۹ نفر کشته و تعداد ۳۰۰ نفر زخمی شدند. اسرائیل به طور رسمی مسئولیت این حمله پیچیده را بر عهده نگرفته، اما گزارش‌ها حاکی از آن است این بازیگر پشت این انفجارها قرار داشته است. ظاهراً مأموران اسرائیلی مقادیر کمی مواد منفجره را در دستگاه‌های پیجر و واکی تاکی بسته‌بندی کرده و سپس آنها را از راه دور از طریق سیگنال رادیویی منفجر کردند. این حمله ذیل جنگ مخفیانه قابل تبیین است؛ رویارویی که موجب شد تا یکی از حساس‌ترین مواضع حزب‌الله یعنی شبکه ارتباطاتی‌اش هدف قرار بگیرد.

مسئله مهم اين است كه ولى فقيه در روياهاى قدرت خود بود كه اين اتفاق افتاد او بدنبال جنگ ديگرى بود ولى چون توان جنگ را ندارد عقب نشينى تاكتيكى را مطرح  كرد.  هنوز اين جنگ  پيجرى ، الكتريكى و هوشمند ، تمام نشده بود كه  به همان شكل بيسم هاى حزب الله در دست كادرها و اعضاى خود  مورد حمله قرار گرفت و منفجر شدند و بيش از سه هزار تن از حزب الله زخمى شدند بطوريكه،  حسن نصرالله را وادار كرد تا به شكست خود اعتراف كند. او گفت تمام دستگاهها و حتا ضبط سوتها را دور بريزيد! هنوز ترس از اين عملياتها از تنِ حسن نصرالله بيرون نرفته بود كه  اسرائيل ،با حمله هاى موشكى جنوب لبنان را هدف قرار ميدهد! این حمله ها  علاوه‌بر ۴۵كشته ،  ده‌ها زخمی نیز بر جای گذاشت. «حاج ابراهیم عقیل» معروف به «حاج عبدالقادر» فرمانده جهادی حزب‌الله از جمله كشته شدگان بود او معاون فوائد شكر  بود  كه آمريكا براى سرش ٧ ميليون دلار جايزه تعين كرده بود. اسرائیل  تا رسيدن براى سر نصرالله پنج تن را مشخص كرده بود.  كه با كشتن ابراهيم عقيل اكنون به حسن نصرالله نزديك  شده است! حزب هم  شمال اسرائيل را بمب كرده است و تلفات جزئى در آنجا وارد كرده است . آيا حزب الله به اين جنگ ادامه خواهد داد؟ يا پيش از جواب دادن به اين عملياتها و حمله ها به فكر دپيلماسى نويى خواهد رفت؟ امروز  مشخصه ، ديگر حزب الله توان مقابله با اسرائیل را ندارد و جنگ تمام عيار با اسرائیل را بايد بگور ببرد. ارتش اسرائیل با شدت تمام اين عمليات را ادامه خواهد داد ، و شايد از جنگ ٣٣ روزه در سال ٢٠٠٦  طولانى تر شود.اين تنها راهكار حزب الله است ،قبل از اينكه به مردم لبنان فكر كنند، برايش  توقف  جنگ غزه مهمتر از هر چيز ديگرى است ! اين خطى است كه خامنه اى به پيش ميبرد از نگاه خامنه اى اين تنها راه است ، ، بخاطر همين حزب الله را بوجود آورده است تا سودش را ببرد ، يعنى مقابله با اسرائیل! به هرزشكلى !!

سلاح مملكت خويش را خسروان  دانند!

و اين جنگ؛

دیدنش حال مرا یک جور دیگر میکند…

حال یک دیوانه را دیوانه بهتر میکند!

در نگاهش یک سگ وحشی رها کرده و این!

جنگ بین ما دو تا را نابرابر میکند…شعر از على عليزاده

بابك رحمتى


Google Translate