اخباروگزارش های کارگری ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ 

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع  

کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان – روزسه شنبه ۲۷ شهریور،

کارگران سکوهای بهره برداری شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان- روزسه شنبه ۲۷ شهریورو

کارگران ناظر عملیات حفاری مناطق نفت خیز جنوب

– درباره تجمع اعتراضی سه روزه+ کارگران راهداری شرق استان سمنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومشکلات بیمه مقابل اداره کل راه و شهرسازی درشاهرود

– ادامه اعتراضات جمعی از اهالی شهر طَرقرود و روستاهای اطراف نسبت به فعالیت مخرب معادن سنگِ اطراف کوه کرکس با راهپیمایی در شهربا شعار«معدندار حیاکن کرکس کوه را رها کن»

– دیدار با رسول بداقی 

*******

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع  

کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان – روزسه شنبه ۲۷ شهریور،

کارگران سکوهای بهره برداری شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان- روزسه شنبه ۲۷ شهریورو

کارگران ناظر عملیات حفاری مناطق نفت خیز جنوب

*درباره تجمع اعتراضی سه روزه+ کارگران راهداری شرق استان سمنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومشکلات بیمه مقابل اداره کل راه و شهرسازی درشاهرود

روزجمعه ۳۰ شهریور،یکی از کارگران راهداری شرق استان با اشاره به اینکه احقاق حق و حقوق ما از مطالبات به‌حق است، به خبرنگاررسانه ای گفت: با وجود اینکه راننده یک خودروی سنگین راهداری هستم و طبق قانون باید مبلغ ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کنیم؛ اما متاسفانه ماهانه مبلغ ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بدون هیچ نوع امتیازی حقوق دریافت می‌کنم.

وی با بیان اینکه خیلی از مسائلی چون اضافه کار، پرداخت مبلغ غذا و امتیازات دیگر که باید پیمانکار در راستای احقاق حقوق کارگر انجام دهد؛ تا کنون پرداخت نشده است، افزود: تجمع ما در راستای احقاق حق‌وحقوق است.

یکی دیگر از کارگران راهداری شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه از زمانی‌که تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و حوزه راهداری از ادارات راه و ترابری سابق تفکیک شد، همه مزایا و اعتبارات راهداران شاهرود و میامی را با خود برده است، ابراز داشت: این کارگرن با تلاش شبانه‌روزی در تمام ایام سال و فصول مختلف کارهای و اقدامات راهداری را انجام داده ولی با عدم احقاق حق حقوق خود مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه ما علاوه برحق و حقوق خود از هیچ‌یک از مزایای راهداری بهره‌مند نیستیم، اظهار داشت: “همه راهدارهای کشور در تما م استان‌ها از تمام حقوق و مزایای راهداری برخوردار هستند؛ اما ما با وجود اینکه علاوه‌بر اقدامات استان اقداماتی را به‌ صورت کمکی به استان‌های همجوار هم انجام می‌دهیم سازمان راهداری ما را به رسمیت نمی‌شناسد.”

وی با بیان اینکه با توجه به چارت سازمانی که از سال ۹۸ اجرایی شد, حق‌وحقوق و مزایای این قشر زحمت‌کش طبق قانون پرداخت نشده است، اعلام داشت: باوجود این‌که حدود ۶ سال است که این تفکیک صورت‌گرفته پیگیری‌های بسیاری انجام شد اما هنوز هیچ نتیجه‌ای دریافت نشده است.

همچنین یکی دیگر از کارگران راهداری با اشاره به اینکه ۶ سال است که درگیر این مشکل هستیم، عنوان داشت: ما کار و فعالیت راهداری انجام می‌دهیم و پست ما راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از دستگاه‌ها از جمله سازمان راهداری و راه و شهرسازی این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار داشت: امیدواریم با ارائه راهکار درست این مطالبه به‌حق راهدارهای شرق استان مرتفع شود.

+سومین روز تجمع اعتراضی راهداران شرق استان سمنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومشکلات بیمه مقابل اداره کل راه و شهرسازی درشاهرود 

روزچهارشنبه ۲۸ شهریوربرای سومین روز متوالی، راهداران شرق استان سمنان برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق ومشکلات بیمه مقابل اداره کل راه و شهرسازی درشاهرود تجمع کردند خواستار دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان شدند.

*ادامه اعتراضات جمعی از اهالی شهر طَرقرود و روستاهای اطراف نسبت به فعالیت مخرب معادن سنگِ اطراف کوه کرکس با راهپیمایی در شهربا شعار«معدندار حیاکن کرکس کوه را رها کن»

روزجمعه ۳۰ شهریور، جمعی از اهالی شهر طَرقرود و روستاهای اطراف درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به فعالیت مخرب معادن سنگِ اطراف کوه کرکس+ دست به راهپیمایی دراین شهر از توابع شهرستان نطنز در استان أصفهان با شعار«معدندار حیاکن کرکس کوه را رها کن»،زدند.

+ادامه تجمعات اعتراضی جمعی از اهالی شهر طَرقرود و روستاهای اطراف نسبت به فعالیت مخرب معادن سنگِ اطراف کوه کرکس درمیدان شهر

تجمعات اعتراضی جمعی از اهالی شهر طَرقرود و روستاهای اطراف نسبت به فعالیت مخرب معادن سنگِ اطراف کوه کرکس در یک میدان این شهر از توابع شهرستان نطنز در استان أصفهان ادامه دارد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۸ شهریور،چند روزی است که شمار زیادی از اهالی شهر طَرقرود و روستاهای متأثر از معدن‌های سنگِ اطراف کوه کرکس، در میدان شهر تجمع کرده‌اند تا برای چندمین بار اعتراض خود را به نابودسازی مراتع، ریخت‌وپاش منابع آب، آسیب‌رسانی به آبخیزها و قنات‌ها، تولید گرد و غبار خفه‌کننده، تجاوز به حریم باغ‌ها و خانه‌ها و آثار تاریخی، و مخدوش ساختن سیمای طبیعی منطقه که همه از نتیجه‌های فعالیت معدن‌ها است، اعلام کنند.

بنابهمین گزارش،، در صنعت ساختمان، سنگ‌های تزئینی از مصالح ضروری نیستند و کاربرد آن‌ها در سرزمین‌های لرزه‌خیز مانند ایران، به‌علت سنگین کردن ساختمان، خطرآفرین هم هست. با این حال، امروزه در کشور سنگ به شکل بی‌رویه‌ای در ساختمان‌ها به کار می‌رود و ایران بنا به منابع مختلف به چهارمین یا هفتمین کشور تولیدکننده‌ی سنگ‌های تزئینی بدل شده که این امر هیچ تناسبی با مساحت و جمعیت و نیازهای کشور ندارد. پیدا است که از این رهگذر چه فشار سهمگین و چه آسیب جبران‌ناپذیری بر طبیعت کشور وارد می‌شود.

*دیدار با رسول بداقی 

صبح امروز(جمعهئ۳۰ شهریور) جمعی از معلمان، فعالان صنفی، فعالان کارگری، فعالان حقوق زنان، روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی ، فعالان و زندانیان سیاسی، وکلا و فعالان مدنی، با حضور در منزل این معلم زندانی، با وی دیدار کردند.

رسول بداقی که از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در زندان اوین می‌باشد هفته گذشته بعد از نزدیک به دوسال ونیم حبس، برای حضور در مراسم عروسی دخترش، به مرخصی هفت روزه آمده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن تشکر از فعالان عرصه‌های مختلف جامعه مدنی برای دیدار با رسول بداقی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط رسول بداقی و سایر زندانیان سیاسی است.

بدون‌شک چنین جمع‌هایی، نشان از همبستگی اجتماعی فعالان مختلف جامعه مدنی در مسیر پیشبرد دمکراسی در جامعه ایرانی است.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate