اخباروگزارش های کارگری ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۳ 

– در آستانه سالگرد مهسا (ژینا) امینی؛کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»، به ۲۱ زندان گسترش یافت

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع  کارگران شرکت نفت و گاز پارس عسلویه (سایت۱) و کنگان (سایت۲) و

نوبتکاران شاغل در پالایشگاه گاز پارسیان

– پنجمین سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری با برپایی تجمع پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم  مجتمع گاز پارس جنوبی

– تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه های هفتم ونهم مجتمع گاز پارس جنوبی  SPGC نسبت به عدم پرداخت کامل حقوق

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع بازنشستگان فرهنگی استان یزد مقابل صندوق بازنشستگی کشوری با شعارهای«اتحاد اتحاد علیه ظلم وفساد»،«فریاد فریاد از این همه بیداد» و….

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی سیمان خوزستان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل کارخانه

– تجمع اعتراضی اهالی شهر شهبازنسبت به راه اندازی معدن جدید روستای کرک مقابل بخشداری قره کهریز

– تجمع اعتراضی تراکتوری کشاورزان شادگان نسبت به سهمیه کم گازوئیل مقابل فرمانداری 

– تجمع اعتراضی فرهنگیان قزوین نسبت به عدم انتقال سهام خریداری شده ۲ هتل‌ درشهرستان های مشهد و رودسردر اداره کل آموزش و پرورش استان

– تجمع اعتراضی خانوادگی جمعی از دواطلبان کنکور امسال و سال گذشته نسبت به مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش مبنی برممنوعیت انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مقابل نهاد ریاست جمهوری

*******

*در آستانه سالگرد مهسا (ژینا) امینی؛کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»، به ۲۱ زندان گسترش یافت

کارزار زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران در مخالفت با اعدام با عنوان «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» که به شکل اعتصاب غذا توسط زندانیان انجام می‌پذیرد، در سی و دومین هفته خود، در آستانه سالگرد قتل مهسا امینی و آغاز جنبش زن، زندگی، آزادی همچنان ادامه دارد.

در تداوم این کارزار امروز سه‌شنبه ۱۳ شهریور زندانیان سیاسی مشارکت کننده در این کارزار، مجددا علیه صدور و اجرای حکم غیر انسانی اعدام دست به اعتصاب غذا زدند.

در بیانیه صادر شده از سوی زندانیان مشارکت کننده در این کارزار آمده:

بر کسی پوشیده نیست که جامعه ایران در این سالیان با فجایع گوناگونی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… روبه‌رو بوده‌است و اعتراضات آنها توسط حکومت با سرکوب، زندان و اعدام پاسخ داده شده است. تحولات اخیر گویای آن است که جامعه ایرانی و شهروندان آن به درک روشنی رسیده‌اند که باید درمقابل این حکومت استبداد دینی مقاومت کرد، مقاومتی که نوک  پیکان آن در میان زندانیان تبلور یافته‌است، زندانیانی که اکنون با وجود تمام فشارهای دربند، برای سی‌ودومین هفته پیاپی در کارزار” سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در اعتصاب غذا به سر می‌برند».

به گزارش این بیانیه، کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در آستانه سالگرد قتل مهسا امنیتی به ۲۱ زندان شامل زندان اسدآباد اصفهان و زندان بم در استان کرمان گسترش یافته است.

زندانیان اعتصابی کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۱۹ زندان مختلف از جمله زندان اوین (بند زنان، بند ۴، ۶، ۸)، زندان قزلحصار (واحد۳ و ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان نظام شیراز، زندان مشهد، زندان لاکان رشت، زندان قائم‌شهر، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان ارومیه، زندان خوی، زندان نقده، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان تهران بزرگ، زندان اسدآباد اصفهان و زندان بم از تمام کسانی که در داخل و خارج از کشور از این کارزار که هدف آن لغو اعدام و شکنجه در ایران است، قدردانی می‌کنند و بار دیگر از همه زندانیان در زندانهای مختلف میخواهند به این کارزار‌ بپیوندند. همچنین از تمامی وجدانهای بیدار در سراسر جهان نیز در خواست داریم تا برای لغو اعدام و مقابله با آن از این کارزار حمایت کنند.

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

۱۳ شهریور ۱۴۰۳

برگرفته از کانال بیدارزنی

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع  کارگران شرکت نفت و گاز پارس عسلویه (سایت۱) و کنگان (سایت۲) و

نوبتکاران شاغل در پالایشگاه گاز پارسیان

*پنجمین سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری با برپایی تجمع پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم  مجتمع گاز پارس جنوبی

اعتصاب کامل کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری،پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

امروز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

همکاران با گزارش کامل از اعتصاب امروز اعلام نمودند، در #سه_شنبه_های_اعتراضی ،ما حتی در پالایشگاه هایی که به لحاظ فشارهای امنیتی و سرکوب حراست، قادر به برگزاری تجمع اعتراضی نیستیم، تماماً دست از کار کشیده و هیچگونه درخواستی را نسبت به فوریت کار و تولید نمی‌پذیریم.

امروز با حضور «توکلی» مدریت جدید شرکت ملی گاز ایران در مجتمع گاز پارس جنوبی، با وجود فشارهای امنیتی و حراست که کوشیدند در مقابل ما کارگران بایستند، کارگران غیر رسمی، ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری دوشادوش همکاران رسمی در سایت یک عسلویه، سایت دو کنگان و در پالایشگاه فجر جم متحد و همصدا، نه تنها دست از کار کشیدند، بلکه بصورت تجمعات و راهپیمایی در محیط های کاری خود مطالباتشان را بصورت شعار دهی مطرح کردند و بدین ترتیب شرایط جدیدی در بیان اعتراض خود به کار گرفتند.

اخبار ارسالی همکاران ارکان ثالث در پالایشگاه هایی که امروز در اعتصاب بودند حکایت از این دارد که نیروهای حراست بهمراه عوامل پیمانکاران و مدیران، کارگران را احاطه کرده و با تلاش برای ممانعت از تهیه فیلم و عکس از تجمعاتشان، همچنان تلاش نمودند با مجاب کردن همکاران در بازگشت به محل کار صفوف اعتراضی این همکاران را در هم بشکنند، که با خشم و پاسخ کارگران مواجه گردیدند تا جایی که در برخی پالایشگاه ها عملاً فضای تنش و التهاب شکل گرفته، کارگران تهدید کردند در صورت برخورد حراست و فشار مدیران اقدام به خروج از پالایشگاه و محل کار نموده با برگزاری اعتراضات در شهرهای همجوار و اشکال دیگر اعتراض خواهند نمود.

همچنین از همکاران گزارش های زیادی به شورای سازماندهی کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) ارسال گردیده که نشان میدهد در تداوم اعتراضات و در پاسخ به عدم تحقق مطالبات همکاران، در بخشهای عمومی پالایشگاه ها کارگران در اعتراض به وضعیت معیشتی و تبعیض و بی حقوقی با دیوار نویسی ها و شعارهای تند اعتراضی همراه با ذکر نام، بر علیه چپاولگران نفت و مفتخورانی که مسبب شرایط موجود هستند، اقدام و اعتراضات خود را بدین شکل نیز مطرح نمودند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) با دریافت پیامهای زیادی از افشای عوامل دزدی و چپاول از سوی همکاران در پارس جنوبی و زد و بند میان ناظرین پیمانها با پیمانکاران دریافت نموده است که متعاقباً در مسیر پیشبرد اعتراضات نسبت به آن اقدام نموده، هرگونه زورگویی و سرکوب اعتراضات کارگری را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

ما بعنوان شورای مستقل کارگری با پشتیبانی کامل از اعتراضات حق طلبانه همکاران در نفت، همچنین از اعتراضات گسترده #پرستاران و دیگر بخشهای مختلف جامعه حمایت نموده، از همه ظرفیت‌های موجود در اتحاد و همبستگی با سایر تشکلهای صنفی-مطالباتی، بر علیه وضع موجود استفاده می‌نماییم.

ما همه کارگران نفت را به این اعتراضات فرامیخوانیم‌.

مطالبات فوری کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی؛

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری.

حق ایجاد تشکل و تجمع و اعتراض.

بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط کارگران اخراجی، حجت رضایی از پارس جنوبی و یاسر احمدی نژاد از ملی حفاری و کارگران اخراجی پروژه ای.

عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ(هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع دچار تغییراتی شده است.

اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و  نظام پرداخت عادلانه و بدون تبعیض با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان محترم غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان. اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای همکاران محترم اداری و پشتیبانی.

*تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه های هفتم ونهم مجتمع گاز پارس جنوبی  SPGC نسبت به عدم پرداخت کامل حقوق

سه شنبه ۱۳ شهریور

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع بازنشستگان فرهنگی استان یزد مقابل صندوق بازنشستگی کشوری با شعارهای«اتحاد اتحاد علیه ظلم وفساد»،«فریاد فریاد از این همه بیداد» و….

فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی،ازادامه سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان دراعتراض به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع روزسه شنبه ۱۳ شهریوربازنشستگان فرهنگی استان یزد مقابل صندوق بازنشستگی کشوری با شعارهای«اتحاد اتحاد علیه ظلم وفساد»،«فریاد فریاد از این همه بیداد» و….،خبرمی دهد.

*تجمع اعتراضی کارگران اخراجی سیمان خوزستان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل کارخانه

روزسه شنبه ۱۳ شهریور، کارگران اخراجی سیمان خوزستان برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل کارخانه واقع در کیلومتر ۲۲ جاده رامهرمز – هفتکل زدند وخواهان بازگشت بکارشدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: ما ۲۸ نفر از کارگران شرکت سیمان خوزستان هستیم که حدود ۳ ماه، بیکار شده‌ایم و هیچ مسئولی در رامهرمز و هفتکل پاسخگوی ما نیست.

وی افزود: ما بالای ۲ تا ۳ سال سابقه کار داریم که بیکار شده‌ایم و خانواده‌های ما با مشکلات فراوان معیشتی روبرو هستند.

*تجمع اعتراضی اهالی شهر شهبازنسبت به راه اندازی معدن جدید روستای کرک مقابل بخشداری قره کهریز

روزسه شنبه ۱۳ شهریور،جمعی از اهالی شهر شهبازازتوابع شهرستان شازند دراستان مرکزی برای اعتراض به راه اندازی معدن جدید روستای کرک مقابل بخشداری قره کهریزتجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:احداث این معدن و حفر چاه عمیق، تخریب‌های زیست محیطی را به همراه دارد، که اثرنامطلوبی در محیط زیست و آب‌های زیر زمینی این منطقه دارد.

*تجمع اعتراضی تراکتوری کشاورزان شادگان نسبت به سهمیه کم گازوئیل مقابل فرمانداری 

روزسه شنبه ۱۳ شهریور،جمعی از کشاورزان شادگان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سهمیه کم گازوئیل  دست به تجمع تراکتوری مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

براساس تصاویر منتشره در رسانه ها،کشاورزان شادگان در بنرهای اعتراضی خود نوشته اند که سهمیه ۵۰۰ لیتر تأیید شده برای آن‌ها برای پنج روز کاری است.

*تجمع اعتراضی فرهنگیان قزوین نسبت به عدم انتقال سهام خریداری شده ۲ هتل‌ درشهرستان های مشهد و رودسردر اداره کل آموزش و پرورش استان

روزسه شنبه ۱۳ شهریور، فرهنگیان قزوین برای اعتراض به عدم انتقال سهام خریداری شده ۲ هتل‌ درشهرستان های مشهد و رودسردر اداره کل آموزش و پرورش استان،تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،در سال ۸۸ با سرمایه گذاری فرهنگیان قزوین و از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان ۲ هتل‌ در مشهد و رودسر گیلان خریداری شد ولی تاکنون سهام آن به همکاران فرهنگی انتقال داده نشده که این موضوع از آن زمان تاکنون مشکلات حقوقی بسیاری را برای فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش قزوین به وجود آورده است.

بنا بهمین گزارش،در پرونده هتل ها پنج هزار فرهنگی سهام دار هستند و هم اکنون نیز این طرح در اختیار صندوق وام های ضروری فرهنگیان قزوین قرار دارد.

*تجمع اعتراضی خانوادگی جمعی از دواطلبان کنکور امسال و سال گذشته نسبت به مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش مبنی برممنوعیت انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مقابل نهاد ریاست جمهوری

روزسه شنبه ۱۳ شهریور،جمعی از دواطلبان کنکور امسال و سال گذشته برای اعتراض به مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش مبنی برممنوعیت انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مقابل نهاد ریاست جمهوری خانوادگی تجمع کردند.

براساس گزارش های رسانه ای شده،در دفترچه انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۳ آمده است: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده و در سال ۱۴۰۳  انتخاب رشته می کنند، از فرایند اعلام نتایج نهایی حذف خواهند شد.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate