بیست و هشتمین روز اعتصابات سراسری پرستاران

بیست و هشتمین روز اعتصابات سراسری پرستاران

امروز ۶ شهریور نیز در شهرهای مختلف کشور شاهد تجمعات اعتراضی پرستاران بودیم از جمله در تهران، کرمانشاه، اصفهان، یزد، همدان، ایلام، بوشهر، نیشابور، بندرعباس. پرستاران خواهان تحقق فوری همه مطالبات خود هستند.

در تهران پرستاران شعار میدادند: «فکر میکنید امروزه قرار ما هر روزه». در یزد پرستاران بیمارستان‌های رهنمون، صدوقی و افشار مجددا دست به تجمع زدند. پرستاران پلاکاردی علیه اضافه‌کاری اجباری و حق فوق‌العاده خاص و سختی کار در دست داشتند. در همدان پرستاران در مقابل استانداری تجمع کردند. در بندرعباس پرستاران در تجمع خود در مقابل استانداری شعار میدادند وعده وعید نمیخوایم ما حقمونو میخوایم. در بوشهر نیروی انتظامی تلاش کرد تجمع کادر درمان اورژانس ۱۱۵ را به هم بزند و پرستاران با شعار «پرستار میمیرد ذلت نمیپذیرد» عکس‌العمل نشان دادند. در ایلام کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی در مقابل استانداری تجمع کردند و در کرمانشاه کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تجمع بزرگی برپا کردند و با شعار وعده وعید کافیه سفره ما خالیه، سفره‌ای خالی را به نشانه فقری که حکومت به آنها تحمیل کرده است روی زمین پهن کرده و پلاکاردهای متعددی حول خواست‌های خود در دست داشتند. پرستاران بیمارستان‌هایی در اصفهان و نیشابور نیز امروز دست به تجمع اعتراضی زدند.

در سن‌دیگو (آمریکا) هفتاد و پنجمین تظاهرات زن زندگی آزادی در روز شنبه ۲۴ اوت (۳ شهریور) به حمایت از اعتصابات پرستاران و علیه جنایت در حق آرزو بدری اختصاص یافت.

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت با بی شرمی تمام گفته است بخش اول مطالبات پرستاران پرداخت شده است. منظور از مطالبات بخشی از طلب پرستاران است که یک سال است عقب افتاده و حالا بخشی از آن را قرار است بپردازند. او گفته است که «بحث اضافه حقوق مربوط به آینده است». اما پرستاران در بیانیه‌های خود تاکید کرده‌اند که همه خواست‌های آنها از فوق‌العاده خاص و تغییر در روش اجرای قانون تعرفه‌گذاری تا لغو اضافه کاری اجباری و افزایش حق اضافه کاری داوطلبانه به حداقل ۱۰۰ هزار تومان در ساعت، اجرای کامل و بدون قیدوشرط قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه، اجرا و صدور احکام فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ و تعیین دقیق منابع مالی آن از سوی مجلس و سازمان برنامه‌وبودجه، لغو قراردادهای ظالمانه و بازگرداندن پرستاران اخراجی، باید فورا عملی شود. وعده وعید جواب آنها نیست. پرداخت معوقه‌های آنها تنها گوشه‌ای از مطالبات متعدد آنها است.

پرستاران علاوه بر این مطالبات، خواهان آزادی اعتراض و تجمع و آزادی فوری همکارانی هستند که در روزهای گذشته در شهرهای اراک، مشهد و تهران دستگیر شده‌اند.

حمایت از پرستاران را هر چه بیشتر گسترش دهیم و خواهان تحقق کلیه مطالبات بحق آنها و درمان رایگان برای همه مردم شویم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۷ اوت  ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate