نامه سرگشاده رئیس فدراسیون پرستاران کانادا به وزیر امور خارجه این کشور در همبستگی با اعتراضات پرستاران در ایران

نامه سرگشاده رئیس فدراسیون پرستاران کانادا به وزیر امور خارجه این کشور در همبستگی با اعتراضات پرستاران در ایران

در پی تماس فریده بزرگ از فعالین کمپین برای آزادی کارگران زندانی  (ّFree Them Now) در ونکوور کانادا با فدراسیون اتحادیه پرستاران در کانادا، لیندا سیلاس رئیس این فدراسیون حمایت خود را از مبارزات پرستاران در ایران اعلام داشت و در نامه ای به وزیر امور خارجه کانادا خواهان محکومیت حکومت اسلامی به دلیل فشار به پرستاران شد.  

این نامه پاسخی صمیمانه به نامه فری دم ناو به اتحادیه های کارگری برای همبستگی با مبارزات پرستاران در ایران است. لیندا سیلاس در  نامه سرگشاده خود به وزیر امور خارجه کانادا ضمن اشاره به اعتراضات پرستاران نسبت به برخوردهای امنیتی جمهوری اسلامی با آنان ابراز نگرانی کرده و  بر حمایت و همبستگی با پرستاران در ایران تاکید نموده است.  ترجمه فارسی متن نامه لیندا سیلاس رئیس فدراسیون پرستاران  کانادا به ملانی جولی  وزیر امور خارجه  این کشور در  رابطه با همبستگی با پرستاران ایران ضمیمه است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2.gmail.com

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۴ سپتامبر ۲۰۲۴

به خانم ملانی جولی  وزیر امور خارجه 

جناب وزیر

به عنوان رئیس فدراسیون اتحادیه های پرستاران کانادا (CGNU) این نامه را به شما مینویسم تا اعلام کنم که پرستاران کانادا در مورد پرستاران در ایران که به خاطر شرایط غیرقابل تحمل کار، دستمزدهای ناکافی و فقدان مسئولیت پذیری دولت در قبال مشکلات حادشان، در اعتصاب هستند، عمیقا نگران هستند. مبارزه آنها تنها مبارزه خود آنها نیست بلکه صدای همه پرستاران جهان را که با مشکلات مشابهی در ارائه مراقبتهای درمانی روبرو هستند، بازتاب می دهد.  

عکس العمل حکومت ایران در پاسخ به این اعتصابات نگران کننده است و گزارشهایی از تهدید و سرکوب پرستارانی که به سادگی از حقوق خود و ایمنی بیماران خود دفاع میکنند منتشر شده است. این الزامی است که جامعه بین المللی از جمله کانادا، دولت ایران را به خاطر رفتارش با کارکنان مراقبتهای درمانی مورد بازخواست قرار دهد.  

ما این افتخار را داریم که کشور ما در دفاع از حقوق انسانی و شرایط منصفانه کار برای کارگران، پیشگام است. این حیاتی است که کانادا با حمایت از کارکنان درمان و بهداشت، از این ارزشهای انسانی همچنان در همه جا دفاع کند. این حمایتها نه فقط برای پرستاران در ایران مهم است بلکه برای میلیونها بیمارانی نیز که به کار آنها وابسته هستند حیاتی است. 

ممنون از توجه شما در این موضوع مبرم. اطمینان داریم که با هدایت شما کانادا با همه کسانی که برای شرایط عادلانه و مناسب در دنیا مبارزه میکنند، همبستگی خواهد داشت. 

لیندا سیلاس رئیس فدراسیون پرستاران کانادا – ۳سپتامبر ۲۰۲۴ 


Google Translate