اخباروگزارش های کارگری ۲ شهریورماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲ شهریورماه ۱۴۰۳ 

– ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

تجمع اعتراضی پرستاران استان چهارمحال وبختیاری شهرکرد مقابل مصلای شهرستان شهرکرد با شعار«پرستار داد بزن حق توفریاد بزن»

– نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت فیروزه مجریان شرق پرستار حق طلب بیمارستان قائم مشهد را بازداشت کردند – به کما  رفتن وی پس از دستگیری وبستری شدن دربخش سی سی یو

– زهرا تمدن پرستار حق طلب بیمارستان مسیح دانشوری تهران کماکان دربازداشت بسر می برد

از ۲ بازداشتی تجمع اعتراضی پرستاران اراک اطلاعی در دسترس نیست

– احضار تعدادی از پرستاران حق طلب به کمیته انظباطی وتهدید تلفنی تعدادی از پرستاران معترض

جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتی سیری ولاوان

– ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری در شهریورماه

– اعتراضات مال باختگان  شرکت رضایت خودرو طراوت نوین با راهپیمایی، تجمع وسردادن شعارها درسطح شهر تاکستان کماکان ادامه دارد

– حمایت ۱۱۴۲ نفر از معلمان و کارگران، بازنشستگان و کنشگران مدنی و سیاسی از پنج بانوی زن فعال مدنی و حامیان حقوق حیوانات

– ۱۵ زندانی سیاسی زن در زندان اوین از روز ۱۶ مرداد تاکنون از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم هستند.

– نادر پورخانی معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان رودسر به دادگاه احضار شد

– دوتن از معلمان گیلان با انتشار نامه ای پس از دریافت رای برائت‌ در دیوان عدالت اداری از وکیل خود تشکر کردند.

*******

*ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

تجمع اعتراضی پرستاران استان چهارمحال وبختیاری شهرکرد مقابل مصلای شهرستان شهرکرد با شعار«پرستار داد بزن حق توفریاد بزن»

*نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت فیروزه مجریان شرق پرستار حق طلب بیمارستان قائم مشهد را بازداشت کردند – به کما  رفتن وی پس از دستگیری وبستری شدن دربخش سی سی یو

روز سه شنبه ۳۰ مرداد، نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت فیروزه مجریان شرق پرستار حق طلب بیمارستان قائم مشهد را بازداشت کردند.

برپایه گزارش های منتشره درشبکه های اجتماعی، فیروزه مجریان شرق پس از دستگیری به کما رفته است و دربخش سی سی یوبستری می باشد.

*زهرا تمدن پرستار حق طلب بیمارستان مسیح دانشوری تهران کماکان دربازداشت بسر می برد

زهرا تمدن، سرپرست بخش ۱۰ بیمارستان مسیح دانشوری تهران که به دلیل حضور در اعتراضات پرستاران که توسط نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت بازداشت شده کماکان دربازداشت بسر می برد.

*از ۲ بازداشتی تجمع اعتراضی پرستاران اراک اطلاعی در دسترس نیست

از ۲ بازداشتی تجمع اعتراضی  روز دوشنبه ۲۹ مرداد پرستاران اراک کماکان اطلاعی در دسترس نیست.

*احضار تعدادی از پرستاران حق طلب به کمیته انظباطی وتهدید تلفنی تعدادی از پرستاران معترض

یکی از پرستاران در گفتگوبارسانه ای از احضار تعدادی از پرستاران حق طلب به کمیته انظباطی وتهدید تلفنی تعدادی از پرستاران معترض،خبرداد و افزود:با برخورد پلیسی شرایط بهتر نمی‌شود مسوولان بجای این برخوردها و وعده‌های توخالی باید راهکاری مناسب برای رفع معضلات موجود پیدا کنند.

*جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتی سیری ولاوان

*ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری در شهریورماه

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی از ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان أصفهان در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱و۲ شهریور نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری،خبر می دهند.

*اعتراضات مال باختگان  شرکت رضایت خودرو طراوت نوین با راهپیمایی، تجمع وسردادن شعارها درسطح شهر تاکستان کماکان ادامه دارد

فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲ شهریور،از ادامه اعتراضات مال باختگان  شرکت رضایت خودرو طراوت نوین با راهپیمایی، تجمع وسردادن شعارها درسطح شهر تاکستان،خبر می دهد.

*حمایت ۱۱۴۲ نفر از معلمان و کارگران، بازنشستگان و کنشگران مدنی و سیاسی از پنج بانوی زن فعال مدنی و حامیان حقوق حیوانات

در پی کارزاری که طی سه روز برای اعترض به محکومیت چهار سال زندان و دو سال محرومیت از حضور در احزاب و دستجات صنفی و مدنی برای پنج نفر از بانوان فعال مدنی و حامیان حقوق حیوانات، خانم‌ها: نینا گلستانی، رزیتا رجایی، آناهیتا حجازی، نگین عدالتخواه و آناهیتا دوستدار صورت گرفت، ۱۱۴۲ نفر از معلمان و کارگران، بازنشستگان و فعالان مدنی و سیاسی با حمایت از این ۵ بانوی گیلانی ضمن اعتراض نسبت به رای صادر شده علیه آنها، خواهان تبرئه پنج بانو در دادگاه تجدید نظر شدند.

در متنی کوتاهی که امضا کنندگان منتشر کرده‌اند آمده است: شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت، «نینا گلستانی»، «رزیتا رجایی»، «آناهیتا حجازی»، «نگین عدالتخواه» و «آناهیتا دوستدار» را به ۴ سال و ۱ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در گروه‌ها و دستجات سیاسی، محکوم کرده است. این احکام از بابت اتهام‌های «اجتماع و تبانی» به سه سال و شش ماه و یک روز و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هفت ماه و شانزده روز برای هر کدام صادر شده است. بعد از صدور ۶۰ سال حکم برای یازده نفر از فعالان حقوق زنان که اکنون در زندان به سر می‌برند، این دومین اقدام مشخص قضایی در گیلان علیه جامعه زنان است. ما امضا کنندگان ذیل ضمن محکومیت صدور چنین رایی، خواهان توقف چنین احکام بدوی و قرون وسطایی علیه شهروندان و به ویژه جامعه بیدار زنان هستیم.

احکام خانم‌ها: نینا گلستانی، رزیتا رجایی، آناهیتا حجازی، نگین عدالت‌خواه و آناهیتا دوستدار را متوقف کنید و رای به برائت آنها صادر کنید.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*۱۵ زندانی سیاسی زن در زندان اوین از روز ۱۶ مرداد تاکنون از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم هستند.

بنا به گزارش دریافتی، این اقدام که به دستور «کمیته انضباطی» زندان اوین انجام شده است، شامل پخشان عزیزی، الهه فولادی، پریوش مسلمی، نسرین خضری‌جوادی، زهرا صفایی، نرگس محمدی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی، گلرخ ایرایی، ریحانه انصاری‌نژاد، مریم یحی و  سارینا جهانی می‌شود.

این اقدام مسئولان زندان اوین پس از آن انجام شد که زندانیان سیاسی زن در زندان اوین روز ۱۶ مرداد پس از اطلاع از اجرای حکم اعدام رضا رسایی، معترض اهل صحنه در استان کرمانشاه و پیرو آیین یارسان، شروع به اعتراض کردند. این اعتراض حمله نیروهای گارد به آنان و درگیری را به دنبال داشت.

در ابتدا ۳۰ تن از زندانیان سیاسی زن در همان روز از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند که پس از اعتراض این زندانیان، به برخی از آنها امکان برقراری تماس و ملاقات، داده شد. با این‌حال، ۱۵ زندانی کماکان با این محرومیت‌ها مواجه هستند.

با توجه به اطلاعات دریافتی پخشان عزیزی و الهه فولادی هر یک به مدت سه ماه؛ نرگس محمدی، گلرخ ایرایی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی و ریحانه انصاری‌نژاد هر کدام به مدت دو ماه از تلفن و ملاقات محروم هستند؛ و پریوش مسلمی، زهرا صفایی، مریم یحیوی، سارینا جهانی هر یک به مدت یک ماه از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده‌اند.همچنین نسرین خضری جوادی به مدت یک ماه از ملاقات ممنوع شده است.

برخی از این زندانیان سیاسی همانند نرگس محمدی از ۱۱ آذر سال گذشته تاکنون؛ پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، و الهه فولادی از ۱۶تیر سال جاری از تلفن و ملاقات،  ریحانه انصاری از ۱۶ تیر از ملاقات،  وریشه مرادی، دیگر زندانی سیاسی، از اواسط اردیبهشت سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی تهران، از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه بکارگیری اقدامات تنبیهی و سرکوبگرانه علیه زندانیان بند زنان اوین را بشدت محکوم‌میکند. حق ملاقات از حقوق مسلم و‌ به رسمیت شناخته شده ی کلیه زندانیان می باشد و محروم‌نمودن این زندانیان، که شامل فعالین کارگری، مدنی و مدافعین حقوق زنان می باشد، از هیچگونه وجاهت قانونی و سنت و عرف انسانی برخوردار نیست. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

دوم شهریور ۱۴۰۳

*نادر پورخانی معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان رودسر به دادگاه احضار شد

بنا بر اخبار رسیده نادر پورخانی برای تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری رودسر  احضار شده است.

آقای پورخانی با بیش از هفتاد سال سن و سابقه تدریس پیش و پس از انقلاب، از معلمان شناخته شده رودسر است که در زمینه کتب کمک آموزشی دارای تالیفات زیادی است. پیش‌تر ماموران امنیتی با هجوم به منزل او و بازداشت این معلم بازنشسته و ضبط گوشی او، با قرار وثیقه او را آزاد کردند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر قانونی و فرهنگ‌ستیزانه با معلمان خواهان مختومه‌ شدن پرونده و برائت آقای نادر پورخانی و پایان برخوردهای غیرقانونی با جامعه کنش‌گران صنفی می‌باشد.

*دوتن از معلمان گیلان با انتشار نامه ای پس از دریافت رای برائت‌ در دیوان عدالت اداری از وکیل خود تشکر کردند.

بانو فریبا انامی که توسط هیات تخلفات به اخراج و بانو زهرا صیاد دلشادپور که به بازنشستگی اجباری و تقلیل گروه محکوم شده بودند پس از دریافت حکم برائت در دیوان نوشتند:

جناب آقای مجید احمدی، وکیل گرانمایه

با سلام؛

زحمات صادقانه، مجدانه و بی چشم داشت مادی و انسانی حضرتعالی برای گشایش پرونده های دردمندان این جامعه، بر چشم تیز بین و ناظر حق خواهان و عدالت طلبان  هر گز پوشیده نخواهد بود. سپاسگزاری و قدرشناسی از حضرتعالی برای ما نیز که نتیجه شیرین ابطال حکم ظالمانه  خود را در دیوان عدالت اداری بیش از همه، مدیون  تلاش صادقانه شما می دانیم، کمترین کاری است که باید انجام دهیم. برای شما از ایزد منان سلامتی و توفیق روز افزون آرزومندیم.

فریبا انامی

زهرا صیاد دلشاد پور

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate