بیست و هفتمین روز اعتصابات سراسری پرستاران

بیست و هفتمین روز اعتصابات سراسری پرستاران

دوشنبه ۵ شهریور:

– مراقبین سلامت استان فارس در مقابل استانداری دست به تجمع زدند.

– پرستاران و کادر درمان کرمانشاه در مقابل استانداری‌ کرمانشاه تجمع کردند.

– در گرگان پرستاران در مقابل ستاد مرکزی  دانشگاه گلستان پس از تجمع در مقابل ستاد مرکزی دانشگاه گلستان، به طرف استانداری دست به راهپیمایی زدند.

– پرستاران بیمارستان خمینی در کنگان دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند که تنها بیماران اورژانسی که از بخش اورژانس یا اتاق عمل به بخش بستری ارجاع داده شوند، پذیرش و بستری می‌شوند و کوچکترین خللی در خدمات رسانی بخش اورژانس به بیماران اورژانسی (سطح ۱ و ۲) ایجاد نشده است.

– «پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران» با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات و اعتصابات پرستاران در ایران، سیاست‌های سرکوبگرانه دستگاه‌های امنیتی علیه پرستاران و دیگر زحمتکشان در ایران را محکوم کرد.

– سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، گروه اتحاد بازنشستگان و کارگران بازنشسته خوزستان بیانیه مشترکی در حمایت از پرستاران منتشر کردند. بازنشستگان شوش نیز در تجمع امروز خود بر درمان رایگان تاکید کردند و سخنرانی فریدون نیکوفرد در حمایت از پرستاران مورد استقبال جمعیت قرارگرفت.

– در شهر گوتنبرگ سوئد روز اوت (۴ شهریور) تجمعی در حمایت از اعتصابات پرستاران برگزار شد.

مطالبات و خواسته‌های جامعه پرستاری صرفاً پرداخت معوقات نیست! پرستاران خواهان:

بهبود معیشت و رفاه از طریق قرارگرفتن فوق‌العاده خاص در احکام با ضریب مناسب، اصلاح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بازگشت به کار نیروهای طرحی (دوران کرونا)، حذف اضافه کاری اجباری و تصحیح حق‌الزحمه مربوط به اضافه کاری، اجرای بخشنامه رفاهیات و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور. پرستاران همچنین خواهان آزادی فوری پرستاران دستگیرشده و آزادی اعتصاب و اعتراض هستند. لازم به یادآوری است که در روزهای گذشته تعدادی از پرستاران بازداشت شده‌اند و در حال حاضر تعدادی از آنها در شهرهای مشهد،‌ تهران و اراک در بازداشت به سر می‌برند.

اینها بخشی از مطالبات فوری پرستاران و کادر درمان هستند که اعتصاب و اعتراض آنها به بیش از ۵۰ شهر کشیده شده است.

لازم به یادآوری است که در روزهای گذشته تعدادی از پرستاران بازداشت شده‌اند و در حال حاضر تعدادی از آنها در شهرهای مشهد،‌ تهران و اراک در بازداشت به سر می‌برند.

حمایت از پرستاران را هر چه بیشتر گسترش دهیم و خواهان تحقق کلیه مطالبات بحق آنها و درمان رایگان برای همه مردم شویم.

حزب کمونیست کارگری

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۶ اوت  ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate