سیاستمدار و عضو پارلمان در اسپانیا کفالت سیاسی پخشان عزیزی را به عهده گرفت!

اطلاعیه

سیاستمدار و عضو پارلمان در اسپانیا کفالت سیاسی پخشان عزیزی را به عهده گرفت!

https://wp.me/p9yWrK-d0q

به دنبال تماس فعالین کمیته آزادی زندانیان سیاسی در اسپانیا، سیاستمدار و عضو پارلمان کاتالونیا، آقای روبن وگنزبرگ، کفالت سیاسی پخشان عزیزی را به عهده گرفته و با ارسال نامه ای به سفارت رژیم در اسپانیا خواستار لغو آزادی و لغو حکم اعدام پخشان شد. آقای وگنزبرگ در تویتر خود اعلام کرد:
” من کفالت سیاسی پخشان عزیزی، ۳۹ ساله، ژورنالیست ایرانی کرد که در زندان اوین در تهران است و به جرم ‘عضویت در گروه مخالف’ از ۲۳جولای به اعدام محکوم شده است را به عهده گرفته ام.”
https://x.com/wagensberg/status/1820867475325714796?t=HNM0hTRJWIAbGeT3nN4OKA&s=19
پخشان عزیزی شهروند اهل مهاباد و دانش‌آموخته مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ با یورش حدود ۲۰ نیروی امنیتی و در میان وحشت اعضای خانواده و نزدیکانش و اعمال خشونت علیه آن‌ها دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در دوران بازداشت از حق ملاقات با خانواده و داشتن وکیل محروم و جهت اخذ اعتراف اجباری تحت شکنجه قرار گرفت. پخشان در ۲۰ آذر۱۴۰۲ از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد. او در مرداد ۱۴۰۳ به اعدام ‌محکوم شد.

پخشان عزیزی قبلا درآبان‌ ۱۳۸۸ در تجمی در دانشگاه تهران در اعتراض به اعدام‌ها در کردستان، توسط ماموران امنیتی بازداشت و در روزهای پایانی همان سال با قرار وثیقه آزاد شده بود.

تلاش برای گرفتن کفیلهای سیاسی برای زندانیان سیاسی کمک می‌کند تا با جلب توجه سیاستمداران و اعضای پارلمان و افکار عمومی در جهان، ضمن تقویت همبستگی جهانی برای زندانیان سیاسی، به رژیم برای آزادی زندانیان و لغو احکام اعدام فشار هرچه بیشتری آورد.

ما از شما ایرانیان مقیم کشورهای مختلف دعوت می‌کنیم که با اعضای پارلمان و سیاستمداران و وزارت خارجه در کشور محل اقامتتان تماس گرفته و از آنها بخواهید با قبول کردن کفالت سیاسی زندانیان سیاسی و فشار به رژیم اسلامی خواهان لغو احکام اعدام و آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی شوند.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۲۱ آگوست ۲۰۲۴

تماس با کمیته آزادی زندانیان سیاسی و بازدید از شبکه های اجتماعی کمیته:

📩 https://linktr.ee/cfppi
www.cfppi.org

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate