هشدار! جنایات دیگری در راه است , خطاب به کمیساریای پناهندگان سازمان ملل 

هشدار!

جنایات دیگری در راه است

خطاب به کمیساریای پناهندگان سازمان ملل

خانمها،آقایان

بدون شک در جریان انتقال و جابجایی اجباری عده ای از پناهندگان ایرانی در اردوگاههای احزاب سیاسی کرد ایران در چند روز گذشته به کمپ آوارگان در منطقه سورداش کردستان عراق قرار گرفته اید.

این جابجایی غیر مسئولانه که با توافق و برنامه ریزی دولتهای ایران و عراق و اقلیم کردستان عراق انجام گرفته است، نمونه دیگری از کوچهای اجباری پناهندگان و مهاجرین توسط دولت ها و احزاب غیر مسئول در این منطقه و بویژه در عراق است. همزمان با این جابجایی، عشایر حاکم بر اتحادیه میهنی، یکی از دو حزب اصلی تشکیل دهنده اقلیم کردستان عراق، یک پناهنده سیاسی ایرانی بنام بهزاد خسروی را به رژیم ایران تحویل داده است. این پناهنده اکنون در زندان و در خطر اعدام قرار دارد.

کشور عراق و اقلیم کردستان که توسط دسته های عشایر ملی و مذهبی و با هژمونی و هدایت دولت سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران اداره می شود، تاریخی از جنایات آشکار و پنهان علیه پناهندگان و مهاجرین کشورهای همسایه با خود یدک می کشند. آوارگی، حبس و قتل عام هواداران سازمان مجاهدین ایران یکی از این جنایات است.

صرف نظر از گرایشات، تعلقات و وابستگی سیاسی این پناهندگان به هر جریان سیاسی، اکنون آنها هم در خطر حملات مسلحانه، اخراج، شکنجه و اعدام توسط جنایتکاران جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.

در مورد کیس سازمان مجاهدین که توسط دولت مذهبی عراق وابسته به رژیم ایران انجام پذیرفت، و بی توجهی شما در حفاظت از حقوق پناهندگی آنها، یکی از دلايل آن جنایات در تاریخ ماندگار شد.

کیس و جنایت دیگری در شرف انجام است. شما هم به خوبی از جنایات و قوانین غیر انسانی حاکم بر رژیم اسلامی ایران آگاهید. پناهندگان موجود در اردوگاه سورداش در محاصره و در چنگال رژیم جنایتکار اسلامی ایران، دولت مرتجع عراق و اقلیم کردستان گرفتار آمده اند. این پناهندگان هیچگونه حامی و پشتیبانی بجز سازمان ملل ندارند.

وظیفه سازمانی شما، وظیفه انسانی و منشور و قوانین سازمان ملل حکم میکند تا دیر نشده است، این انسانهای بی دفاع و در بند را همچون جزوی از سهمیه پناهندگان کشورهای اروپایی به حساب آورده و برای انتقال آنها به این کشورها فوری و عاجل اقدام نمایید.

در صورت بروز هرگونه خطر جانی و امنیتی بر این انسانهای بی دفاع، مسئولیت تام و کمال آن به عهده کمیساریای پناهندگان سازمان ملل می باشد.

هر چه زودتر اقدام کنید، فردا دیر خواهد شد!

 

آزاد نسیم

رونوشت به:

inteprt@unhcr.org

international Court of justice

CNN, New york times, washington post, Herald tribune, Le monde, Liberation, Der spiegel, The Globe and Mail, Dagens nyheter, Aftonbladet,


Google Translate