اخباروگزارش های کارگری ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ 

– جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران درمناطق عملیاتی سیری ولاوان

– اعلام تجمعات صنفی بازنشستگان ۱۴۰۲ قبل از آغاز سال تحصیلی 

– صدای ما کارگران ارکان ثالث شرکت نفت و گاز اروندان، کانون فساد و چپاول کارفرمای فاسد و مفتخوری پیمانکار باشید.

از بابت مزد ناچیز و ناتوانی در تامین معیشت خانواده در برابر همسر و فرزندانمان خجالت زده ایم و از ظلم و ستم و زورگویی مدیران به ستوه آمده ایم.

– افشای عوامل سرکوب در آموزش و پرورش 

گزارش شماره دو

– جان باختن ۲ کارگر راه آهن هرمزگان براثر تصادف در ایستگاه بندرعباس

– جان باختن یک کارگر در فولادشهر بر اثر سقوط از ساختمان

*******

*جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران درمناطق عملیاتی سیری ولاوان

*اعلام تجمعات صنفی بازنشستگان ۱۴۰۲ قبل از آغاز سال تحصیلی 

یکسال گذشت 

یکسال از وعده وعیدهای وزارت و مسئولین گذشت 

یکسال از دروغ‌های فردا و پس‌فردای وزارت گذشت 

یکسال با تورم و گرانی سوختیم و ساختیم 

پس از یکسال ارزش پاداش‌مان حداقل ۳۰ درصد کمتر شده است

یکسال بازنشستگان ۱۴۰۲  جزو اولویت وزارت نبوده 

یکسال گذشت حتی یکی از مطالبات ما داده نشد

یک دولت به تاریخ پیوست و دولت جدید هم همچنان می‌خواهد وعده بدهد 

تمام راه‌های قانونی را رفتیم 

آخرین راه را هم با هم می‌رویم 

برای حق و حقوق کاملا قانونی‌مان که نیاز به هیچ تفسیر و تعبیر ندارد 

هیچ پیچی هم در آن وجود ندارد که نیاز به تصمیم سران قوا باشد 

برای حق و حقوق خانواده کفن می‌پوشیم 

همه با هم می‌آییم 

تجمع او‌ل:   

روز ۲۶ شهریور جلوی سازمان برنامه و بودجه ساعت ۹ صبح 

تجمع دوم: 

۲۷ شهریور جلوی وزارت آموزش و پرورش

ساعت ۹ صبح 

کمیته فنی بازنشستگان ۱۴۰۲

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*صدای ما کارگران ارکان ثالث شرکت نفت و گاز اروندان، کانون فساد و چپاول کارفرمای فاسد و مفتخوری پیمانکار باشید.

از بابت مزد ناچیز و ناتوانی در تامین معیشت خانواده در برابر همسر و فرزندانمان خجالت زده ایم و از ظلم و ستم و زورگویی مدیران به ستوه آمده ایم.

پیمانکاری نوید کاران، با مدیریت حاتمی که البته در هماهنگی بالایی ها پیمانکار این شرکت است، با همدستی مهدی پور نماینده کارفرما که او هم مامور نهادهای امنیتی است، در این مجموعه عملاً سرمایه شرکت را تقدیم به دار و دسته مافیایی سپاه و نهادهای امنیتی کرده، با قرار دادن امکانات رفاهی در اختیار عوامل سپاه، آنچنان بریز و بپاش میکنند که حتی بازرسی نفت در بررسی محاسبات مالی شرکت از افشای اسناد فساد آن امتناع نموده، چپاول و مفتخوری ها نهایت ندارد!

پیمانکاری نوید کاران، که همواره با تاخیر در پرداختهای مزدی خون ما کارگران را در شیشه کرده است، مبلغ بن کارت ما را نیز دو هفته در حساب خود مصادره و با تاخیر پرداخت نمود. این پیمانکار مفتخور با بهانه های مختلف از پرداخت حق سنوات معوقه ما امتناع می نماید و در ازای حداقلهای پرداختی با بهانه های مختلف نسبت به کسر از مزایا و اضافه کاریها، البته با پشتیبانی مدیریت، هرآنچه که می‌تواند با اعمال کسورات تحمیلی، حقوق ما را ضایع مینماید.

عبدالله عذاری مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان و مهدی پور مدیر خدمات و پشتیبانی، عوامل مستقیم نهادهای امنیتی و جاده صاف کن شرکت پیمانکاری نوید کاران، که در سالهای گذشته نیز با نامهای متفاوت در مناقصه شرکت داشته و طرف قرارداد شرکت بوده است، مسبب بی حقوقی ما کارگران و سواری رئیس حراست حامی این زد و بند ها و چپاولها، با تهدید و ارعاب همواره سرکوب کننده صدای اعتراضات ما کارگران بوده اند.

حمید بورد، مدریت جدید شرکت ملی نفت در بازدید چند روز گذشته از شرکت نفت و گاز اروندان، بی اعتنا به خواسته های ما کارگران، تنها بازدید فرمایشی خود را صرف شرایط تداوم تولیدی نمود که ظاهراً در ساختار آن توان جسمی و خلاقیت ما کارگران و در کل منابع انسانی هیچ نقش و تاثیری ندارد و البته که مصائب و مشکلاتمان برای این سیستم چپاولگر بی اهمیت است.

البته که ما کارگران این ساختار مافیایی و سراسر فاسد تحت اختیار طبقه حداقلی مفتخور را میشناسیم و استثمار کنندگان خود، همان ها که همه سود و سرمایه حاصل از تولید نفت را میان خود تقسیم می‌کنند، مسبب همه بی حقوقی و فقر فلاکت عمومی میدانیم.

ما قطعاً نسبت به این چپاولها در نفت و استثمار و سرکوب خود برای همیشه مشاهده گر نمیمانیم و علیرغم زورگویی ها و تهدیدهای حراست، با پشتوانه تشکل‌های کارگری مستقل خود، قطعاً اعتراضات خود را سازماندهی و در برابر استثمار و بی حقوقی ها به مبارزه بر می‌خیزیم.

ما کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی پیمانکاری نفت و گاز اروندان ضمن اعلام اتحاد با کارگران رسمی و پروژه ای و ارکان ثالث نفت، کارگران پارس جنوبی، کارگران واگن سازی پارس و کارگران لاستیک سازی بارز کرمان، پرستاران، معلمان، بازنشستگان بخشهای مختلف و دیگر معترضان در خیابانها، در برابر سرکوب صدایمان، التیماتوم میدهیم و قطعاً با بهره گیری از شیوه های مختلف با قدرت اعتراضات خود، چپاولگران و مسببین شرایط موجود را پاسخگو خواهیم نمود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) با گرامیداشت سالروز انقلاب مردمی #مهسا همچنان صدای اعتراض حق طلبانه همه کارگران نفت بوده، با دریافت صدای اعتراض همه همکاران در بخشهای مختلف و ایجاد بستر و زمینه مبارزه بر علیه کل این ساختار مافیایی، در افشای عوامل آن و گسترش اعتراضات از همه توان خود استفاده خواهیم نمود.

ما همه کارگران بخشهای مختلف را در پیوستن به اعتصابات نفت فرامیخوانیم.

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

*افشای عوامل سرکوب در آموزش و پرورش 

گزارش شماره دو

بر اساس اطلاعات رسیده به کانال شورای هماهنگی، طی سال‌های اخیر، برخی از مدیران و مسئولان کلیدی وزارت آموزش و پرورش به دلایل مختلف به طور مداوم نقش مهمی در تغییرات ساختاری و سرکوب نیروهای آموزشی کشور ایفا کرده‌اند. این گزارش به بررسی چند نفر از این افراد و اقدامات آن‌ها پرداخته و دلایل و پیامدهای احتمالی ارتقای آنان به مناصب بالاتر را تحلیل می‌کند.

رضا روستایی – مدیر حراست دو اداره کل مهم در تهران و شهرستان‌های استان تهران

رضا روستایی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ مسئولیت مدیریت حراست دو اداره کل مهم در تهران و شهرستان‌های استان تهران را بر عهده داشته، به‌عنوان یکی از چهره‌های اصلی فشار و سرکوب معلمان و مدیران مدارس شناخته می‌شود. وی با استفاده از قدرت خود در تشکیل پرونده‌های حراستی برای معلمان، نقش پررنگی در اخراج، بازنشستگی اجباری و تحت فشار قرار دادن آن‌ها داشته است، به‌ویژه در وقایع سال ۱۴۰۱ که اعتراضات گسترده‌ای در میان جامعه فرهنگی رخ داد.

این در حالی است که گفته می‌شود وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی ارتقای روستایی به یک پست بالاتر در ستاد این وزارت‌خانه است. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا فردی که متهم به اعمال فشارهای ناحق و بی‌عدالتی علیه معلمان است، اکنون در مسیر ارتقا قرار گرفته است؟ آیا وزیر آموزش و پرورش به سابقه و اقدامات او در این مدت توجهی داشته است؟

مجتبی هاشمی – مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش

مجتبی هاشمی، که در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مسئول ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش بوده، نقش اساسی در تغییرات گسترده در مدیریت مدارس کشور داشته است. هاشمی در حذف و جایگزینی بیش از ۲۰ هزار مدیر مدارس، نقش اساسی داشته است.

علاوه بر این، گفته می‌شود که او در جریان اعتراضات “زن، زندگی، آزادی” در کردستان حضوری مستقیم داشته و شخصاً در سرکوب معلمان معترض نقش ایفا کرده است. اسناد ماموریت وی در این زمینه وجود دارد که نشان‌دهنده مسئولیت مستقیم او در این سرکوب‌هاست.

هاشمی همچنین یکی از عوامل واگذاری بهترین مدرسه شهر ری به سپاه به‌صورت رایگان بوده است .

دولت فعلی در حالی ادعای بازگشت معلمان و دانشجویان فرهنگی اخراجی را مطرح می‌کند که همزمان افرادی که به‌طور مستقیم مسئول این اخراج‌ها و تشکیل پرونده‌های ناحق علیه معلمان بوده‌اند، نه تنها تحت پیگرد قرار نگرفته‌اند، بلکه در حال ارتقا و تصدی مناصب بالاتر هستند. سوالات اصلی که در این زمینه مطرح می‌شوند عبارتند از:

– چرا افرادی که به نقض حقوق معلمان و مدیران مدارس متهم هستند، در حال ارتقا به مناصب بالاتر هستند؟

– آیا هیچگونه بررسی از سوی وزیر آموزش و پرورش در مورد نقش این افراد در سرکوب فرهنگیان انجام شده است؟

– چه توجیهی برای حفظ و ارتقای افرادی که در تخلفات گسترده علیه معلمان نقش داشته‌اند، وجود دارد؟

این گزارش نشان می‌دهد که به‌رغم وعده‌های دولت برای حمایت از فرهنگیان و بازگرداندن معلمان اخراجی، همچنان افرادی که مسئول این سرکوب‌ها بوده‌اند در حال ارتقا و تصدی مناصب حساس‌تر هستند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن ۲ کارگر راه آهن هرمزگان براثر تصادف در ایستگاه بندرعباس

جمعه شب(۲۳ شهریور)،یک قطار حامل بار گوگرد هنگام ورود به ایستگاه بندرعباس وارد مسیر اشتباه شد و با یک واگن دیگر تصادف کرد ومصطفی فلاحی لکوموتیوران پایه ۲ ناحیه هرمزگان و رامین بیگی آموزگار لکوموتیوران ناحیه هرمزگان جان خود را از دست دادند.

*جان باختن یک کارگر در فولادشهر بر اثر سقوط از ساختمان

یک کارگرحین کاردریک ساختمان واقع درفولادشهراستان اصفهان بر اثر سقوط از طبقه پنجم جان خود را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate