آیا هولوکاست مختص به یهودی‌هاست؟

آیا هولوکاست مختص به یهودی‌هاست؟

دکتر صولت نگی

برگردان: آمادور نویدی

آیا هولوکاست تنها هولوکاست یهودی بود

بنابه هربرت مارکوزه(Herbert Marcuse)، مذهب متعاقب آشویتس(Auschwitz ) بیهوده است. چنان‌چه این نقل‌قول در آن‌زمان درست بوده باشد، امروز  هم بسیار صدق می‌کند.

همان‌گونه که نورمن فینکیلستاین(Norman Finkelstein) در صنعت هولوکاست توضیح می‌دهد: «نه یهودی‌ها، بل‌که کمونیست‌ها اولین قربانیان سیاسی و معلول‌ها اولین قربانیان نسل‌کشی هولوکاست نازیسم بودند… 

خیلی از یهودی‌های آمریکای شمالی گرایش دارند که (هولوکاست) را به‌عنوان شواه (Shoah)(کشتار جمعی شهروندان اروپایی، به‌ویژه یهودی‌ها توسط نازی‌ها، طی جنگ جهانی دوم) درنظر بگیرند… اما حداقل نیمی از رومانی‌های دنیا(که بناحق کولی خوانده می شوند)، حدود ۲ میلیون و نیم کاتولیک لهستانی، میلیون ها شهروند شوروی و ملیتهای گوناگون، هم از قربانیان این نسل‌کشی بودند».

واژه هولوکاست، نشان‌گر نفرت از یهودی‌ها در  شمایل گله‌ای از گوسفندهای بی‌دفاعس‌ت که به کشتارگاه  بُرده شده اند.

این واژه تا متعاقب جنگ پیش‌دستانه سال ۱۹۶۷، نه کاربُردی داشت  و نه در مالکیت یهودی‌های آمریکایی بود.

اتخاذ این واژه ناشی از نقشه‌ای شیطانی با هدف پافتن توجیهی جهت تکرار جنایات علیه همه غیریهودی‌ها(goyim)، به‌ویژه فلسطینی‌ها بود.

این امر منجربه اختراع  یک افسانه‌ (myth) ماندگار حول «آنتی سامی شد که به‌غلط ضدیهودی یا یهودی‌ستیزی خوانده می‌شود». «سرزمینی بدون صاحب(Terra nullius)، برای مردمی بدون سرزمین»، یا «قوم برگزیده»(the chosen people) و خیلی دیگر از این نوع اصطلاحات مبتذل و پرزرق و برق بافته شده است.

کشتاری که اسرائیل در رفح (Rafah) کرد، فرد را متعجب کرده و به فکر وا می‌دارد که آیا هرگز هولوکاستی برای یهودی‌ها اتفاق افتاده است؟ و اگر این اتفاق واقعا رخ داده، تنها عبرتی که ارزش آموختن از آن داشته، تکرارش بر روی خلق‌های دیگر بوده است؟

 اسرائیل  در قلب خاورمیانه تأسیس شده تا کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا کنترل شوند. نهادی نامشروع  که به‌اصطلاح باعث جبران طرح امپریالیستی شود که حتی اینک توسط سرمایه کلان‌شهر و با حمایت شاخه مسلح آن، آمریکا( و محرمانه توسط ناتو) محافظت می‌شود.

با ازخودگذشتگی فلسطینی‌ها، اسرائیل به‌خاطر نامشروع بودنش، بدون حمایت سرمایه کلان‌شهرها نمی‌تواند دوام بیاورد.

اینک اسرائیل، حتی برای آلمان که بدون قیدوشرط حامی آن‌ست، به نهادی منفور تبدیل شده است،.

تصمیم دادگاه کیفری بین المللی علیه اسرائیل بدون حمایت پنهانی آلمان و احتمالا فرانسه غیرممکن بود.

خلق فلسطین برای همه ست‌مدیدگانی که بدنبال آزادی خود از یوغ استعمارند، اهداف والایی تعیین کرده است. کسانی‌که بتوانند این‌چنین ازخودگذشتگی‌های عظیمی داشته باشند و علیه یک رژیم بربر و نامشروع که فاقد همه شایستگی‌ها و کیفیت‌های انسانی‌ست بجنگد، سرانجام علیه ستم‌گرانش پیروز می‌شود.

زنده باد فلسطین


درباره نویسنده:

دکتر صولت  نگی، آکادمیک مستقر در سیدنی- استرالیاست و مؤلف کتاب‌هایی درباره سوسیالیسم و تاریخ است. آخرین کتابش «جمهوری‌های خدا: ایجاد و تخریب اسرائیل و پاکستان» است که می‌توان از آمازون در آدرس زیر تهیه نمود:

Amazon.com

 با ایشان میتوان با ایمیل زیر تماس گرفت:

saulatnagi@hotmail.com

برگردانده شده از:

Was the Holocaust Jewish Holocaust alone

SAULAT NAGI

https://mail.yahoo.com/d/folders/1/messages/ANhi0uV1g144ZlXgtQ8m6EMzvMU?reason=invalid_cred


Google Translate