علیه کشتار کارگران در معدن ذغال سنگ معدنجوی طبس بپاخیزیم!

علیه کشتار کارگران در معدن ذغال سنگ معدنجوی طبس بپاخیزیم!

کارگران و مردم آزادیخواه ایران!

با کمال تاسف دیروز یکشنبه خبر یک جنایت بزرگ دیگر در سایه حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی ایران را شنیدیم و قلبمان به درد آمد! جمهوی اسلامی سرمایه داری عمیقا ضد کارگر بدون تردید مسئول و بانی مرگ و قتل عام بیرحمانه کارگران معدن ذغال سنگ معدنجوی طبس میباشد!

این نظام فاسد ضد کارگری در همه ی جنایتهای مرتکب شده پیشین کارگران معدن نیز مجرم بوده  و هستند، از جمله در:سنگ هشتون،شن دهاقان، کوهبان،آبنیل،ممرادکو،شن و ماسه شازند،پابدانا جنوبی کرمان، قلعه شاهین کرمانشاه،داربید خون،گل گهر سیرجان، و اکنون در معدن ذغال سنگ طبس مسبب مرگ و آسیب راسانی به جان هزارها کارگر معدن شده است. این همه رویداد هولناگ را نمیتوان عادی و یا  اینکه یک “سانحه” بود!  تلقی نمود، آنگونه که مقامات فاسد و ضد انسانی حکومت اسلامی اعلام کرده اند! این رژیم را باید پاسخکو نمود و  مجبورش کرد تا تمام خسارت  ها و آسیب های وارده را  به کارگران جانباخته و خانوده هایشان بپردازد!

این اتفاقات ناشی از بی ارزش دانستن جان و زندگی کارگر معدن  هم از جانب کافرمایان  و  هم دولت  فاسد سود جو  و نامسوئل میباشد،   این جانیان باید حساب پس بدهند! و جامعه ضروری است با تمام قدرت از کارگران حمایت نماید!

سالانه بیش از هزاران کارگر در ایران بر اثر این نوع “حوادث کاری” در اثر انفجار ها و ریزشهای قابل پیش بینی و قابل پیشگیری جان میدهند. ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی و سرمایه دارن به قتلگاه طبقه کارگر ایران تبدیل آشده است! اکنون دوباره متاسفانه در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس در استان خراسان جنوبی بیش از پنجاه تن از کارگران جان خود را از دست دادند و تا این لحظه قریب به بیست نفر دیگر نیز زیر آوار مانده اند.

صحنه های تکان دهنده بیرون آوردن جنازه کارگران جنانباخته از معدن  ابراز همدردی و همبستگی گسترده مردم با خانواده های آنها و خشم انان از رژیم ج .ا. و سرمایه داران و از بی توجهی  عامدانه و سودجویانه کارفرمایان جنایتکار این معادین نسبت به جان کارگر درمحیط کار را بر انگیخته است. عدم ایمنی شرایط کار سرمایه داران  چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی  عامل اصلی این نوع کشتار وحشیانه میباشد.  و  ج.ا. در ادامه حاکمیت سیاه سرمایه داری  با ارزان سازی نیروی کار در واقع با تحمیل شرایط بردگی در حق کارگر ٤٥ سال تمام است این نوع جنایت سازمانیافته را در برخود به طبقه کارگر انجام میدهند .

حزب سوسیالستی انقلابی ایران ضمن ابراز انزجار و محکوم کردن  بی توجهی کارفرما ی این شرکت که این معدن را در مالکیت دارد و رژیم ج. ا. که عامل اصلی این فجایع انسانی و مرگ کارگران معدن زغال سنگ معدنجوی طبس هستند، به خانواده و بستگان این عزیزان و به همکارانشان در این معدن و به همه کارگران ایران تسلیت می گوید!

  باشد که از هم اکنون و همچنین در مراسم خاکسپاری و یاد بود کارگران جانباخته و همدردی با بستگان این عزیزان را به کانون اتحاد و همبستگی و ابراز انزجار علیه جمهوری اسلامی ضد کارگر و صاحبان سود جوی وضع موجود تبدیل نمائیم. و ما کلیه کارگران و آزادیخواهان سراسر کشور را به اعلام اعتصاب  و اعتراض سراسری در همبستگی با کارگران جانباخته و با خانواده این عزیزان فرامیخوانیم و انزجار و اعتراض خود را علیه این  نوع جنایات در محیط های کار را ابراز می میداریم!

 یاد عزیز کارگران جانباخته گرامی باد!

مرگ بر جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری!

پیش به سویی استقرار  حکومت شوراهای کارگران و زحمتکشان ایران!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

٢ مهر ١٤٠٣

٢٣/٩/٢٠٢٤


Google Translate