تکنولوژی یا هوش برتر ؟

ت

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

روز هفتصدو سی و شش جنبش مردم ایران…

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه حکومت اسلامی در ایران در ورود به نیویورک با اشاره به حملات اسرائیل و همچنین کشته شدن ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان گفت که اسرائیل «پاسخ» خود را از این اقدامات خواهد گرفت…

جناب حکومت اسلامی الان سالهاست حرف شما انتقام سخت و مزخرفاتی از همین قبیل است اما در عمل واقعا ثابت شد اینکاره نیستید .

یک رینگ بوکس را در ذهن مجسم کنید . این رینگ بوکس فرضی قطعا یک مسئول و کارگردان دارد و کارگردان اجازه میدهد که وسط رینگ کی با کی روبرو شود . الان در این رینگ بوکس فرضی یک طرف اسرائیل است و طرف دیگرش ظاهرا حکومت اسلامی در ایران .

کارگردان میداند و مطمئن است که یک طرف رینگ فرضی ، یعنی حکومت اسلامی در ایران خُل و چل و عقب مانده و اسکول است . اما آگاهانه این صحنه را تقویت میکند چون حفظ همین وضعییت برایش سود دارد و هی تکرار میکند حکومت اسلامی در ایران قوی و خطرناک است !

موج انفجارها درسیستم ارتباطی حزب الله کاری بسیار هوشمندانه بود . لبنان که زمانی عروس خاورمیانه بود به عنوان یک کشوروفرهنگ ریشه دارد اما حزب الله ندارد . قتل عام مردم فلسطین با انفجار وسائل ارتباطی حزب الله از نظرمن یکی نیست . حزب الله در لبنان اساسا سیاسی نیست و ریشه هم ندارد . یک ارگان نیابتی نظامی .

اما فلسطین  بخشی از تاریخ همان جغرافیا هستند . در دنیای امروز حرکتها و قدمهای سیاسی باید هوشمندانه باشد تا بشود قدمهای بعدی را برداشت .

اسرائیل کشوری که در بدو تولد با کمک غرب شکل گرفت . اما همزمان و به سرعت توانست با هوشمندی منطبق شود حالا اسرائیل به تنهایی میتواند هوشمندانه طراحی وعمل کند . فقط باید هماهنگ باشد با رئیس اصلی که کل خاورمیانه زیر چمبره اش است .

حکومت اسلامی نیم قرن است حاکم است . در ۱۳۵۷ هم غرب در جهت منافع خودش هوشمندانه عمل کرد برای چپاندن خمینی …

عوامل داخلی هیچ فهمی از هوشمندی نداشتند . نبض جامعه بیمار ایران در ۱۳۵۷ طبیعی نمیزد . جامعه مذهبی اصلا هوشمندی را نمیخواهد بفهمد. طی این نیم قرن حاکمیت اسلام اوج هوشمندی حکومت اسلامی یا قتل عام مخالفان بود یا ترورانسانهای خردمند ، یا خرابکاری و یا ساختن درب قابلمه کرونا یاب و یا اختلاسهای نجومی در سطوح بالای دولتمردانی فندق مغز !

اسرائیل ولی همزمان با قتل عام مشمئز کننده مردم فلسطین ، خودش را به مرحله ایی از هوش و بلوغ رساند که حالا برای عملیات خودش از دوست و دشمن دستمریزاد میگیرد . برتری تکنولوژی محصول هوش برتر و اراده است .

کلیه انقراضهای سابق در کره زمین از عدم انطباق شروع شد . آنها که هوشمندند میدانند باید با قوانین طبیعی منبطبق شوند .

سپاه پاسداران حکومت اسلامی در ایران مدعی شده که ۱۲ عضو یک «شبکه» مرتبط با اسرائیل در شش استان ایران را بازداشت کرده است . سپاه پاسداران در بیانیه ایی تاکید کرد ضربات اسرائیل در انفجار سیستم ارتباطی حزب الله خیلی خفن بود ما هم باهاس مثلا یه کاری بکنیم …

کلام آخر : تشدید درگیری و نگرانی از افزایش جنگی دیگر را جدی نگیرید . حکومت اسلامی در ایران با کلیه نیروهای تحت امرش دیگرآن حکومت اسلامی زمان جنگ ایران و عراق در دهه ۱۳۶۰ نیست . برای جنگ جدی ۲ عامل مهم ضروری است . انگیزه و توانایی .

حکومت اسلامی در ایران در دهه ۱۳۶۰ انگیزه جنگیدن را نیروهایش به خاطر توهمات دینی داشتند . اما توائایی روبرو شدن با قوی تر از خودشان را هیچوقت ندارند . حالا آن انگیزه را هم ندارند.

۲۳.۰۹.۲۰۲۴

اسماعیل هوشیار


Google Translate