جنایتی تکان‌دهنده؛ مرگ ده‌ها کارگر معدن

اطلاعیه کانال کولبران و سوختبران:

جنایتی تکان‌دهنده؛ مرگ ده‌ها کارگر معدن

روز شنبه ۳۱ شهریور در پی انفجاری وحشتناک در داخل دو تونل معدن زغال سنگ «معدنجو» در شهرستان «طبس» دست‌کم ٥٢ کارگر این معدن جانشان را از دست داده‌اند. تعداد زیادی از کارگران معدن دچار مصدومیت و جراحات شده و آمار مجروحین رو به افزایش است.

کانال کولبران و سوختبران ضمن ابراز همدردی، تسلیت عمیق خود را با خانواده قربانیان و جانباختگان ابراز می‌دارد. انگشت اتهام در مرحله اول علیه اوباش حکومتی از قبیل وزیر صنایع و معادن و کل باندهای مافیای دزد و چپاولگر حکومت اسلامی است.

حکومتی که شرایط دشوار و غیرایمن کار را به کارگران و مزدبگیران در ازای چندرغاز تحمیل به چنین زندگی فلاکتباری کرده، شایسته سرنگونی است.

طبق گفته‌های وزیر حکومت جنایتکاران اسلامی: «متراکم شدن گاز باعث انفجار معدن زغال سنگ طبس شده است»، اما آنچه مشهود است، عدم امکانات ایمنی و ناامنی محیط کار مسبب بوجود آمدن این تراژدی مرگبار است.

مرگ و تراژدی های اسفناک در محیط کار علیه کارگران هر روزه در گوشه و کنار کشور با اخبار فجایعی انعکاس پیدا می‌کند. در کنار خانواده قربانیان معدن زغال سنگ «معدنجو» صدای اعتراض و حق‌خواهی و مجازات عاملان و مسوولان بی‌لیاقت حکومتی باشیم.

کانال کولبران و سوختبران
اول(۱) مهر ۱۴۰۳
۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴

🔹تماس با کانال کولبران و سوختبران:
‏ https://t.me/Mehr22Justice


Google Translate